کد خبر: ۸۴۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 05 May 2020
 

تابناک/ یازدهم فروردین ماه سال جاری علی اوسط اکبری مقدم معاون استاندار گیلان در پاسخ به نامه مورخ ۲۴ اسفند ۹۸ شورای شهر کیاشهر در خصوص انتخاب حسین بائوج لاهوتی به عنوان شهردار کیاشهر پاسخی را به این شورا اعلام می نماید.

به گزارش خزرآنلاین، در بخشی از متن این نامه آمده است: “به اطلاع می رساند بر اساس مدارک و مستندات ارسالی نامبرده فاقد شرایط احراز بند ۲ ردیف چ ماده ۳ آئین نامه شرایط احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۱۳۹۷ هیات محترم وزیران و همچنین بند الف ردیف ۱ بخشنامه شماره ۲۱۰۵۵۷ مورخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ وزیر محترم کشور با اصلاحات بعدی آن برای تصدی سمت شهرداری کیاشهر می باشد. مقتضی است در اسرع وقت نسبت به معرفی فرد واجد شرایط اقدام لازم صورت پذیرد.”

ماجرا از این قرار است که پس از برکناری شهردار کیاشهر به دلیل دستگیری، اعضای شورای این شهر اقدام به انتخاب حسین بائوج لاهوتی به عنوان شهردار می کنند. انتخابی که در همان ابتدای امر به دلیل نداشتن سوابق کافی با نتیجه نرسیده و وی با عدم احراز صلاحیت مواجه می شوند، اما بنا به شنیده ها ۴ عضو از ۵ عضو شورای شهر کیاشهر یعنی همگی بجز طاهره اجتماعی که به لاهوتی رای نداده بود، به انتخاب لاهوتی تاکید می کنند. موضوعی که با تاکید استانداری گیلان به رعایت قانون مواجه می شود.

اما اتفاق عجیب تر از اینها، پاسخی است که شورای شهر کیاشهر ارسال می کند. ارسال صورت جلسه شورا بدون ارسال آن به فرمانداری شهرستان، آنهم بدون رعایت سلسله مراتب اداری! و البته با یک متن عجیب و قابل تأمل. جایی که در بخشی از صورت جلسه ارسال شده، آمده است: “بجهت عدم وجود نیروی کارآمد و متخصص در امر شهرداری بناچار فرد غیرمتخصص بعنوان سرپرست گمارده شده است.”

/خبر راست

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار