فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مسئول کمیته بهداشت روانی ستاد مدیریت مبارزه با کرونا استان کرمانشاه گفت: اخبار ویروس کرونا در تلوزیون و فضای مجازی را برای کودکان خود بازگو نکنید.
کد خبر: ۸۳۹۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 14 April 2020

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  با بیان توصیه های بهداشت روانی کودکان در زمان شیوع اپیدمی کرونا اظهار داشت: مکانیسم های دفاعی روانی کودکان ضعیفتر از بزرگسالان بوده بطوریکه در برابر استرس بسیار آسیب پذیر هستند؛ بنابراین کاهش استرس ناشی از کرونا در کودکان حائز اهمیت است.

 وی در ادامه با بیان اینکه والدین پیش از هراقدامی باید استرس و اضطراب خود را کنترل کنند افزود: استرس و اضطراب به کودکان قابل انتشار بوده و والدین باید با حفظ احساسات و عواطف خود به اقدامات حفاظتی کودکان توجه نمایند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان خاطرنشان کرد: والدین باید الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند بطوریکه به اندازه کافی استراحت کرده و غذای کافی مصرف کنند؛ ورزش کردن و ایجاد فضایی شاد و آرام برای نگهدار فرزندان همزمان با فراهم سازی تفریح و سرگرمی برای آن ها بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که خوانون اخبار کرونا درمقابل کودکان به دلیل عدم داشتن قدرت تحلیل سبب وحشت و اضطراب آن ها می شود.

 

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار