کد خبر: ۸۵۰۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶ 14 May 2020

۱۰۴ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه پسماند در گیلان تخصیص داده شد

تابناک/ استاندار گیلان گفت: ۱۰۴ میلیارد تومان سال گذشته برای حوزه پسماند در استان اعتبار تخصیص داده شده است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع اظهار داشت: علیرغم برخی دشواری ها ، دولت در سال گذشته توانست از شیوه های مختلف به شهرداری ها کمک کند؛ از جمله واریزی سازمان امور مالیاتی استان ۱۶۸میلیارد تومان، کمک برای قیر رایگان شهرداری ها ۱۵میلیارد تومان، کمک سازمان شهرداری ها برای پسماند ۱۰۴ میلیارد تومان، کمک سازمان شهرداری ها برای احداث و تکمیل ایستگاه های آتش نشانی و گردشگری دو میلیارد تومان و برای تجهیز ماشین آلات شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر نیز یک میلیارد و یکصد میلیون تومان است.

به گفته زارع؛ در سال گذشته کمک نقدی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور حدود ۷۵ میلیارد تومان بوده درحالیکه این کمک در سال ماقبل، هشت میلیارد تومان بوده است.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت مشارکت های مردمی و نیز اجرای سیاست های تشویقی بخش خصوصی برای ترغیب به سرمایه گذاری تأکید و خاطرنشان کرد: انتظار دارم در سال جاری از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری ها استفاده بیشتری شود و شهرداری ها در اجرای پروژه ها و طرح های خود به مشارکت با این بخش بپردازند.

زارع به جرایم تعیین شده از سوی تامین اجتماعی علیه شهرداری ها اشاره کرد و گفت: جلسه ای برای رفع این مشکل با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار می شود چراکه او به جد، معتقد به کمک حداکثری به شهرداری هاست.

نماینده عالی دولت در گیلان به موضوع پسماند و ارتباط آن با بهداشت محیط نیز اشاره کرد و گفت: انتظار است بر اساس پهنه بندی و اقداماتی که سازمان پسماند در دستور کار قرار داده، پیگیری های جدی صورت گیرد.

وی با اشاره به وجود نگرانی هایی در خصوص جذب نشدن اعتبار این بخش در برخی شهرداری‌ها گفت: پیگیری های جدی هم در وزارت کشور و هم در سازمان برنامه و بودجه انجام شده؛ از این رو همه شهرداران باید در جهت جذب اعتبار بکوشند و در صورت عدم توجه شهرداری ها به این موضوع با آنها برخورد می شود و این نقیصه، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات خود با وزیر راه و شهرسازی در خصوص برخی پروژه ها از جمله مشکلات بخش راه و نیز موضوع بازآفرینی محلات ، در مورد ارتفاع سازی اظهار داشت: این موضوع در شورای عالی شهرسازی مطرح می شود و در شهرداری هایی که طرح جامع آنها درحال بازنگری است، در صورت ارائه پیشنهاد، می توان نسبت به اخذ مجوز اقدام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار