کد خبر: ۸۴۸۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲ 09 May 2020

 

تابناک/مدیر پیش‌بینی سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز آینده در اغلب مناطق کشور وزش باد قابل ملاحظه است، اظهار داشت: فردا اهواز با بیشینه دمای ۳۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهر کرد با دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

صادق ضائیان در گفت‌وگو با فارس،‌ در تشریح آحرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعد از ظهر امروز رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت، در برخی استان‌های نوار غربی کشور، دامنه زاگرس مرکزی و البرز غربی پیش‌بینی می‌شود که این شرایط به دلیل ورود سامانه بارشی به کشور است. همچنین بارش تگرگ در مناطق مستعد محتمل است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق و مرکز کشور استان‌های ساحلی خزر، همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و البرز غربی و نوار غربی کشور وزش باد شدید موقت، رگبار باران ورعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و سازمان هواشناسی گفت: روز آینده 21 اردیبهشت در اغلب مناطق کشور وزش باد قابل ملاحظه است، ضمن آن که گرد وخاک و کیفیت هوا همچنین کاهش دید در نوار غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود:‌ روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در استان‌های واقع در نوار شمالی کشور وزش باد شدید موقت و رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود، ضمن آنکه در بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور بارش پراکنده داریم.

وی  اظهار داشت: روز چهارشنبه 24 اردیبهشت در شمال شرق، شرق و شمال غرب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و سازمان هواشناسی افزود:‌روزهای 22 و 23 اردیبهشت به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی در استان‌های ساحلی خزر کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. همچنین از اواخر وقت روز یکشنبه و همچنین روز دوشنبه 22 اردیبهشت دریای خزر مواج است.

ضیائیان گفت: طی دو روز آینده مرکز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود و سه‌شنبه هفته جاری تنگه هرمز، غرب دریای عمان و مرکز و شرق خلیج فارس مواج است.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 38 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری و در برخی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 28 و 17 درجه خواهد بود.

ضیائیان اظهار داشت: روز یکشنبه در استان‌هایی نظیر گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کهگیلویه و بویراحمد و ارتفاعات استان‌های البرز و تهران رگبار باران و گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود و روز دوشنبه این شرایط در آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و آذربایجان غربی حاکم است. بنابراین احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود توقف در حاشیه رودخانه‌ها انجام نشود و صعود به ارتفاعات متوقف شود.

وی اضافه کرد: روز آینده در خوزستان، ایلام، کرمانشاه، همدان، یزد، فارس، اصفهان، بوشهر، جنوب سمنان، جنوب تهران و استان مرکزی وزش باد شدید و گردوخاک به همراه کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی و توصیه می‌شود. پوشش‌های گلخانه‌ای و سازه‌های موقت محکم شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار