مدیرکل بیمه سلامت کردستان:
مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت:در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ درصد نسخه هایی که در استان از سوی پزشکان, مراکز درمانی و یا مراکز ارائه خدمت به بیمه شدگان ارائه می شود به صورت الکترونیکی است.
کد خبر: ۸۵۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 17 May 2020

کردستان سرآمد اجرای طرح نسخه الکترونیک در کشور است 

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت:در حال حاضر نزدیک به ۱۰۰ درصد نسخه هایی که در استان از سوی پزشکان, مراکز درمانی و یا مراکز ارائه خدمت به بیمه شدگان ارائه می شود به صورت الکترونیکی است.

انور اسماعیلی صبح امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های کشوری باید تمامی خدماتی که از سوی بیمه سلامت به بیمه شدگان ارائه می‌شود براساس نسخه الکترنیکی که از سوی پزشکان, مراکز درمانی و یا مراکز ارائه خدمات پزشکی صادر می‌شود, صورت گیرد.

وی افزود: در حال حاضر بیمه سلامت در کردستان حق هیچگونه پرداختی خارج از نسخه‌های الکترونیک را ندارد و در کشور نیز سرآمد استان‌هایی است که از طرح نسخه الکترونیک بهره می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ادامه داد: در حال حاصر ۷۰ درصد مطب‌های پزشکان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند و به همه مراکز ارائه خدمت و درمانی اطلاع داده ایم که از اول اریبهشت اگر نسخ به صورت الکترونیک صادر نشوند، سهم بیمه را بازپرداخت نخواهیم کرد.

اسماعیلی یادآور شد: در حال حاضر کردستان در کل کشور جزو استان‌های برتر در اجرای نسخه الکترنیک است و از ۴۰۰ هزار نسخه الکترونیک امسال در کشور ۱۰۰ هزار نسخه آن متعلق به کردستان بوده است.

وی بیان کرد: سال گذشته تلاش کردیم دفترچه کاغذی را حذف کنیم و با توجه به اینکه بستر نسخه الکترونیک فراهم بود در این امر نیز موفق بودیم.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: الکترونیکی شدن نسخ باعث می‌شود که شفافیت مالی مراکز درمانی و ارائه دهنده خدمات پزشکی و درمانی بالا رود و در کنار آن نیز پرداخت سهم بیمه سلامت به این مراکز در حداکثر زمان ممکن انجام می‌شود.

اسماعیلی اظهار داشت: یکی دیگر از مزیت‌های اجرای این طرح‌ها جلوگیری از سوءاستفاده‌های مالی از بیمه سلامت بود که با اجرای این طرح در کردستان به این هدف رسیدیم.

وی افزود: اجرای این طرح در مرحله اول به نفع بیمه گران است چرا که در کمترین زمان ممکن می‌توانند خدمات پزشکی و درمانی را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان ادامه داد: زمانی که برای هر فرد بیمه شده ای خدمتی ارائه می‌شود پیامک به شماره آنان ارسال می‌شود و انتظار داریم اگر افرادی قصد سواستفاده از کد ملی آنان را دارند یعنی خدمتی دریافت نکرده اند و پیامک دریافت کرده اند به بیمه سلامت این موضوع را اطلاع دهند تا با متخلفان و سواستفاده کنندگان برخورد لازم صورت گیرد.

اسماعیلی یادآور شد: تمام دفترچه‌های بیمه سلامت به خاطر بیماری کرونا تا پایان خرداد ماه بدون هیچ هزینه‌ای تمدید شدند اما از ابتدای تیر ماه اگر فردی بخواهد دفترچه‌ای دریافت کند باید استحقاق سنجی شود تا مشخص شود در چه دهکی قرار دارد و در صورت جزو دهک اول، دوم و سوم به صورت رایگان خدمت دریافت می‌کنند و در غیر اینصورت باید بابت اخذ دفترچه هزینه‌ای را پرداخت کند.

منبع/ مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار