کد خبر: ۸۴۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 05 May 2020

بازداشت ۲ هنجارشکن در فضای مجازی/ توقف پخش زنده مناجات‌خوانی کریمی

تابناک/دو جوان گلستانی که در فضای مجازی فیلم هنجارشکنانه منتشر کرده بودند توسط پلیس گلستان دستگیر شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره شده است.

 

کیهان

  مخالفت دوباره همتی با تأمین کسری بودجه از راه استقراض

یک روزنامه اصلاح‌طلب از فشار دولت بر بانک مرکزی برای جبران نادرست کسری بودجه خبر داد.

هفت صبح می‌نویسد: اما نشانه‌هایی را می‌توان یافت که از فشار بر رئیس کل بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه حکایت دارند.

احتمالاً همین فشارها باعث شدند که آقای همتی در تازه‌ترین پست اینستاگرامی‌اش بنویسد: «در خصوص کسری بودجه دولت، ناشی از سقوط شدید قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی، برای چندمین بار تأکید می‌کنم؛ در شرایط حاضر اقتصادی، انتشار اوراق بدهی روش مناسب‌تری برای تأمین کسری و نیز جلوگیری از پولی کردن کسری بودجه و تورم است.»

ظاهراً حداقل بخش‌هایی در دولت ترجیح می‌دهند که کسری بودجه را از طریق استقراض از سیستم بانکی جبران کنند در حالی که رئیس کل بانک مرکزی ترجیح می‌دهدکه دولت به وسیله انتشار اوراق بدهی، کسری بودجه را از طریق استقراض از بازار تأمین کند.

استقراض از سیستم بانکی جهت جبران کسری بودجه در مقایسه با انتشار اوراق بدهی راه‌حل به مراتب جذاب‌تری برای دولت است چرا که در این صورت دولت مجبور نیست که وارد ساز و کار حقوقی نسبتاً پیچیده انتشار گسترده اوراق قرضه شود.

همچنین دیگر نیازی هم ندارد که نگران نرخ این اوراق در بازار باشد. به بیان دیگر، نرخ سودی که دولت باید بابت بدهی به سیستم بانکی بپردازد قاعدتاً به مراتب کمتر از نرخ سودی است که برای اوراق قرضه خواهد پرداخت.

از سوی دیگر، کاملاً می‌توان درک کرد که چرا آقای همتی بر انتشار اوراق قرضه تأکید دارد. او به عنوان رئیس کل بانک مرکزی، مسئول مستقیم مهار نرخ تورم در کشور است. در حالی که شوک اقتصادی غیرمنتظره ناشی از کرونا امیدها برای رشد اقتصادی مثبت و تورم زیر ۲۰ درصدی در سال ۱۳۹۹ را کمرنگ کرده، آقای همتی چند هفته پیش در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو گفت که می‌کوشد نرخ تورم امسال را در حدود ۲۰ تا ۲۲ درصد حفظ کند. استقراض دولت از سیستم بانکی همچنین می‌تواند مسائل تازه‌ای را برای بخش بانکداری ایجاد کند و این احتمالاً با برنامه آقای همتی برای بهبود سلامت نظام بانکی در تضاد است.

علاوه بر این‌ها، آقای همتی از نخستین مصاحبه تلویزیونی‌اش بر به کارگیری عملیات بازار باز تأکید داشت. تأمین کسری بودجه دولت از طریق انتشار اوراق بدهی می‌تواند که بسط و گسترش عملیات بازار باز هم کمک کند. همه این‌ها باعث شده که بانک مرکزی در مقابل خواست بخش‌های دیگر دولت برای پولی کردن کسری بودجه مقاومت کند.

آقای همتی طی کمتر از دو سالی که ریاست بانک مرکزی را برعهده گرفته، اعتبار از دست رفته را به این نهاد باز گردانده و خودش به یکی از معتبرترین شخصیت‌های اقتصادی کابینه تبدیل شده است. او اصلاً دوست ندارد به سرنوشت سلفش در بانک مرکزی دچار شود.

با این حال به نظر می‌رسد که فشارها بر رئیس کل هم زیاد باشد او در یکی از نخستین مصاحبه‌های تلویزیونی‌اش گفته بود که در مقابل درخواست‌های پولی دولت مقاومت خواهد کرد مگر اینکه «سنبه پر زور باشد». اکنون احتمالاً فشارها به حدی رسیده که آقای همتی بحث را بر صحنه عمومی آورده تا بتواند حمایت رسانه‌ای و بدنه کارشناسی را جلب کند؛ اقدامی که اتفاقاً باعث شده اقتصاددانانی از طیف‌های مختلف از مقاومت رئیس کل بانک مرکزی حمایت کنند.

اسناد گزارش تفریغ بودجه و تخلفات مندرج در آن موجود است

گزارش تفریغ بودجه ۹۷ منطبق با مفاد کلی قانون بودجه ۹۷ است.

یک کارشناس دیوان محاسبات در پاسخ به روزنامه شرق نوشت: وفق اصل(۵۵) قانون اساسی جمهوری اسلامی محصول نهایی رسیدگی‌های دیوان محاسبات کشور در گزارش تفریغ بودجه هر سال متبلور می‌شود که باید آن را به مجلس شورای اسلامی تسلیم کند و در دسترس عموم قرار دهد.

امسال نیز برای سی‌امین سال، دیوان محاسبات کشور، گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را در مهلت قانونی تعیین‌شده در مورخ ۳۰/۱۰/۱۳۹۸ به مجلس شورای اسلامی تسلیم کرد که مقرر بود قبل از بررسی لایحه قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور در صحن علنی قرائت شود، اما به‌دلیل شرایط بیماری کرونا، قرائت و ارائه در صحن علنی از سوی رئیس کل محترم دیوان محاسبات کشور به پس از فروکش کردن آن موکول شد.

بنیان گزارش از ابتدا تا انتها برپایه بررسی‌ها و رسیدگی‌های کارشناسان دیوان محاسبات کشور از عملکرد ۳۷۰۰ دستگاه اجرائی ارتزاق‌کننده از بودجه کل کشور (اعم از دستگاه‌های تابعه قوای سه‌گانه و سایر دستگاه‌های استفاده‌کننده از بودجه) با یک سامانه جامع الکترونیک تهیه شده و دارای مدارک مثبته است تا در موارد طرح در کارگروه فنی- حقوقی یا هیئت عمومی دیوان محاسبات کشور قابل استناد و دسترسی باشد؛ بنابراین همان طورکه قانون بودجه اسناد پشتیبان دارد.

 هر ساله با انتشار گزارش تفریغ بودجه «برخی از ظن خود یارش می‌شوند و برخی هم علیه آن می‌شوند»، گزارش امسال نیز برخلاف آنچه بیان شده؛ با سرعت مطمئنه و فرجه قانونی، حاوی اطلاعاتی مقرر در قانون بودجه در چهار بخش شامل «منابع و مصارف»، «تبصره‌های ماده واحده»، «حسابرسی عملکرد» (با مولفه‌های کارایی، اثربخشی و صرفه اقتصادی) و «نظرات و پیشنهادات» تلخیص شد.

ای کاش به جای ادعای گسترده بودن اطلاعات گزارش تفریغ بودجه، بیان می‏شد کدام‌یک از بخش‏های گزارش فراتر از بودجه کل کشور است (همه موارد یا تامین‏کننده بودجه هستند یا هزینه از بودجه).

آیا برای حقوق و مزایای دستگاه‌ها از بودجه استفاده نمی‌کنند؟ آیا محل تامین ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی خارج از بودجه کل کشور است؟ آیا اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در بودجه پیش‌بینی نشده است؟

آیا واگذاری سهام شرکت‌های دولتی منجر به تامین منابع مالی بودجه نمی‌شود؟ آیا عدم وصول مطالبات جاری و معوق منجر به تحقق بودجه در تخصیص صددرصدی بودجه طرح‌های تملک و حمایت از تولید داخلی نمی‌شود؟ آیا با رعایت ۳۲ درصدی احکام قانون بودجه کل کشور می‌توان به اهداف قانونی برنامه مالی سالانه نایل شد؟

برخی قلم به‌دست شده‌اند تا در مقام دفاع از عملکردی برآیند که دریافت‏کنندگان ارز یارانه‏ای بدون واردات کالاهای ضروری و اساسی مردم عمل کرده‌اند اما گویا وقت و مجالی برای تورق کل گزارش نداشته‌اند چراکه محتوای گزارش؛ ارتقای شفافیت، پاسخ‌گویی، تقویت کنترل داخلی دستگاه‌های اجرائی و التزام به قانون است.

گزارش تفریغ بودجه بر اساس قسمت اخیر اصل (۵۵) قانون اساسی اصلی‏ترین گزارش دیوان محاسبات بوده و باید در دسترس عموم قرار گیرد. تعبیر از این گزارش به عنوان اهرم، نشان مغرضانه بودن بیان است، چراکه اجرای قانون اساسی به‌عنوان منشور اصلی جمهوری اسلامی حق مردم است و مردم ذی‌حق‌اند بدانند که چرا با وجود تزریق ارز یارانه‏ای بعضی کالاها کم بوده و چرا برخی دیگر از کالاها با قیمت‌های گزاف در اختیارشان قرار می‏گرفت.

دویچه وله: سفیر آمریکا در آلمان فشار بر حزب‌الله را مدیریت می‌کند

رسانه رسمی دولت آلمان فاش کرد سفیر آمریکا در این کشور فرانسه را هم برای ممنوع کردن فعالیت‌های حزب‌الله تحت فشار گذاشته است. پلیس آلمان اخیرا به برخی مساجد و مراکز منتسب به حزب‌الله لبنان حمله کرد.

دویچه وله در گزارشی نوشت: ریچارد گرنل، رئیس موقت اداره اطلاعات ملی آمریکا و سفیر این کشور در آلمان دولت فرانسه را زیر فشار گذاشته است تا مانند آلمان حزب‌الله لبنان را گروهی تروریستی بشناسد و فعالیت این گروه را در فرانسه ممنوع کند.

به گزارش دویچه وله به نقل از فاکس نیوز، ریچارد گرنل، در مقام خود به عنوان رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا با امانوئل بون، مشاور سیاست خارجی رئیس‌جمهور فرانسه صحبت کرده تا وی را برای ممنوع کردن فعالیت حزب‌الله در فرانسه تحت فشار بگذارد.

بنابراین گزارش، گرنل همچنین درصدد است فرانسه را برای حمایت از ممنوعیت حزب‌الله در سطح اتحادیه اروپا تحت فشار بگذارد. او تا به حال چندین بار به بروکسل سفر کرده تا اتحادیه اروپا را نیز وادار به پیروی از این سیاست کند.

گزارش یاد شده برملا کرده است که فعالیت‌های سفارت آمریکا در آلمان از مدت‌ها پیش روی ممنوعیت حزب‌الله لبنان متمرکز شده بود و تیم ریچارد گرنل به صورت هفتگی برای طراحی استراتژی و استفاده از تازه‌ترین اطلاعات برای فشار به آلمان نشست برگزار می‌کرده است.

فاکس‌نیوز به نقل از ریچارد گرنل نوشته که او دو سال تمام با مقام‌های دولت و پارلمان آلمان دیدار و گفت‌وگو داشته تا آلمان را وادار به پذیرش این سیاست کند. گرنل به فاکس‌نیوز گفته «این گام یک موفقیت بزرگ دیپلماتیک است و ما امیدواریم بتوانیم بقیه را نیز در بروکسل به برداشتن آن تشویق کنیم.»

دولت آلمان روز پنجشنبه گذشته گروه حزب‌الله را تروریستی اعلام کرد و دفاتر آن در آلمان را بست. آلمان، فرانسه، اتریش و اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۳ شاخه نظامی حزب‌الله را رسما یک سازمان تروریستی اعلام کرده بودند اما این ممنوعیت تا هفته گذشته شامل حال فعالیت شاخه سیاسی حزب‌الله در آلمان نشده بود.

ایران

استاد ایرانی در زندان امریکا تحت مداوا قرار گرفت

 خبر اول اینکه، قائم ‌مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل گفت: سیروس عسگری که در زندان امریکا به کرونا مبتلا شده بود، تحت مداوا قرار گرفت که امیدواریم بسترساز آزادی این استاد دانشگاه شود.سیروس عسگری، استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف با تخصص میکروسکوپ الکترونی، آلیاژهای دمای بالا است.عسگری از ۱۰ مارس (۲۰ اسفند۹۸) در بازداشتگاه الکساندریا امریکا به سر می‌برد.

به گزارش جماران، حسین سالارآملی افزود: هر اقدامی که وزارت علوم برای رهایی وی از زندان امریکا انجام می‌دهد، از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک صورت می‌گیرد. سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه هم دیروز درباره آزادی سیروس عسگری، گفت: «اقدامات خود را دراین زمینه انجام دادیم هم در داخل وهم دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن پیگیری‌های لازم را انجام داده و این دفتراز نزدیک با مقامات قضایی امریکایی در تماس بوده و هست. قرار است امروز و فردا یک تست مجدد کرونا از ایشان گرفته شود و اگر پاسخ تست منفی باشد، همه تدابیر لازم برای بازگشت ایشان به ایران فراهم است و ان شاءالله بزودی به ایران باز می‌گردد.»

توصیه گاردین به ایران و امریکا

 خبر دیگر اینکه، گاردین در مطلبی به ایران و امریکا توصیه کرده که یک خط تماس اضطراری برقرار کنند. به گزارش انتخاب در گزارش این روزنامه انگلیسی با اشاره به ماجرای نزدیکی قایق‌های تندرو سپاه به ناو امریکایی در خلیج فارس آمده است: این تنش‌ها برای نخستین بار نیست که رخ می‌دهد، اما در شرایط فعلی که دو کشور درگیر مبارزه با کووید۱۹ هستند اگر واقعاً تمایلی به درگیری ناخواسته با یکدیگر ندارند باید هر چه سریع‌تر یک خط تماس اضطراری بین هم ایجاد کنند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده: اگر نیاز به وجود یک میانجی باشد، عمان گزینه اول خواهد بود. مسقط پیش از این نیز ارتباط امریکا و ایران را تسهیل کرده و هر دو طرف معمولاً آن را به‌عنوان یک کارگزار صادق به رسمیت می‌شناسند. شاید این امکان وجود داشته باشد که مثلاً یک ژنرال فرماندهی مرکزی امریکا سنتکام از طریق تلفن با یک ژنرال عمانی ارتباط برقرار کند و بعد از طریق یک خط تلفن جداگانه به همتای ایرانی خود وصل شود.

تفحص از املاک نجومی و حوادث آبان‌ماه تعیین تکلیف شود

 دست آخر اینکه، نماینده تهران در جلسه دیروز مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص از حوادث پس از افزایش قیمت بنزین و مسائل آبان‌ماه مدتی است که در کمیسیون شوراها مطرح است اما جلسه‌ای در این کمیسیون برگزار نمی‌شود که به ما بگویند نتیجه چه شد؟ به گزارش ایسنا، مصطفی کواکبیان ادامه داد: همچنین طرح تحقیق و تفحص از املاک نجومی شهرداری تهران در کمیسیون عمران مجلس مطرح است که باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد. درخواست می‌شود تأکید کنید تا در این روزهای باقیمانده از این مجلس در این موضوع‌ها به نتیجه برسیم.

خراسان

ارز دادن به سازمان های خارجی بالاخره سروسامان می گیرد

یک مسئول مهم اجرایی با ارسال ابلاغیه ای برای تعدادی از اعضای کابینه، از آن ها خواسته با مدیریت معاونت حقوقی رئیس جمهور و هماهنگی کمیته ای که در خصوص بررسی عضویت دولت ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی فعالیت می کند، برای تهیه گزارش در خصوص بازبینی حق عضویت کشورمان در سازمان ها و مجامع بین المللی اقدام و بر اساس آن برای تدوین پیش نویس ضوابط پرداخت حق عضویت، سهمیه و تعهدات سالانه جمهوری اسلامی، حداکثر تا دو ماه پس از ابلاغ این دستور عمل کنند.

دولت از شفافیت در بودجه پشیمان شد ؟!

در حالی که طبق بخشنامه سال گذشته هیئت دولت به همه سازمان ها و ادارات دولتی، مقرر شده بود به منظور شفاف سازی اعتبارات دریافتی دستگاه های اجرایی از محل بودجه عمومی دولت و تکریم حقوق شهروندی، تمامی اعتبارات پرداختی از محل بودجه عمومی در یک پایگاه اطلاع رسانی منتشر شود، در ابلاغیه امسال دولت درباره جزئیات عملکرد دستگاه ها ذیل بودجه سال ۹۹ کشور، این دستور حذف شده است.

آرمان

صدور حکم محکومیت قاچاقچی سیگار

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز گفت: قاچاقچی سیگار به ضبط کالا مکشوفه و ضبط خودرو و پرداخت مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شده است. علی‌اکبر مختاری در این باره اظهارکرد: عوامل مبارزه با قاچاق نیروی انتظامی استان البرز ضمن بازرسی از یک دستگاه خودروی‌سواری مقدار هشت هزار و ۵۰۰ پاکت سیگار خارجی کشف و پس از تشکیل پرونده، مراتب را به این اداره کل اعلام کرده‌اند و موضوع برای رسیدگی به شعبه ویژه تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی البرز ارجاع شده است. علی‌اکبر مختاری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان البرز افزود: شعبه رسیدگی‌کننده به این پرونده، پس از مراحل قانونی و احراز تخلف، متهم را به ضبط خودرو و کالای قاچاق مکشوفه و پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرده است.

بازداشت ۲ هنجارشکن در فضای مجازی

دو جوان گلستانی که در فضای مجازی فیلم هنجارشکنانه منتشر کرده بودند توسط پلیس گلستان دستگیر شده‌اند. روح‌الامین قاسمی در این باره اظهار کرد: در پی انتشار فیلمی در اینستاگرام که در آن دو جوان گنبدی در تفرجگاه دریاچه مصنوعی با رفتارهایی زننده و هنجارشکنانه اقدام به ایجاد مزاحمت برای تعدادی از شهروندان می‌کنند، مراتب به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی گنبدکاووس قرار گرفته است. وی افزود: با اشراف اطلاعاتی و سرعت عمل پلیس، مخفیگاه هنجارشکنان در کمتر از هفت ساعت شناسایی و در عملیاتی ضربتی هر دو متهم دستگیر شده‌اند. فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: متهمان در مقر انتظامی علت و انگیزه خود از این اقدام را سرگرمی و جذب مخاطب اعلام کرده‌اند.

بازگشت زندانی فراری از دیار باقی

فرمانده انتظامی گلستان از دستگیری زندانی فراری که خانواده‌اش مدعی فوتش بودند، در شهرستان گنبدکاووس خبر داد. سردار روح‌الامین قاسمی فرمانده انتظامی گلستان در این باره گفت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه زندانی فراری که از ۳ سال قبل بنا بر اعلام خانواده‌اش فوت کرده بود زنده است، مراتب در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان گنبدکاووس قرار گرفت و اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات میدانی پلیس در این راستا آغاز شد و سرانجام با پیگیری‌های بی‌وقفه ماموران مشخص شده است متهم در یکی از روستاهای اطراف شهرستان اقامت دارد. فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه سوابق متعدد سرقت، آدم‌ربایی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در پرونده این زندانی فراری وجود دارد، تصریح کرد: ماموران طی هماهنگی با مقام قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کرده‌اند.

تبرئه کارگران و محکومیت مدیرعامل سابق

نایب رئیس شورای اسلامی کار هپکو درباره تبرئه کارگران و محکومیت مدیرعامل سابق اظهارکرد: با حکم مقام قضایی تمامی ۱۴ کارگر شرکت هپکو از اتهامات خود تبرئه شده‌اند. گفتنی است ابوالفضل رنجبر با ابراز خرسندی بابت حکم صادره برای ۱۴ کارگر شرکت هپکو که در قالب اتهاماتی به دستگاه قضایی فراخوانده شده بودند، بیان کرد: خوشبختانه شاهد حکم تبرئه تمامی ۱۴ کارگر شرکت هپکو از سوی دادگاه بودیم و علاوه بر آن نیز برای اولین بار شاهد محکومیت یک مدیر هستیم. رنجبر در ادامه تاکید کرد: مسببان اصلی شرایط کنونی هپکو و واگذاری ناصحیح آن به بخش خصوصی باید محاکمه شوند. وی افزود : شهسوار در سال ۹۷ عضو هیات مدیره شرکت بود که پس از رفتن صادقیان (مدیرعامل) از هپکو در اواخر سال ۹۷، به عنوان مدیرعامل سه ماه سکان مدیریت هپکو را به‌دست گرفت و در حال حاضر سمتی در هپکو ندارد.

دیدار مشکل‌ساز کرمی با خانواده

احسان کرمی بازیگر، خواننده و صداپیشه معروف سینما که برای ملاقات همسر و فرزندش به خارج از کشور سفر کرده بود دیگر نتوانست به ایران برگردد. فروزبخش مدیر برنامه‌های احسان کرمی در این باره اظهارکرد: این بازیگر و مجری، بهمن‌ماه گذشته پس از اتمام جشنواره فجر به قصد دیدار خانواده و گذران روزهای تعطیلات نوروز از کشور خارج شده است، ولی به خاطر شیوع کرونا و متوقف شدن پروازها دیگر نتوانسته است به کشور بازگردد. وی افزود: امیدواریم با از سرگیری پروازها امکان بازگشت احسان کرمی به کشور میسر شود.

چک استقلال برگشت خورد

چک باشگاه استقلال که برای دریافت رضایت‌نامه محمد بلبلی به باشگاه سپیدرود داده شده بود، برگشت خورد. گفتنی است آبی‌های تهرانی که درگیری بدهی‌های خارجی خود هستند، یک بدهی داخلی به باقی بدهی‌هایشان اضافه شده است. در این رابطه چک ۱۰۰ میلیون تومانی باشگاه استقلال که بابت حق انتقال و رضایت‌نامه محمد بلبلی به باشگاه سپیدرود پرداخت شده بود، برگشت خورده است. محمد بلبلی فصل پیش پس از کش‌و قوس‌های فراوان از سپیدرود به استقلال پیوسته است.

محاکمه متهم به صورت ارتباط تصویری

نخستین محاکمه یک متهم زندانی به صورت ارتباط تصویری با زندان مرکزی رشت برگزار شده است. این در حالی است که با تجهیز مجتمع دادگاه انقلاب و کیفری۲ و برقراری ارتباط با زندان مرکزی رشت، از سوی معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان گیلان، از این پس محاکمه متهمان زندانی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

شهردار بوشهر استعفا کرد

سیدنورالدین امیری شهرداری بندر بوشهر از سمت خود کناره‌گیری کرده است و حالا اعضای شورای شهر باید نسبت به این تصمیم شهردار و احتمالا انتصاب سرپرست شهرداری تصمیم‌گیری کنند. گفتنی است ۲۴ فروردین‌ جلسه اعضای شورا برای استیضاح شهردار برگزار شده و در این جلسه استیضاح رای نیاورده است. هرچند استیضاح شهردار بوشهر با سه رای مخالف، پنج رای موافق و یک رای ممتنع رد شده، ولی این به معنای پایان اختلاف شهردار و اعضای شورای شهر نبوده است. سیدنورالدین امیری همچنان به فعالیت خود ادامه داد ولی چند هفته بعد از آن اتفاقات، شاهد کناره‌گیری شهردار از سمت خود هستیم.

ا...‌کرم می‌توانست تریلیاردر شود

صادق زیباکلام گفت: مستقل کسی است که هم شاه‌پرست‌ها، هم حزب‌اللهی‌ها می‌خواهند سر به تن او نباشد، مثل خود من. در اصولگراها آقای احمد توکلی را من یک فرد مستقل می‌دانم، در اصلاح‌طلبان هم کم نیستند افرادی که من آنها را مستقل می‌بینم، مثلا آقایان سعید لیلاز، کرباسچی، حسین مرعشی مستقل هستند. در این میان یکی از دلایلی که من پشت سر آقای ا...‌کرم نماز می‌خوانم این است که ایشان هنوز اتومبیل سواری ندارد (خنده) و با موتور تردد می‌کند. این برای من ارزشمند است، چون من می‌دانم که ایشان می‌توانستند در این مملکت تریلیاردر باشند، ولی با موتور رفت‌وآمد می‌کند و پارسال هم تصادف کرد و متاسفانه مدتی در بیمارستان بود.

توقف پخش زنده مناجات‌خوانی کریمی

مراسم مناجات‌خوانی محمود کریمی در دهمین شب ماه مبارک رمضان به صورت ضبطی و غیرزنده پخش شده است. مراسم مناجات‌خوانی محمود کریمی مداح اهل بیت (ع) که از ابتدای ماه مبارک رمضان به صورت زنده از شبکه ۲ سیما پخش می‌شد، در دهمین شب ماه مبارک رمضان به صورت ضبطی و غیرزنده پخش شد. سیدرضا نریمانی مداح استان اصفهان در صفحه مجازی خود نسبت به این اقدام واکنش نشان داد و گفت: اینکه داستانی که اخیراً برادر عزیز، مداح مخلص اهل‌بیت (ع) حاج محمود کریمی در پخش زنده تلویزیون گفتند، بجا بود یا نه، بماند، اما کنار گذاشتن ایشان از پخش زنده با این حال خوب مناجاتی که شب‌ها به مردم می‌داد، واقعاً کار خیلی زشت و به دور از انصاف بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار