کد خبر: ۸۴۹۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 13 May 2020

استان اردبیل در کاهش تصادفات برون‌شهری رتبه یک کشور را کسب کرد

تابناک/علی رحمتی روز چهارشنبه افزود: استان‌های قم و گیلان نیز به ترتیب با ۲۰.۴ و ۱۵.۹ درصد کاهش موفق به کسب رتبه‌های دوم و سوم شدند.

وی اظهارداشت: بر اساس گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده توسط دفتر آمار، ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای کشور نیز در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ در مجموع تصادفات برون‌شهری و روستایی در استان اردبیل ۱۴.۸ درصد کاهش داشته و از این لحاظ موفق به کسب رتبه سوم در کشور شد.

 

وی با تقدیر از تلاش و همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط بیان‌کرد: این موفقیت با رهنمودهای استاندار و پیگیری معاون امور عمرانی استاندار و حضور شبانه‌روزی پلیس راه در جاده‌ها و فرهنگ‌سازی اصحاب رسانه حاصل شده است.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ به لحاظ حوادث رانندگی سال تلخی برای استان بود، اضافه‌کرد: با همراهی دست‌اندرکاران به وعده خود مبنی بر تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی عمل کرده و شرمنده مردم استان نشدیم.

رحمتی هوشمندسازی جاده‌ها را از جمله اولویت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل برشمرد و گفت: هم‌اکنون ۱۴۸سامانه ترددشمار، دوربین نظارت تصویری، سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و توزین حین حرکت در جاده‌های استان فعال است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با تاکید بر ایمن‌سازی جاده‌ها، اصلاح و حذف نقاط حادثه‌خیز افزود: از ۲۶ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شده در جاده‌های استان۱۱ مورد حذف و اصلاح شده و عملیات اصلاح هشت نقطه دیگر نیز درحال اجرا است.

استان اردبیل ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی دارد.

بر اساس آمارهای موجود از مجموع یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۶۱۰ نفر جمعیت استان اردبیل ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک‌هزار و ۵۵۵ روستا سکونت دارند که از این تعداد یک‌هزار و ۲۴ روستا بالای ۲۰ خانوار هستند.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارایی پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر به نام‌های حیران ، صایین ، بودالالو ، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسلام‌آباد در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود از نقاط سردسیر ایران محسوب می‌شود و از وضعیت جوی بسیار متغیر برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار