کد خبر: ۸۵۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 17 May 2020
تابناک/رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر تجهیز و توسعه بیمارستان شهدای رضوانشهر در جهت ارتقای شاخص‌های سلامت گفت: به‌زودی بخش CCU بیمارستان شهدای رضوانشهر راه‌اندازی و تجهیزات موردنیاز و نیروی متخصص بیهوشی بیمارستان تأمین خواهد شد.
CCU بیمارستان شهدای رضوانشهر راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان سالاری امروز در جلسه شورای سلامت و بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر با اشاره به چالش‌های حوزه بهداشت و درمان و نیازسنجی‌های حوزه‌های مربوط به آن بررسی و تصمیمات مقتضی جهت رفع کمبودها اظهار کرد: بخشی از مشکلات موجود در بیمارستان شهدای رضوانشهر، شهرستانی بوده و بخشی در سطح دانشگاه و برخی مشکلات دیگر نیز باید با پیگیری‌های ملی حل و رفع شود.

وی با اشاره به پایین بودن ضریب اشغال تخت در بیمارستان شهدای رضوانشهر گفت: ضریب اشغال تخت در این بیمارستان از تمامی بیمارستان‌های استان پایین‌تر است و مسؤولان شهرستان باید در جهت هدایت بیماران به بیمارستان و ارائه خدمات مناسب به آن‌ها بیشتر تلاش کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر حضور مستمر پزشکان متخصص استخدامی دانشگاه در بیمارستان شهدای رضوانشهر افزود: حضور مستمر و منظم پزشکان متخصص و فوق تخصص در بیمارستان شهدای رضوانشهر الزامی بوده و باید بیماران رضوانشهری، خدمات درمانی را حتی‌المقدور از بیمارستان شهدا دریافت کنند.

سالاری با اشاره به هزینه بالای نگه‌داری مراکز درمانی ازجمله بیمارستان‌ها با توجه به شرایط اقتصادی کنونی بیان کرد: در حال حاضر تقریباً چندین برابر درآمد بیمارستان شهدای رضوانشهر برای نگه‌داری و پرداخت حقوق و مزایا هزینه‌بر دانشگاه هزینه می‌شود که با مدیریت صحیح و ارائه خدمات درمانی منظم و مستمر می‌توان بخش اعظمی از هزینه‌های بیمارستان را محقق کرد.

وی با تأکید بر تجهیز و توسعه بیمارستان شهدای رضوانشهر در جهت ارتقای شاخص‌های سلامت گفت: به‌زودی بخش CCU بیمارستان شهدای رضوانشهر راه‌اندازی و تجهیزات موردنیاز و نیروی متخصص بیهوشی بیمارستان تأمین خواهد شد.

نیاز فوری بیمارستان رضوانشهر به آمبولانس

فرماندار شهرستان رضوانشهر نیز در این نشست با برشمردن نیازمندی‌های این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان اظهار کرد: اختصاص یک دستگاه آمبولانس جدید به بیمارستان شهدای سلامت از نیازهای ضروری در حوزه بهداشت و درمان این شهر است.

محمدمهدی مظفری با بیان اینکه افزایش شاخص‌های سلامت امید به زندگی را افزایش می‌دهد، افزود: انتظار است با افزایش زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان و همچنین تأمین نیرو و تجهیز بیمارستان امید به زندگی در شهرستان از متوسط این شاخص در استان افزایش پیدا کند.

تقویت قطب‌های درمانی گیلان ضرورت دارد

رئیس شورای بهداشت و درمان شهرستان رضوانشهر نیز با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌های حوزه سلامت بر عهده حاکمیت است، تصریح کرد: حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در رضوانشهر ساکن هستند که افزایش زیرساخت‌های حوزه سلامت از نیازمندی‌های اساسی آن‌ها به‌حساب می‌آید.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تأکید بر ارائه خدمات زیرساختی در حوزه درمان با در نظر گرفتن معیارهای کارشناسانه اظهار کرد: بیمارستان‌های ۳۰ تختخوابی به دلیل افزایش هزینه‌ها و یا کمبود نیروی انسانی در شهرهایی که کمتر از ۱۰۰ کیلومتر با مرکز درمانی دیگر فاصله‌دارند، احداث نمی‌شود.

دکتر سید حسن میری با بیان اینکه بیمارستان‌های ۳۲ تخت خوابی بیشتر در حوزه ارجاع بیماران فعالیت می‌کنند، گفت: در بیشتر مواقع پزشکان متخصص به جهت کمبود امکانات، به‌سختی در آن‌ها حاضر می‌شوند و باید قطب‌های درمانی را با تأمین و تزریق نیروی متخصص و فوق تخصص تقویت کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار