کد خبر: ۸۴۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 06 May 2020
تابناک/مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان عملکرد این نهاد را در بخش های مختلف تشریح کرد و گفت: نگاه ما به مردم، نگاه مذهبی، قومی و سیاسی نیست بلکه نگاه حاکمیتی، انقلابی و جهادی است و امیدواریم این خدمات مورد رضایت خدا قرار بگیرد.
 

 سرهنگ حجت الله پاداش صبح چهارشنبه (17 اردیبهشت) در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: مقام معظم رهبری در وصف سردار شهید سلیمانی می فرمایند «سردار شهید قاسم سلیمانی نمونه برجسته ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی(ره) بود و همه عمر خود را در راه جهاد گذراند و شهادت پاداش تلاش بی وقفه او در همه این سالیان بود.».

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره منویات مقام معظم رهبری، فلسفه وجودی بسیج سازندگی را خدمت به مردم خواند و با بیان تاریخچه ای از تشکیل بسیج سازندگی و ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی براینکه «یکی از برکات کار اردوهای هجرت، خدمات رسانی است که میلیون ها نفر از این خدمات شما به صورت مستقیم بهره مند می شوند»، در ادامه افزود: ما در برنامه ریزی های بسیج سازندگی سه موضوع را در سال گذشته در دستورکار گذاشتیم که اولین بحث بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بود.

 

 

وی با بیان اینکه جهادگران بسیجی، فرماندهان نواحی، مسئولین بسیج سازندگی، آحاد مردم و کسانی که در استان مسئول هستند ما را در خدمت رسانی، یاری می کنند؛ ادامه داد: نگاه ما به مردم، نگاه مذهبی، قومی و سیاسی نیست بلکه نگاه حاکمیتی، انقلابی و جهادی است و امیدواریم این خدمات مورد رضایت خدا قرار بگیرد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان به اقشار مختلف در بسیج سازندگی به عنوان بازوان اجرایی اشاره کرد و از اردوهای هجرت 3 دانش آموزی یاد کرد که تابستان در اوقات فراغت برنامه ریزی می شود و از ظرفیت، نیرو و توان آنان در راستای غنی سازی اوقات فراغت و هم برای رنگ آمیزی کلاس و شعارنویسی مدارس و ... استفاده می شود و در سال گذشته 30 هزار و 70 نفر روز از این ظرفیت در بستر بسیج دانش آموزی استفاده شد.

 

 

وی به برگزاری اردوهای جهادی به صورت «جغرافیا محور» و «محله محور» اشاره کرد و گفت: محله محور پایگاه های مقاومت است که هر پایگاه مقاومت می تواند یک گروه جهادی 15 نفره داشته باشد که به مشکلات اطراف پایگاه خود رسیدگی کند و تاکنون هزار و 902 گروه جهادی بسیج محله محور سازماندهی کردیم.

 

 

پاداش ادامه داد: در بحث گروه های بسیج جغرافیامحور باتوجه به اینکه گروه های پیشرو تر و حساسیت ما هم بیشتر است حدود 556 گروه را سازماندهی کردیم که خدمات عمرانی را شامل ساخت و مرمت خانه محرومان، ساخت مسجد و حسینیه، خانه عالم، آبرسانی بین مزارع، برنامه هایی در خصوص کشاروزی و همچنین ساخت و ساز  و مرمت خانه های بهداشت را انجام می دهند که سال گذشته از ظرفیت 110 هزار و 619 نفر در گروه های جغرافیامحور و و 12 هزار و 213 نفر در پایگاه های مقاومت استفاده شد.

 

 

سرهنگ پاداش درخصوص خدمات بهداشتی سازمان بسیج سازندگی، ادامه افزود: در سال گذشته فقط گروه های جهادی محله محور در بسیج جامعه پزشکی ویزیت عمومی و توزیع دارو را برای 44 هزار 646 نفر، ویزیت متخصصین برای 221 نفر، دندان پزشکی 730 نفر، توزیع اقلام بهداشتی قریب به 10 هزار، بینایی سنجی دو هزار مورد و مشاوره روانشناسی 3 هزار و 535 مورد را انجام دادند.

 

 

وی افزود: کار دیگری که در بستر بسیج جامعه پزشکی انجام می دهیم، اعزام تیم های بهداشتی به مناطق محروم بوده که عمده آن در سرفصل طرح شهید رهنمون است که در حال پیگیری است و همچنین در سال گذشته 354 تیم را به مناطق محروم و حاشیه شهر کرمان اعزام کردیم که خدمات بهداشتی و درمانی داشتند.

 

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: در طرح بسیج همگام با کشاورز 596 شبکه بسیج همگام با کشاورز که در مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول در کنار مردم و کشاورزان هستند را راه اندازی کردیم که نگاه ما در بخش کشاروزی افزایش تولید در واحد سطح و امنیت غذایی است که در بسیج مهندسین دنبال می شود.

 

 

وی ادامه داد: الان اتفاقی که در بحث محصول در حوزه جنوب افتاده، با محوریت فرمانده ما در ناحیه شهرستان جیرفت قریب به هزار تن پیاز خریداری و به استان کرمان و استان های همجوار ارسال می شود تا باری که بر دوش کشاورزان است کمتر شود و بتوانیم دست دلالان را از این حوزه کوتاه کنیم.

 

 

سرهنگ پاداش به برگزاری سالانه مجمع جهادگران و مرور اقدامات انجام شده در آن هم اشاره کرد و طرح « هر مسجد یک حقوقدان» را مورد اشاره قرار داد و گفت: سال گذشته 20 تا 25 مسجد را به منظور حل مشکلات نمازگزاران و مردم راه اندازی کردیم و هفت مورد هم اجرای فعالیت های فرهنگی داشتیم.

 

 

وی در خصوص عملکرد بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: در سال گذشته در سطح استان، 64 کارگاه اقتصاد مقاومتی را با اعتباری بالغ بر 583 میلیون تومان راه اندازی کردیم و همچنین با گرفتن یک اعتبار از کمیته امداد، توانستیم 80 نفر شغل را در راستای برنامه های اشتغال راه اندازی کنیم و در حوزه اشتغال هم تفاهم نامه هایی داریم که برنامه ریزی می شود و بخشی باید در بحث تعاونی ها و بخشی در آموزش مسئولین بسیج سازندگی و گروه های جهادی استفاده کنیم و همچنین تفاهم نامه فصل مشترکی با مجموعه دامپزشکی استان داریم که بر اساس آن طرح ملی واکسیناسیون، سم پاشی دام و ... که در دستورکار است.

 

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان افزود: با سازمان برنامه و بودجه، توافقی در راستای ایجاد اشتغالی که در سال 99 می خواهد صورت بگیرد، انجام دادیم و قرار است اعتباری در اختیار ما بگذارند که اشتغال پایداری برای 2 هزار نفر در سطح استان انجام دهیم و همچنین تفاهم نامه ای هم با سازمان فنی و حرفه ای داشتیم که در دستور کار است و چند روز آینده هم بازبینی می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه در راستای برنامه های اشتغال، نمایشگاه هایی در سطح استان به صورت فصلی برگزار می کنیم که در سال گذشته 11 نمایشگاه را جهت فروش تولیدات بسیج سازندگی توسط کارگاه ها برگزار کردیم؛ ادامه داد: در پروژه های محرومیت زدایی، عمرانی و سازندگی بسیج سازندگی، بحث مسکن مددجویان کمیته امداد، مسکن مددجویان بهزیستی و همچنین پروژه های محرومیت زدایی(طرح شهید همدانی و ...) را داریم و کارهایی که بچه های جهادی ما (چه بخشی که خیرین پیش می آورند و چه آنجایی که گروه های جهادی را به نهادهای دولتی وصل می کنیم) انجام می دهند.

 

 

پاداش اظهار داشت: از سال گذشته تاکنون 2 هزار و 719 پروژه را پیگیری و راه اندازی کردیم و در حال اجرا داریم که بخشی از آن قرار بود در سفر فرمانده کل سپاه افتتاح شود که متأسفانه با توجه به شیوع کرونا اتفاق نیفتاد اما عملاً بخشی از آن به مردم داده شده و تمام مواردی که در بسیج سازندگی و در سپاه استان و بسیج به مردم واگذار می شود در همه حوزه ها هدیه مقام معظم رهبری است و از خودمان چیزی نداریم.

 

 

وی ادامه داد: از 2 هزار و 719 واحد، 508 واحد مسکن مددجویی، بخش عمده آن واگذار شده و بخش دیگری نیز در حال واگذاری است و همچنین احداث 673 پروژه محرومیت زدایی در حوزه های خانه محروم، آبرسانی، مسجد، حسینیه در حال انجام است و کاری که سال گذشته در سیل حمیدیه انجام دادیم و با همه اتفاقاتی که در شهرستان حمیدیه بود اما در بخش ساخت و ساز 28 واحد را از صفر تا  100 ساختیم و تحویل مردم دادیم و 215 واحد را نیز تعمیر و بازسازی کردیم.

 

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان از ساخت  300 واحد مسکونی با همکاری مجموعه بهزیستی، هزار چشمه سرویس بهداشتی در بخش زهکلوت و ریگان، احیا و لای روبی قنوات، استخر ذخیره آب، بهسازی مدارس روستایی، مسکن مددجویان و خانه محروم در سراسر استان و همچنین ساخت و تعمیر مسجد، مجموعه یادمان شهدا و ... هم خبر داد.

 

 

وی به هفته بسیج سازندگی اشاره و بیان کرد: 20 اردیبهشت ماه جاری  142 پروژه عمرانی را به صورت همزمان در سراسر استان توسط فرماندهان نواحی استان و شهر کرمان با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان افتتاح و همچنین قرار است واگذاری مرحله اول فاز مسکن مددجویی را در 25 اردیبهشت انجام می دهیم.

 

پاداش ارائه 231 مورد میزخدمت با حضور مسئولین و سازمان ها و ...در سال گذشته، راه اندازی شیفت ایثار در بسیج کارگری، مبارزه با هجوم ملخ ها و... را مورد اشاره قرار داد و گفت: محصولات کشاورزی با هجوم ملخ های صحرایی در جنوب استان به خصوص منطقه رودبار و قلعه گنج فاریاب و ریگان متاثر شد و با نامه نگاری هایی که دولت انجام داد و ستاد بحران استان؛ توانستیم 20 هزار هکتار را توسط خودروها از ملخ رهاسازی کنیم.

 

 

وی افزود: برنامه های ما در سال آینده از برنامه محوری خارج شده و به سمت و سوی پیامد محوری می رویم لذا بر همین اساس در سال آینده قرار است صندوق قرض الحسنه اشتغال زا را کیفی سازی کنیم و به سمت تشکیل تعاونی برویم که بتوانیم 2 هزار نفر شغل را در پیامد برای اعضا صندوق ایجاد کنیم.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه یکی از مأموریت های بسیج همکاری با دولت است در خصوص ویروس کرونا، گفت: قرارگاه زیستی سپاه استان با محوریت استاندار از 10 اسفند ماه سال گذشته در استان تشکیل شد و به تبع آن قرارگاهی زیستی سپاه را برگزار کردیم و ما هر دو روز یکبار با فرماندهان نواحی برنامه داشتیم. 

 

 

وی ادامه داد: راه اندازی سامانه پایش و رصد افراد ناقل بیماری کرونا در حوزه اطلاعات سپاه، کاری  قابل تقدیر است؛ هدایت تیم های رفع آلودگی به سمت کانون های بحران انجام شد که شهر کرمان را به دو بخش حاشیه نشین کرمان و خود کرمان تقسیم کردیم که با دستگاه هایی مانند شهرداری و فرمانداری هماهنگ بودیم و حاشیه شهر را به دو ناحیه بسیج حضرت رسول و حضرت امیرالمؤمنین دادیم و در خود شهر هم توسط همان دو ناحیه و گروه های جهادی دانشجویی اتفاق افتاد که توانستیم به کمک دولت بیاییم.

 

 

سرهنگ پاداش افزود: تأمین 24 هزار نفر نیروی بسیجی برای بسیج ملی مقابله با کرونا در بحث غربالگری داشتیم و همچنین 110 کارگاه تولید ماسک را راه اندازی کردیم که بعدها به 150 کارگاه تولید ماسک رسیدند که متوسط روزانه بین 55 تا 65 هزار ماسک تولید کردیم و همچنین راه اندازی کارگاه دوخت لباس ایزوله توسط بسیج دانش آموزی را داشتیم که هزار دست لباس ایزوله تهیه شده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفت و همچنین سه شهرستان های فاریاب، رفسنجان و کوهبنان در کنار تولید ماسک تولید لباس را هم داشتند.

 

 

وی ادامه داد: در مناطق سیل زده با توجه به اینکه این مناطق سفید بودند، توسط فرمانده سپاه ثارالله قرنطینه اعلام کردیم و نگذاشتیم از استان های دیگر کسی بیاید و همچنین بحث اعزام بیمارستان صحرایی فاطمه الزهرا(س) با 100 تخت نقاهتگاهی و 32 تخت بیمارستانی در شهر کاشان برای درمان بیماران کرونا داشتیم و بیمارستان فاطمه الزهرا را هم برای پذیرش بیماران کرونایی تجهیز کردیم.

 

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سپاه متولی دریافت 18 هزار لیتر الکل از استان خوزستان شد و اجرای عملیات رفع آلودگی توسط گروهای جهادی بسیج در همه شهرهای استان انجام می شد و بسیج جامعه پزشکی نقاهتگاه هتل کرمان با ظرفیت 83 تخت را بر عهده گرفت و توزیع بروشور آگاه سازی در بین مردم و راه اندازی دو مرکز تولید مواد ضدعفونی توسط بسیج دانش آموزی از دیگر اقدامات است.

 

 

وی ادامه داد: کار خوبی که در بسیج صورت گرفت این بود که دستگاه مکانیزه تولید ماسک دولایه را در بسیج علمی طراحی کردند که در هر ساعت هزار و 200 ماسک را تولید می کرد و همچنین در عملیات رفع آلودگی هزار و 417 تیم فعال بودند و 152 هزار و 165 نقطه ضدعفونی معابر و اماکن عمومی و همچنین ضدعفونی اماکن مذهبی را داشتیم.

 

 

پاداش تصریح کرد: 751 هزار لیتر مواد ضدعفونی در کل استان و همچنین دستکش توزیع شد و در بخش خدماتی سبد معیشتی و غذایی حدود 14 هزار 417 بسته را درسراسر استان بین افراد آسیب پذیر از بحث کرونا توزیع کردیم.

 

 

وی در خصوص سیل گفت: در همان ساعات اولیه شروع سیل با حضور فرمانده سپاه قرارگاه سیل را فعال و به شکل عملکردی استان را به 4 منطقه تقسیم کردیم و هر فرمانده ناحیه را مسئول کردیم و بیش از 11 هزار بسته غذایی و بیش از 2 هزار بسته بهداشتی و 145 تن آرد بالغ بر 2 و نیم میلیارد تومان هزینه کرده و به مردم زهکلوت و رودبار واگذار کردیم و همچنین 4 هزار و 400 بسته غذایی را با ارزش 1 میلیارد و 300 میلیون بود روز 12 فروردین توزیع کردیم و بیش از 17 هزار وعده غذای گرم در این مناطق داشتیم.

 

مسئول بسیج سازندگی استان کرمان افزود: با تأمین اعتباری که از فرمانده کل سپاه صوت گرفت؛ هم در بخش زهکلوت، ریگان و کهنوج که از سیل آسیب دیده بودند 220 دستگاه یخچال، 200 دستگاه اجاق گاز و 200 دستگاه پنکه، 600 تخت فرش 6 متری و هزار و 100 قابلمه 7 پارچه را واگذار و 300 تنور هم خریداری کردیم که درحال واگذاری است.

 

وی گزارش داد:  تخلیه و لایروبی 320 منزل مسکونی در بخش سیل زده شهداد و جهر، توزیع بیش از 7 هزار بسته غذایی و معیشتی و 7 هزار وعده غذای گرم و 100 تن آرد، پخت هزار قرص نان طی یک هفته در این مناطق، حضور بیش از 700 نفر از گروه های جهادی از دیگر اقدامات است.

 

پاداش با اشاره به انجام مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه اعلام کرد: مرحله دوم این رزمایش در 20 اردیبهشت ماه در حسینیه ثارالله استان آغاز می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار