نقش موحد و روشنفکر در جدیدترین تصمیم اصولگرایان مجلس
امروز قرار است بر اساس ساز و کار تعیین شده از هر استان تعدادی از منتخبان به عنوان نمایندگان اصولگرایان راه یافته به مجلس معرفی شوند که 53 نفر خواهند بود و این 53 نفر تصمیمات مهم از جمله تعیین هیئت رئیسه را برعهده خواهند داشت.
کد خبر: ۸۴۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 04 May 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیاسی ، در حالی که دو منتخب از سه منتخب مجلس یازدهم از کهگیلویه و بویراحمد جز اصولگرایان خواهند بود ، انتظار می رود این دو منتخب بتوانند در تصمیمات گروه اکثریت نقش آفرینی کنند. آنچه که این روزها پیرامون منتخبان مجلس می گذرد نشان از برنامه ریزی منسجم اصولگرایان برای وحدت هر چه بیشتر در تصمیم گیری ها در مجلس یازدهم است که البته باید دید در این بین دو منتخب اصولگرای کهگیلویه و بویراحمد در تصمیمات اصولگرایان مجلس یازدهم چه نقشی خواهند داشت؟!
امروز 53 اصولگرای تصمیم گیرنده انتخاب می شوند
امروز قرار است بر اساس ساز و کار تعیین شده از هر استان تعدادی از منتخبان به عنوان نمایندگان اصولگرایان راه یافته به مجلس معرفی شوند. همچنین 7 نفر از منتخبان تهران در مجلس یازدهم نیز انتخاب خواهند شد و در نهایت 53 نفر از اصولگرایان راه یافته به مجلس به نمایندگی از سایرین درباره چگونگی تشکیل فراکسیون اکثریت و مسائل و موضوعات مهم از جمله ریاست، نواب رئیس، اعضای هیات رئیسه، روسای کمیسیون ها، ریاست مرکز پژوهش ها و مسائلی از این دست به بحث و بررسی خواهند نشست.
این 53 نفر که به دلیل شیوع کرونا باید به نمایندگی از سایر اصولگرایان راه یافته در خصوص موضوعات مهم مجلس پیش رو توسط جرایان اصولگرایی تصمیم گیری کنند، در هماهنگی با سایر منتخبان در استان خود و انعکاس مسائل مطروحه و تصمیمات احتمالی، دست به انتخاب و تصمیم گیری خواهند زد و از دل این تصمیمات تکلیف بسیاری از امورات مجلس نظیر ریاست و ... مشخص خواهد شد.
 
بیشتر بخوانید
 
نقش تعیین کننده این 53 نفر در مجلس یازدهم

به نظر می رسد که رئیس، نواب رئیس و ریاست مرکز پژوهش ها از بین هسته اولیه «نشست وحدت» یعنی همان 9 نفری که سه شنبه شب گذشته دور هم جمع شدند، - «محمدباقر قالیباف، سید مصطفی میرسلیم، مرتضی آقاتهرانی، سید رضا تقوی، حمیدرضا حاجی بابایی، علی نیکزاد، محمدرضا میرتاج الدینی، علیرضا زاکانی و الیاس نادران» -انتخاب خواهد شد و در مورد سایر مسئولیت ها نظیر اعضای هیات رئیسه و روسای کمیسیون های تخصصی باید منتظر انتخاب های دیگر بود.
موحد کاندیدای ائتلاف نیروهای انقلاب
سید محمد موحد یکی از منتخبینی است که در شعارهای انتخاباتی به نوعی اعلام کرده بود ، برای ریاست مجلس برنامه ریزی کرده است که البته کاملا مشخص بود یک ادعای تبلیغاتی است و تقریبا هیچ کس چنین چیزی را باور نکرده است ضمن اینکه با دیدگاهی واقع گرایانه چنین انتظاری هم از وی نمی رود . اما در موضوع تاثیرگذاری در تصمیمات گروه اکثریت یعنی اصولگرایان با توجه به سابقه طولانی وی در نمایندگی مجلس  و همچنین شعار کلید واژه وی یعنی "عزت " حداقل انتظار از این منتخب استان این است که بتواند عضوی موثر در مجلس یازدهم باشد !
سید محمد موحد تنها کاندید پیروز انتخابات مورد تایید ائتلاف نیروهای انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد بوده است که اکنون هم گروهی هایش اکثریت مجلس یازدهم را در دست خواهند داشت .
در حالی تا اینجای کار هیچ اثری از موحد در چندین جلسه مهم برگزار شده اصولگرایان دیده نمی شود ! که نکته مهم در برگزاری جلسات این روزهای اصولگرایان تصمیم گیری برای تعیین هیئت رئیسه مجلس یازدهم است!
البته به نظر می رسد با وجود اعلام تصمیم نهایی اصولگرایان برای تعیین 53 نفر از اصولگرایان استان ها ، بی شک سید محمد موحد در این لیست حضور خواهد داشت اما آنچه که اکنون بسیار اهمیت دارد نقش سید محمد موحد در این جمع 53 نفری خواهد بود. بی شک کسی از موحد با آن همه تجربه ، شعارهای تبلیغاتی و از همه مهمتر سن بسیار بالای وی ، نمی پذیرد که نقش سیاهی لشکر برای اصولگرایان را بازی کند و انتظار از وی می رود که از هر ظرفیتی برای نقش آفرینی موثر خود و استان در تصمیمات مجلس یازدهم بهره ببرد.
روشنفکر منتخبی مورد غضب اصولگرایان حوزه انتخابیه!
یکی دیگر از منتخبان اصولگرای کهگیلویه و بویراحمد ، مهدی روشنفکر است که طی این چند سال مورد خشم و غضب اصولگرایان شناسنامه دار حوزه انتخابیه خود بوده است!
مهدی روشنفکر در حالی که همه اصولگرایان مطرح بویراحمد و دنا سعی در عدم موفقیت وی داشتند و حتی ائتلاف نیروهای انقلاب با وجود محتمل بودن پیروزی وی ماه ها قبل از انتخابات ، حاضر به معرفی و حمایت از وی نشدند با اقتدار کامل پیروز انتخابات شد .
شاید داشتن انتظاری که از موحد برای نقش آفرینی در میان اصولگرایان اکثریت مجلس می رود برای روشنفکر بی انصافی و دور از انتظار باشد اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که اصولگرایان مجلس به تک تک آرای نمایندگان منتخب برای موفقیت در تصمیم گیری ها نیاز دارند لذا روشنفکر که مانند موحد بدهکار حمایت اصولگرایان از خود نیست مطمئنا می تواند با دست بازتری از اصولگرایان مطالبه نقش کند . به عبارت دیگر روشنفکر می تواند سیاهی لشکر اصولگرایان مجلس نباشد.
مهدی روشنفکر که برای اولین بار وارد فضای پر از لابیگری مجلس می شود و موحد که در سال هایی که تغییراتی اساسی در شیوه کار مجلس بوجود آمده و اکنون هم پا به سن گذاشته است ، برای موفقیت در کار لازم است از هر ظرفیتی برای موفقیت استفاده کنند.
شاید یکی از راه هایی که به نظر می رسد این باشد که دو منتخب اصولگرای مجلس می توانند ضعف های خود را با استفاده از قدرت و نفوذ تاجگردون در حوزه های سیاسی ، کم رنگ تر کنند و اجازه ندهند عزت نسبتا خوب نمایندگان استان به همین راحتی قربانی بازی های پشت پرده اصولگرایان مرکز نشین شود! (تاجگردون بی شک تا پایان دولت روحانی همچنان در حوزه نفوذ بر دولت مقتدر خواهد بود.)
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
انقلابی
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
خودتون هم نوشتین که اصولگرایان شناسنامه دار پس اینان اصولگرای شناسنامه ای هستند نه واقعی وسردار ندای وحدت روشنفکر شگفتی آفرین هیچ نیازی به تایید چنین افرادی ندارد فقط لطف ونظر خدا وهمراهی مردم مظلوم اورا بس
زنده باد دکتر روشنفکر سردار ندای وجدت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار