کد خبر: ۸۵۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۶ 15 May 2020

آمادگی گیلان برای مواجهه با طغیان بیماری گوارشی در آستارا

تابناک/معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان، گفت: آمادگی لازم در استان گیلان برای مواجهه با طغیان احتمالی بیماری گوارشی در شهرستان مرزی بندر آستارا وجود دارد.

دکتر سیدحسن میری در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید دکتر بهشتی آستارا، در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: از همان لحظات اولیه شیوع بیماری گوارشی همراه با اسهال و استفراغ در آستارا که درصدی از اطفال و درصدی از بزرگسالان مبتلا شده اند، تلاش های تأثیرگذاری در بیمارستان شهید دکتر بهشتی و مدیریت بهداشت و درمان شهرستان مرزی بندر آستارا شده است.

وی با بیان اینکه در همان ساعات اولیه اطلاع رسانی توسط مسئولان شهرستانی انجام و کارگروه های بهداشتی و دانشگاهی تشکیل شده است، ادامه داد: برنامه ریزی های لازم انجام شده و آمادگی برای طغیان احتمالی این بیماری وجود دارد.

معاون درمان علوم پزشکی گیلان افزود: همه پیش بینی ها برای تأمین دارو، تجهیزات و تخت انجام شده است.

دکتر میری با تأکید بر اینکه هم اکنون بخش NICU بیمارستان شهید بهشتی که افتتاح نشده است، زودتر از موئد افتتاح برای این منظور اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: ۱۰ تخت جدید نیز برای این بخش اضافه شد.

وی با بیان اینکه در صورت نیاز تخت های خالی بخش جراحی این بیمارستان هم برای این منظور اختصاص می یابد، تصریح کرد: بیمارستان های همجوار، مراکز بهداشتی و درمانگاه های دیگر نیز در صورت نیاز برای بستری بیماران اقدام خواهند کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه بستری بیماران مبتلا به این بیماری گوارشی را امروز (جمعه ۲۶ اردیبهشت) نداشتیم، اضافه کرد: به نظر می رسد، بیماری در حال کنترل است و مردم با رعایت اصول بهداشتی می توانند نقش مهمی را در این زمینه داشته باشند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امیدواریم هیچ گونه پیشرفتی از جانب این بیماری نباشد، توضیح داد: آمادگی از نظر پرسنل، نیروهای انسانی و پرستار وجود دارد که در صورت طغیان بیماری برای خدمت بکار گرفته شوند.

به گزارش ایسنا، از روز سه شنبه (۲۳ اردیبهشت)، تعدادی از کودکان بین ۲ الی ۷ سال در شهرستان مرزی بندر آستارا به دلیل نوعی بیماری گوارشی که با استفراغ و اسهال همراه است، به مرکز اورژانس و درمانگاه های شهرستان مراجعه کرده اند که بالغ بر ۱۴ نفر بستری شدند.

 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
اینجوری اگر پیش برود هر هفته یک بلای جدید در راه است و امکان جهش نخواهد بود. سیل-زلزله-کرونا-اسهال-شهابسنگ و...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار