کد خبر: ۸۴۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷ 07 May 2020

 

تابناک/نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: اطلاع‌رسانی درباره پرداخت زکات بسیار اهمیت دارد و با توجه به رواج زکات مستحبی در گیلان باید بتوان آن را به‌صورت قانونمند جمع‌آوری کرد.

 
نماینده ولی‌فقیه در گیلان: باید تدابیری برای جمع‌آوری قانونمند زکات اتخاذ شود

تابناک/ آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه شورای زکات استان گیلان با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در آموزه‌های اسلامی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی درباره پرداخت زکات بسیار اهمیت دارد و با توجه به رواج زکات مستحبی در گیلان باید بتوان آن را به‌صورت قانونمند جمع‌آوری کرد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به موفقیت فعالیت هیئتی در حوزه زکات مستحبی خاطرنشان کرد: مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی استان و حوزه‌های علمیه بازوان ستاد زکات هستند و استفاده از این نیروها در جمع‌آوری زکات تاثیرگذار است.

امام جمعه رشت با اشاره به کسانی‌که زکات پرداخت نمی‌کنند ابراز داشت: نماز کسی که زکات پرداخت نکند قبول نیست از طرفی فقر استان گیلان پشت سرسبزی آن پنهان شده است و سالانه حدود 30 میلیون گردشگر وارد این استان می‌شوند که تعدادی از آن‌ها مشکلات فرهنگی نیز به‌بار می‌آورند.

بیشتر بخوانید
  • نماینده ولی فقیه در استان همدان: پرداخت زکات زمینه ساز تزکیه جامعه است

  • نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی: آسیب دیدگان از کرونا در اولویت هزینه کرد زکات قرار گیرند

  • تهران| امام جمعه شهرری: پرداخت زکات باید نمود عملی داشته باشد

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان اینکه منطقه شمال به‌ویژه گیلان از حیث زکات واجب نسبت به سایر نقاط کشور ضعیف‌تر است عنوان کرد: استان گیلان زکات واجب ندارد و باید تدابیری برای جمع‌آوری قانونمند زکات امسال اتخاذ شود و شاهد ساماندهی بهتری در این حوزه باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان به تاثیرگذاری و موفقیت‌ جمع‌آوری زکات مستحبی در گیلان و کمک‌های مومنانه در رزمایش مواسات اشاره و بیان کرد: غلاتی همچون گندم، جو، کشمش و خرما زکات واجب دارند و در گیلان کمیاب هستند و برای گاو، گوسفند، شتر و همچنین طلا و نقره هم باید زکات پرداخت کرد.

مدیرکل کمیته امداد گیلان نیز در این جلسه با اشاره به جمع‌آوری 20 میلیارد و 300 میلیون تومان در قالب زکات در گیلان اظهار داشت: سال گذشته 18 میلیارد و 300 میلیون تومان زکات در گیلان جمع‌آوری شد که مبلغ 2 میلیارد تومان نیز توسط سازمان بهزیستی در استان جمع‌آوری شده است.

عباس اهرابی با بیان اینکه مقدار زکات جمع‌آوری شده در حوزه‌های مختلف برای کاهش مشکلات مردم نیازمند هزینه شده است ابراز داشت: این مقدار زکات در زمینه‌هایی همچون تهیه جهیزیه، کمک‌های درمانی، کمک هزینه تحصیلی، آزادی زندانیان غیرعمد و در حوزه ساخت و بازسازی مسکن محرومان و کمک معیشتی هزینه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار