فرماندار لنگرود گفت: آمار ابتلا به کرونا تلنگری است تا از عادی سازی این بیماری جلوگیری شود زیرا اگر این بیماری عادی شود ما شاهد موج دوم و جدی‌تر ویروس کرونا خواهیم بود.
کد خبر: ۸۴۲۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۳ 28 April 2020

سیروس شفقی در جلسه شورای اداری شهرستان لنگرود ضمن تبریک هفته سلامت به زحمتکشان عرصه سلامت، اظهار کرد: همه پرستاران و پزشکان با شیوع کرونا با حضور در دل خطر، نقش شایسته‌ای ایفا کردند و تمام ملت ایران شاهد فداکاری، ایثار و شهامت آنها بوده‌اند.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه این شهرستان در زما آغاز شیوع کرونا بیشترین مشکل را داشت که با همت عالی مسئولین مشکلات را پشت سر نهادیم، افزود: یکسری محدودیت‌های اجتماعی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا در جهت کاهش شیوع این بیماری تصویب و ابلاغ شد که می‌خواهیم همچنان با قوت اجرا شود زیرا این تصمیمات در سطح ملی بر اساس نظر کارشناسان در کارگروه‌های تخصصی بررسی شده است.

وی گفت: برای کنترل بیماری همه ملزم به رعایت نکات بهداشتی هستیم، افراد اظهارنظرهای آگاهانه را با اطلاعات درست و اشرافیت دقیق به موضوع ارائه کنند زیرا هرگونه تشویش اذهان عمومی در راستای مقابله با سیاست‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا محسوب می‌شود.

شفقی بیان کرد: محدودیت فعالیت اصناف طبق شرایط خاصی و در یک زمانبندی مشخص، رفع می‌شود. آمار ابتلا به کرونا تلنگری است تا از عادی سازی این بیماری جلوگیری شود زیرا اگر این بیماری عادی شود ما شاهد موج دوم و جدی‌تر ویروس کرونا خواهیم بود.

فرماندار لنگرود با بیان اینکه در شرایط سخت مالی هستیم، لذا همه باید کمک کنیم تا کشور وارد چالش دیگری نشود، تصریح کرد: دولت 100 هزار میلیارد تومان برای کاهش اثرات کرونا بر اقتصاد کشورو همچنین کسب و کارهای مختلف درنظر گرفته است، که 75 هزار میلیارد تومان به صورت دو ساله در اختیار کسب و کارهای زیان ده، 11 هزار میلیارد تومان به حوزه بهداشت و درمان، پنج هزار میلیارد تومان صندوق بیمه بیکاری و هشت هزار میلیلارد تومان برای تسهیلات کمک معیشتی در نظر گرفته است.

وی با اشاره به حلول ماه مبارک رمضان، ادامه داد: با شیوع کرونا حضور در هرگونه تجمعی منع شد، با توجه به اینکه یکی از مسائل مهم ما رسیدگی به حال محرومان است و باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای صالحات و باقیات بهره‌مند شویم.

شفقی بیان کرد: با وجود شرایط موجود مقام معظم رهبری رزمایش مواسات و کمک مومنانه را مطرح کردند، در این راستا مردم و نیکوکاران می‌توانند کمک‌های خود را نقدی پرداخت کنند.

 

شرایط عادی نشده مردم مراعات کنند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار