کد خبر: ۸۴۳۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۰ 28 April 2020

 

روز شوراها فرصت مغتنمی برای بازخوانی نقش و جایگاه و رسالت شوراها و تأثیرگذاری آنان در عرصه‌های مختلف کشور است.

تابناک/ منوچهر مهدی پور، شهردار کومله با صدور پیامی فرا رسیدن نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را تبریک گفت.

در متن پیام آمده است:

‍ بسم الله الرحمن الرحیم

وَ أَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ (شورا/۳۸)

شورا باشکوه‌ترین و ارزشمندترین مفهوم در نهادسازی مدنی و گفتمان حقوق شهروندی و لازمه مشارکت اجتماعی است و شاید به همین خاطر است که در قانون اساسی مهم‌ترین سند هویت قانونی کشورمان، بر آن تاکید شده است.

در حقیقت شوراها نماد تعیین سرنوشت مردم توسط خودشان و حضور آگاهانه آنان در اداره امور کشور است.

در این راستا مقام معظم رهبری در اولین سالروز تأسیس شورا فرمودند: “خدای متعال را شکرگزاریم که در انتخابات شوراها یک‌نهاد دیگری برای خدمت به مردم تأسیس شد و ملت ایران یک گام دیگر به تحقق کامل قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی نزدیک گشت. بر دولت و مسئولان محترم لازم است که از این امکان گران‌بها برای جلب مشارکت مردم در اموری که به شوراها محول شده به سود کشور و ملت، بیشترین استفاده را بکنند.”

روز شوراها فرصت مغتنمی برای بازخوانی نقش و جایگاه و رسالت شوراها و تأثیرگذاری آنان در عرصه‌های مختلف کشور است زیرا اقدامات مؤثر و عملی آنان، زمینه رضایت‌مندی مردم از خدمات‌رسانی مسئولان را به همراه دارد و این امر باعث افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی خواهد شد.

اینجانب نهم اردیبهشت روز ملی شوراها را به همه همشهریان کومله ای خصوصاً اعضای محترم شورای اسلامی شهر کومله که همواره برترین حامی و بهترین ناظر بر عملکرد مجموعه شهرداری بوده و هستند را تبریک و تهنیت عرض نموده و دوام توفیقات آنان را از درگاه خداوند متعالی مسالت می نمایم.

منوچهر مهدی پور، شهردار کومله

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار