کد خبر: ۸۵۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 15 May 2020

 

تابناک/ شهردار لنگرود ضمن ابراز نگرانی از عدم ارتفاع سازی ساختمان ها در محدوده مصوب شهرهای گیلان از قدیم الایام تاکنون،تاکید کرد : به حول و قوه الهی به زودی فاز اول کارخانه کمپوست شهرستان لنگرود در روستای آلمان لنگه اطاقور به بهره برداری می رسد.

به گزارش تابناک/سید مهدی رجایی لنگرودی از طریق ویدئو کنفرانس مستقر در دفتر فرماندار لنگرود ،یکی از  مهمر ترین مشکلات شهر لنگرود را سامان دهی زباله عنوان  کرد.

وی در تبیین مشکل زباله در شهر لنگرود،اظهار کرد: از زمان شروع به کار بنده به عنوان شهردار و خادم مردم پس از آغاز فعالیت پنجمین دوره شورای اسلامی این شهر،حل این معضل در دستور کار ویژه قرار گرفت و در این راستا مطالعات لازم انجام شد.

این مسئول مهم ترین دستاورد اعضای شورای اسلامی  شهر  و  شهردار را آغاز ساخت کارخانه کمپوست زباله در روستای آلمان لنگه شهرستان لنگرود می باشد که اعتبارات لازم در مراحل مختلف از محل اعتبارات دولتی اخذ شد .

رجایی لنگرودی با ابراز خرسندی از این که به دنبال پیگیری های مستمر علی رغم این که مدت کوتاهی از آغاز سال 1399 سپری شده است،مبلغ 12 میلیارد تومان اعتبارات دولتی به شهرداری لنگرود اختصاص یافت .

وی با اشاره به آمادگی کامل شهرداری لنگرود برای افتتاح فاز اول کارخانه کمپوست شهرداری لنگرود در روستای آلمان لنگه اطاقور،بارش سنگین برف،شیوع ویروس کرونا، برگزاری انتخابات مجلس و تعطیلات مستمر را مانع از برگزاری مراسم بهره برداری بیان کرد.

شهردار لنگرود  با تاکید بر وجود اعتبارات لازم و آمادگی کامل برای  بهره برداری رساندن فاز اول کارخانه کمپوست لنگرود،از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان برای راه اندازی هر چه سریعتر و هم چنین بازدید چندی قبل از محل ساخت پروژه قدردانی کرد.

رجایی لنگرودی ،تاکید کرد : شهرداری لنگرود این آمادگی را دارد به محض اتصال برق سه فاز پروژه  برای فعالیت تجهیزات کارخانه فاز اول را به بهره برداری برساند و جهت آسایش هر چه بیشتر شهروندان هدیه کند.

وی دلیل عدم بهره برداری رساندن پروژه در دهه فجر سال گذشته را وجود معارض محلی برای اتصال برق سه فاز عنوان و خاطر نشان کرد: برای بهره برداری رساندن پروژه به ناچار مسیر برق رسانی تغییر کرد و هم اکنون فاقد معارض می باشد و در حال برق رسانی به کارخانه است.

این مسئول پیش بینی کرد تا پایان سال مالی امسال و به زودی فاز اول کارخانه کمپوست لنگرود به برسد ، ضمن این که فاز دوم تا پایان سال 1399 افتتاح بشود

به گفته رجائی لنگرودی،با افتتاح فاز اول کارخانه کمپوست، زباله های تر و خشک جمع آوری شده از یک دیگر تفکیک می شود و زباله ای که برای دفن تفکیک خواهد شد،بی فایده بوده و به سمت دفنگاه هدایت خواهد شد .

وی متذکر شد : هم اکنون زباله ها از یک دیگر تفکیک صورت نمی گیرد و متاسفانه زباله های ارزشمند داخل آن از جمله آهن آلات دفن می شود و با افتتاح فاز اول زباله ای که به سمت دفن گاه هدایت می شود،بی فایده است ،علاوه بر آن با افتتاح فاز دوم کارخانه،زباله های بی فایده که دفن شده است تبدیل به کود می شود.

شهردار لنگرود در ادامه خطاب به استاندار و هم چنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،  یکی از مهم ترین نگرانی های خودش در سراسر استان را موضوع ارتفاع سازی ابنیه از قدیم الایام تاکنون ذکر کرد.

به گفته رجایی لنگرودی،در محدوده های مصوب شهری شهرهای استان گیلان بیش از پنج طبقه وجود ندارد ولی در تهران به عنوان پایتخت کشورمان 20 طبقه و حتی برج ساخت شده است .

رئیس ستاد انتخاباتی حسن روحانی در شهرستان لنگرود از استاندار گیلان به طور جد درخواست کرد محدودیت ارتفاع در بسیاری از نقاطی که دارای شرایط و ظرفیت لازم می باشد،حذف گردد تا 20 طبقه و حتی برج ساخته    بشود.

رجایی لنگرودی ،توجه جدی به این درخواست را سبب نجات دادن استان گیلان از کوتاه سازی ،استقبال سرمایه گذاران و افزایش درآمد استان و شهرداری ها دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار