کد خبر: ۸۴۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 30 April 2020

تابناک/استاندار گیلان جامعه کارگری را سرمایه و ثروت ملی عنوان و کارگران را تلاشگران واقعی صحنه تولید و رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: تلاش‌های مضاعفی که در جریان شیوع کرونا در واحدهای تولیدی برای رفع نیاز جامعه به اقلام بهداشتی از سوی کارگران شریف صورت گرفت، مایه مباهات و غرورانگیز است.

کارگران، سرمایه و ثروت ملی کشور هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در نشستی با نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان در سالن جلسات استانداری با تبریک ماه مبارک رمضان و هفته کار و کارگر به فعالان این عرصه اظهار کرد: برای قدردانی از تلاش‌های جامعه کارگری برای چرخه تولید و توسعه استان نباید به یک روز یا یک هفته بسنده شود بلکه با توجه به تلاش‌های این قشر شریف و زحمتکش، قدرشناسی از آنان که سرمایه و ثروت ملی کشور هستند؛ باید همواره و همیشگی باشد.

وی با اشاره به اینکه متأثر از سیره ائمه اطهار به‌ویژه مولای متقیان امام علی (ع) کار، تلاش و کوشش فخر زندگی است، گفت: کارگران افتخارآفرینان ایران عزیز هستند چراکه آنان تلاشگران واقعی صحنه تولید و رونق اقتصادی کشورمان بوده و کوشش‌های مؤثرشان در این عرصه، به‌مثابه فداکاری، ایثار و جهاد است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، در جریان شیوع کرونا، در مناطق مختلفی از ایران و گیلان سرفراز، اقشار مختلف به‌ویژه تولیدکنندگان و کارگران در روزهای نخستین که به اقلام و ملزومات بهداشتی بیش از گذشته احساس نیاز شد، آستین‌ها را بالا زده و کمر همت به تولید بستند که مایه مباهات و غرورانگیز است.

زارع با تأکید بر اینکه بایستی واقعیت‌های زندگی کارگران را بشناسیم و برای بهبود و پیشرفت امور آنان به‌ویژه امنیت شغلی‌شان برنامه‌ریزی کنیم، افزود: برای تحقق این برنامه‌ریزی‌ها نیازمند هم‌افزایی در بخش‌های مدیریتی هستیم و نمی‌توان تنها از طریق دولت انتظار داشت بلکه یک کار جمعی را می‌طلبد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر کارفرما، تولید و صنعت بتوانند این چرخه را بچرخانند، شغل کارگر می‌تواند تداوم یابد، گفت: چرخه سرمایه‌گذاری، تولید و رشد اقتصادی باید به تأمین رفاه برای کارگران بیانجامد و در سایه این جهت‌گیری می‌توان به آینده امیدوار بود.

وی با اشاره به شعارهای نام‌گذاری شده از سوی رهبر معظم انقلاب طی پنج سال اخیر تحت عناوین اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و جهش تولید تصریح کرد: در همه عناوین؛ مؤلفه امید، حلقه اتصال و نیل به موفقیت است چراکه کوشش و کار باروحیه و نشاط در کنار برنامه‌ریزی حول محور کارفرما و کارگر، زمینه‌ساز موفقیت خواهد بود.

زارع رویکرد کشور برای رفع مشکلات کارگران خصوصاً در سال جاری و با توجه به تبعات ناشی از کرونا را تحقق جهش تولید بر مبنای فعالیت، کار، تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: در این مسیر همه توان خود را در جهت تحقق شعار سال و با حمایت‌های دولت از فعالان بخش خصوصی به‌ویژه تولیدکنندگان به کار می‌گیریم.

استاندار گیلان با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی برای اهتمام به شنیدن مسائل کارگران در کنار کارفرمایان و تولیدکنندگان گفت: جامعه کارگری، همواره با نظام جمهوری اسلامی همراه و در مناسبت‌های مختلف پیشگام بوده و بر این اساس قدردان تلاش‌های همیشگی کارگران، تشکل‌های کارگری و درک والای آنان نسبت به شرایط زمانی کنونی هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار