رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نقش مؤثر کرونا در ارتقاء سیستم درمانی این استان گفت: فضای آزمایشگاهی بیمارستان رازی رشت گسترش می‌یابد.
کد خبر: ۸۳۷۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 08 April 2020

شیوع ‌کرونا ‌موجب توجه مسئولان به کاستی‌های ‌استان گیلان در حوزه بهداشت و درمان شد

 

 ارسلان سالاری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت توسعه زیرساخت‌های بهداشتی استان اظهار داشت: اقداماتی نظیر تجهیز مراکز درمانی به لنژری، دستگاه اکسیژن‌ساز و دستگاه امحاء زباله بخشی از عملکرد این دانشگاه جهت ارتقای سطح بهداشت و درمان گیلان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه با اختصاص اعتبارات لازم در انجام اقدامات ذکر شده سهم به‌سزایی دارند گفت: شیوع ویروس کرونا در گیلان موجب توجه مسئولان به کاستی‌های این استان در حوزه بهداشت و درمان شد که این موضوع در رفع بخشی از این کاستی‌ها مؤثر بوده است.

وی از نیازمندی بیمارستان رازی رشت به فضای آزمایشگاهی 600 مترمربعی خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این بیمارستان فضای آزمایشگاهی 200 مترمربعی دارد که در مواقع بحرانی پاسخگوی نیاز مردم نیست و باید این فضا را گسترش دهیم.

سالاری از احداث فضای 400 مترمربعی در بیمارستان رازی رشت خبر داد و ابراز داشت: هزینه احداث فضای آزمایشگاهی مذکور در این بیمارستان که به‌صورت سازه‌های سبک در حال احداث است حدوداً یک میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تکمیل این فضای آزمایشگاهی، بیمارستان رازی رشت را به‌ آزمایشگاه مرکزی استان تبدیل می‌کند افزود: قرار است این آزمایشگاه از حیث تجهیزات و مساحت یکی از مجهزترین آزمایشگاه‌های گیلان باشد و بتواند در فضایی بزرگ‌تر به جمعیت بیشتری از مردم استان خدمات ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح آزمایشگاه مذکور تا نیمه نخست اردیبهشت ماه خبر داد و بیان کرد: بخش زیادی از فضای فیزیکی این آزمایشگاه نهایی و آماده شده و در انتظار دریافت تجهیزات لازم است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار