کد خبر: ۸۴۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲ 11 May 2020

بدقولی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در استخدام پرستاران

تابناک/دانشگاه علوم پزشکی گیلان اسفند 98 در بحران کرونا به حدود 300 پرستار فعال در مراقبت از بیماران کووید 19 قول استخدام شرکتی و بعد رسمی داد اما حالا برگه قرارداد 89 روزه ساعتی را برای امضا جلوی آنها گذاشته است

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام پرستاری، فراخوان جذب نیروی پرستار اواسط اسفند ۹۸ در حالی توسط دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد که بحران کرونا بیداد کرده بود ‌و بالغ بر ۱۵۰۰ بیمار کرونایی بر روی تختهای بیمارستانی استان گیلان، محتاج شدید به لحظه و ثانیه ای پرستاری ومراقبت بودند، از سوی دیگر نیز فوت ۶ پرستار مبتلا به کرونا و ابتلای تعداد بسیار زیاد پرستاران بیمارستانهای مختلف این دیار؛ دنیایی از ترس و نگرانی را در بین کارکنان نظام سلامت به وجود آورده بود.

اما با فریاد «هل من معین» مسئولان دانشگاه؛ پرستاران این فرشتگان نجات و رحمت، فوج فوج خودشان را چونان فدایی مردم خطه سبز ایران؛ به بالین تخت‌های بیماران بد حال و ویژه رساندند و کاری کردند کارستان. 

پرستاران دیار میرزا کوچک خان اما شرطی و قرار و قرادادی را  بر سرراه جانفشانی خود مانع نکردند، چرا که در آن لحظات و ثانیه های مرگبار؛ پرستار اگر باشی فقط به نجات جان بیمار می اندیشی؛ نه به قیمت خدمت و اندوختن زر و سیم.

 مگرمی شود برای فداکردن جان قیمتی گذاشت؟! حدود ۳۰۰ نیروی پرستار به سرعت باد از مراکز خصوصی و خارج از سیستم دانشگاه و همچنین حدود ۳۰۰ نفر از نیروهای تمدید طرح با اندک زمانی آمدند و گیلان ‌و گیلانی را نجات دادند. دانشگاه و مسئولان مستأصل آن روزها اما به این فرشتگان نجاتبخش قول جذب شرکتی و سپس استخدام رسمی دادند مثل شهر قم، کاشان و...

این قول و قرار البته در دل بحران آن روز و شبها، کمک شایانی به افزایش انگیزه و تزریق روحیه کادر درمان استان گیلان کرد، اما یک ماه از جذب نیروها نگدشته بود که در ۱۶ فروردین معاونت توسعه دانشگاه علوم پزشکی گیلان  که به گمان او حالا از سیل و طوفان بحران کرونا عبور کرده و نیازی به این فرشتگان نجات بخش ندارد، طی بخشنامه ای اعلام میدارد که نیروهای تمدیدی باید به صورت تمدید همان طرحشان را ادامه دهند و فعلا امکان شرکتی یا استخدام شدنشان میسر نیست.

در ادامه  این ترفند به حدود ۳۰۰ نفر دیگر که از همان ایام بدون قرارداد در مراکز مشغول کار بودند، اعلام می شود که بزودی قرارداد شرکتی یکساله برایشان منعقد خواهد شد و هنوز نشده !!

تمامی این نیروها با معرفی نامه رسمی از طرف دانشگاه علوم پزشکی که در آن عنوان «شرکتی» قید شده بود به مراکز معرفی شده بودند، بنابراین اگر چه به آنها قول استخدام داده شده بود؛ لیکن در بحث شرکتی شدن همه شان هیچ شبهه ای برای این همکاران متصور نبودیم.

حال با گذشت دو ماه از جذب این نیروها، فقط یک قرارداد ۸۹ روزه  آن هم به صورت ساعتی در اختیار همکاران گذاشته شده است و اعلام می شود که به دلیل نبود مجوز از سوی وزارت بهداشت فعلا جذب شرکتی امکانپذیر نیست!

یا للعجب ظلم از این فاحش تر؟
این موضوع ناراحتی و دلسردی بسیارشدید نیروهای جذب شده را به همراه داشته است و هیچکدام از همکاران، این قرارداد را امضا نکرده اند و خواهان حداقل قرارداد شرکتی یکساله با آواسلامت هستند.

اگرچه قول استخدامشان نیز، حق الناس بزرگی است، با این حال می ترسیم دوباره کرونا یا مشابه آن بیاید و اینکه چگونه این فرشتگان را به کمک بطلبیم؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار