کد خبر: ۸۵۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵ 16 May 2020

 

تابناک/به گزارش رشت۲۰ و به نقل از جارستان، باتوجه به تاریخچه فرودگاه رشت که از پیشینه درخشانی برخوردار است؛شاید به همین دلیل امکانات خیلی بیشتری در این فرودگاه ایجادخواهدشد اما برای رسیدن به شرایط و تعداد پروازهای آن ، باید فعالیت و رونق اقتصادی در منطقه بیشتر شود تا به تبع آن فرودگاه نیز فعال تر شود.

در منطقه آزادانزلی نیز ارتقاء فرودگاه، بارشد و رونق همراه خواهدشد وبارشد منطقه آزاد انزلی،نقش فرودگاه رشت شکل جدیدی به خودخواهدگرفت.

ورود اتباع خارجی و ترانزیت آنها برای رفتن به دیگر شهرهای کشور، تردد بیشتر مسافرین فرودگاه، همگی بیانگر توسعه کسب و کار و رونق در منطقه خواهدبودو در بعد ملی کمک بیشتری جهت تجهیز فرودگاه می شود.

با اینکه بیشتر خدمات پایه ای را مردم شهرستانهای رشت وانزلی از قبل داشته اند و بیش از چندصد واحد اداری در این منطقه وجود داشته است .حال باالحاق چندشهرستان با جمعیت بیش ازیک میلیون نفر اهمیت فرودگاه در منطقه ازاد انزلی نمود بیشتری پیداخواهدکرد.

فرودگاه پیشانی و ورودی منطقه آزاد انزلی محسوب خواهدشد چرا که سالن ترانزیت جدید به بهره برداری خواهدرسیدو ترمینال داخلی و خارجی از هم به تبع آن ازهم جدا خواهندشد.وتعدادپروازهای خارجی وبین المللی نیز افزایش پیداخواهدکرد.

طبق قانون ورود اتباع خارجی به مناطق آزاد ویزا نمی خواهد و باید ورود و خروجشان آسان تر شود. در همین راستا در فرودگاه سردارجنگل رشت با توجه به اینکه به منطقه آزاد انزلی الحاق شده است باپروازهای ترانزیتی و ورود اتباع خارجی به منطقه ،اتفاق مثبتی خواهد بود.

موضوع cip وvip از مقررات و آئین نامه های منطقه آزاد است به همین خاطر در فرودگاه رشت سالن های cip وvip دیده می شودچراکه با توجه به این مقوله که منطقه آزاد انزلی ،بنگاه اقتصادی است و فارغ از مقررات دولتی بوده لذا خدمات بهتر و بیشتر در منطقه آزاد انزلی باید به فعالین اقتصادی داده شود که اولویت اصلی هستند از همین روی cip از اهمیت بیشتری برای فرودگاه رشت ومنطقه آزاد انزلی برخوردار خواهدشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار