مدیرکل ورزش و جوانان گیلان؛
تابناک / مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه گروهی ویژه از سوی وزارت بهداشت به‌صورت نامحسوس برای بررسی موضوع شیوع ویروس کرونا از سوی مدرسین چینی به استان سفر کردند، گفت: احتمال شیوع کرونا از منشأ دو مدرس چینی پس از پیگیری گروه ویژه اعزامی از سوی وزارت بهداشت رد شد.
کد خبر: ۸۳۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 15 April 2020
تابناک / مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه گروهی ویژه از سوی وزارت بهداشت به‌صورت نامحسوس برای بررسی موضوع شیوع ویروس کرونا از سوی مدرسین چینی به استان سفر کردند، گفت: احتمال شیوع کرونا از منشأ دو مدرس چینی پس از پیگیری گروه ویژه اعزامی از سوی وزارت بهداشت رد شد.

 

تکذیب شیوع ویروس کرونا در گیلان از میهمانان خارجی جام فجر

مریم بخشی در گفت‌وگویی با اشاره به دستاوردهای مسابقات جام بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر برای کشورمان اظهار کرد: برگزاری این مسابقات در شرایطی که کشور تحت شدیدترین فشارهای ممکن از لحاظ القای عدم امنیت از سوی لابی‌های صهیونیستی و سعودی قرار داشت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود، پیش از برگزاری جام فجر، کنفدراسیون فوتبال آسیا میزبانی تیم‌های فوتبال ایرانی را در لیگ قهرمانان این قاره لغو کرد و برخی مسابقات مهم دیگر نیز برگزار نشدند.

جام فجر امنیت کشورمان را به رخ جهانیان کشید

وی با بیان اینکه جام فجر امنیت کشورمان را به رخ کشید، افزود: ورزش کشور در آن برهه تحت شرایط خاصی قرار گرفت و چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی کشتی جام تختی نیز با استقبال ضعیفی مواجه شده و تعداد کشورها و شرکت‌کنندگان محدودتر شد، با این تفاسیر برگزاری مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر با حضور نمایندگان بیش از ۱۵ کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود و به‌نوعی امنیت، آرامش، اقتدار و قدرت کشور را به رخ جهانیان کشید؛ موضوعی که رسماً مورد تأکید دبیر کل فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز قرار گرفت.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با تأکید بر پوشش رسانه‌ای مطلوب جام فجر تصریح کرد: این دوره از مسابقات با تلاش و زحمات کارکنان صداوسیمای مرکز گیلان، شبکه باران، شبکه خبر، شبکه ورزش، واحد مرکزی خبر تحت پوشش زنده تلویزیونی در چندین شبکه قرار گرفت و خبرنگاران خبرگزاری و سایت‌های ملی، منطقه‌ای و محلی نیز نهایت تلاش خود برای پوشش خبری مسابقات را انجام دادند و این رویداد به نحو مطلوبی در سطح کشور و سطح بین‌المللی بازتاب پیدا کرد.

بخشی با بیان اینکه ستاد مسابقات جام فجر با حکم مقام عالی وزارت رسماً شروع بکار کرد، افزود: با حکم وزیر ورزش و جوانان، آقای دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان به‌عنوان رئیس ستاد اجرایی و بنده به‌عنوان دبیر ستاد اجرائی، تمهیدات و مقدمات میزبانی را از آبان ۹۸ آغاز کردیم.

وی با اشاره به استفاده از بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان در راستای میزبانی آبرومندانه از جام فجر بیان کرد: با دستورات استاندار گیلان که نشان از اشراف بالای وی به مسائل مهم و اساسی دارد نهایت ظرفیت‌های ممکن برای میزبانی درخور نام و شایسته گیلان بکار گرفته‌شده و کلیه دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد پای کار آمدند.

حضور مدرسین چینی با هماهنگی فدراسیون وزنه‌برداری ایران

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه سمینار بین‌المللی آموزشی با هماهنگی فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی برگزار شد، افزود: فدراسیون وزنه‌برداری کشورمان در دی‌ماه سال گذشته اعلام کرد طی هماهنگی به‌عمل‌آمده با فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در حاشیه مسابقات جام فجر یک دوره سمینار بین‌المللی آموزشی با حضور دو مدرس فدراسیون جهانی از اتباع چینی برگزار خواهد شد.

بخشی با تأکید بر اطلاع‌رسانی حضور دو مدرس چینی به نهادی ذی‌ربط افزود: با توجه به ظهور ویروس کرونا در چین، مراتب نگرانی بلافاصله به اطلاع نهادهای مرتبط در سطح ملی نظیر فدراسیون وزنه‌برداری کشور، وزارت بهداشت، وزارت امور خارجه و نهادهای مرتبط در سطح استان رسانده شد.

وی با بیان اینکه شرایط حضور دو مدرس چینی به‌طور ویژه با مدیریت فدراسیون وزنه‌برداری موردبررسی قرار گرفت، افزود: دو مدرس چینی در حاشیه مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر با توجه به مبدأ حرکت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظیر قرنطینه پیش از حرکت و معاینه مستمر قبل، حین و بعد از سفر در گیلان حضور پیدا کردند.

رد منشأ ویروس کرونا در گیلان از مدرسین چینی

دبیر ستاد اجرائی مسابقات بین‌المللی وزنه‌برداری جام فجر با اشاره به رد منشا ویروس کرونا از مدرسین چینی حاضر در جام فجر گفت: گزارش رسمی غربالگری و معاینه مستمر مهمانان خارجی صادرشده توسط تیم متخصص دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و به نهادهای مرتبط ارسال‌شده است؛ با توجه به اهمیت موضوع گروهی ویژه از سوی وزارت بهداشت به‌صورت نامحسوس برای بررسی موضوع به استان سفرکرده و تمامی جوانب امر را پیگیری کرده‌اند و احتمال شیوع کرونا از منشا دو مدرس چینی رد شده است.

بخشی با بیان اینکه هیچ‌یک از همراهان مدرسین چینی به ویروس کرونا مبتلا نشدند، افزود: علی‌رغم مبدأ متفاوت دو مدرس چینی با شهر ووهان چین، کلیه مراحل مراقبتی و بهداشتی در مدت‌زمان حضور این مدرسین به‌صورت مستمر و کامل انجام‌شده و کمیته هماهنگی، اسکان و برنامه‌ریزی شامل همکاران خانم در ستاد همواره در کنار دو مدرس حضورداشته‌اند که خوشبختانه نه خود و‌ نه هیچ‌یک از افراد خانواده مبتلا به ویروس نشدند.

وی با تأکید بر اینکه محل برگزاری کلاس ارتقای مربیگری میهمانان چینی در سالن شش‌هزارنفره شهدای رشت نبوده است، گفت: به دلیل فشردگی مسابقات و حساسیت‌های موجود از سوی ستاد مسابقات و ستاد امنیتی مسابقات تصمیم گرفته شد هیچ تور گردشگری برای شرکت‌کنندگان برگزار نشود و به همین دلیل دو مدرس در هتل محل اسکان و سالن آمفی‌تئاتر هتل المپیک که محل برگزاری سمینار بوده حضور پیدا کردند و بلافاصله بعد از برگزاری سمینار روز پانزدهم بهمن‌ماه رأس ساعت ۴ بامداد گیلان را ترک کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با بیان اینکه کیت‌های مخصوص تنها راه تشخیص ویروس کرونا نیستند، گفت: با گذشت بیش از یک ماه از انتشار این ویروس در کشورمان، خیل عظیمی از هم‌وطنان و هم استانی‌ها با سایر روش‌های تشخیصی معاینه و بررسی می‌شوند؛ اینکه گفته می‌شود در آن برهه کیت در کشور وجود نداشته درست است اما مگر در حال حاضر به‌اندازه تعداد موردنیاز در کشور کیت تشخیصی وجود دارد؟ مگر تنها راه تشخیص کیت است؟ بنابراین کیت بهانه‌ای برای تخریب و زیر سؤال بردن است.

بخشی با اشاره به ایثارگری کادر پزشکی و بهداشتی مجرب در گیلان و سراسر کشور بیان کرد: کادر درمانی با کمترین امکانات ممکن به دلیل حجم بالای ابتلا کارستان کرده و با ایثارگری نقش ارزنده‌ای در کنترل این بیماری ایفا کردند.

وی با تأکید بر اینکه تست و معاینه مستمر دو مدرس چینی توسط کارگروه رسمی دانشگاه علوم پزشکی انجام گرفت، افزود: گزارش این معاینات مورد تائید مراجع مرتبط قرارگرفته و شائبه‌های مطرح‌شده از سوی کاسبان کرونا که با نیت مغرضانه و تسویه‌حساب شخصی به گوش می‌رسد، رد می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار