کد خبر: ۸۴۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 06 May 2020
 

تابناک/این سامانه تا اواخر وقت چهارشنبه در استان خواهد بود و  آبگرفتگی معابر و خزانه‌های برنج، مه آلود بودن هوا، کاهش دید افقی، لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی و برف گیر، بالا آمدن آب رودخانه‎ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش زمین، صاعقه، آسیب به سازه‌های سست بنیان، سرمازدگی باغات و درختان میوه نظیر فندوق و گردو و… از مخاطرات این ایام است.

به گزارش خزرآنلاین، اداره‌کل هواشناسی استان گیلان با صدور هشدار سطح قرمز اعلام کرد: نفوذ تدریجی توده هوای ناپایدار، بارندگی و وزش باد (بعضی نقاط شدید و خیلی شدید) به تدریج طی روز دوشنبه رخ می‌دهد.

در این هشدار آمده است: بارندگی و وزش باد در بعضی نقاط شدید و خیلی شدید به ویژه طی دوشنبه عصر و شب تا صبح چهارشنبه همراه با کاهش دمای ۶ تا ۱۲ درجه‌ای در نقاط مختلف استان رخ خواهد داد همچنین رعد و برق، تگرگ و بارش برف در ارتفاعات دور از انتظار نیست.

هواشناسی گیلان اعلام کرد: این سامانه تا اواخر وقت چهارشنبه در استان خواهد بود و  آبگرفتگی معابر و خزانه‌های برنج، مه آلود بودن هوا، کاهش دید افقی، لغزندگی سطح جاده‌ها به ویژه در محورهای کوهستانی و برف گیر، بالا آمدن آب رودخانه‎ها، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، رانش و لغزش زمین، صاعقه، آسیب به سازه‌های سست بنیان، سرمازدگی باغات و درختان میوه نظیر فندوق و گردو و… از مخاطرات این ایام است.

عدم تردد و توقف در حاشیه رودخانه‎ها، خودداری از صعود به ارتفاعات، خودداری از سفرهای غیر ضروری از توصیه‌های هواشناسی گیلان به مردم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار