کد خبر: ۸۴۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷ 13 May 2020

ضرورت رعایت توصیه های بهداشتی در برگزاری مراسم شب های احیا

تابناک/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: مراسم شب های احیا باید با رعایت نکات و پروتکل های بهداشتی در مساجد و مصلاها برگزار شود.

ارسلان سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره تأثیر و اهمیت دعا و نیایش در شب‌های قدر، اظهار کرد: بر همین اساس بعد از بررسی‌های انجام شده پروتکل‌های بهداشتی برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی در این شب‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه در این دستور العمل تأکید شده که حتی المقدور مراسم شب‌های در محوطه و فضای باز مساجد برگزار شود، افزود: در این صورت متولیان برگزاری مراسم باید حداقل فاصله یک متری در میان عزاداران را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در صورت نبود این فضا، مراسم می‌تواند در شبستان مساجد و مصلاها و با بهره گیری از ۲۵ درصدی ظرفیت برگزار شود، گفت: عزاداران نیز باید پروتکل‌های بهداشتی و نکات توصیه شده برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا را رعایت کنند.

وی با تأکید بر خودداری افراد سالمند، کودکان، زنان باردار، افراد دارای بیماری خاص و زمینه‌ای، دیابت، قلبی و همچنین افراد با علائم سرماخوردگی برای حضور در این مراسم، گفت: متولیان و اعضای هیأت‌های امنا مساجد و مصلاها باید از پخش نذورات و غذا در این مراسم خودداری کنند.

سالاری ادامه داد: شهروندان حاضر در این مراسم باید ملزومات و اقلام بهداشتی اعم از ماسک و دستکش، جا نماز، کتاب دعا و نیایش، مهر و تسبیح خود را به همراه داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار