کد خبر: ۸۴۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 29 April 2020

 

اسکناس

تابناک/عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بر ضرورت کمک به شبکه بانکی برای ارایه تسهیلات ارزان تاکید کرد.

مهرداد بائوج لاهوتی در گفتگو با ایبِنا با تاکید بر ضرورت ارایه تسهیلات ارزان به بخش تولید در راستای تحقق شعار سال، گفت: بانک ها باید به سمت ارایه تسهیلات ارزان با کمک های دولتی حرکت کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پیشنهادی مبنی بر اختصاص منابعی از صندوق توسعه ملی برای ارایه تسهیلات بانکی مطرح شده است، افزود: در این پیشنهاد عنوان شده که منابعی از صندوق در اختیار بانک ها با این هدف قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه از دیگر راهکارهای افزایش قدرت بانک ها در تسهیلات دهی می توان به فروش اموال مازاد شبکه بانکی و هزینه کرد آن در حوزه وام دهی اشاره کرد، تصریح کرد: در قانون رفع موانع تولید، بانک ها مکلف شده اند ۴۰ درصد اموال خود را نگهداری کرده اما مازاد بر این را باید هر سال واگذار و از بنگاه داری خارج شوند.

وی با تاکید بر اینکه خرید زمین و ملک با رسالت بانک ها مغایر است، گفت: اگر بانک ها را در خصوص این موضوع مجاب کنیم تا اموال مازاد خود را بفروشند به طور حتم رویه ارایه تسهیلات تسهیل خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: دولت ضمن حمایت از شبکه بانکی برای ارایه تسهیلات ارزان باید بروکراسی اداری در این حوزه را نیز حذف کند. عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تحقق شعار سال نیازمند انسجامی همگانی و کمک برای رفع مشکلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار