عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: اشتباه ترامپ این است که ایران را با کره شمالی اشتباه گرفته است. ایرانیان به هیچ وجه در شرایطی که کره شمالی مذاکره می‌کند، مذاکره نمی‌کنند؛ لذا شرایط کنونی برای مذاکره ایران با آمریکا مناسب نیست.
کد خبر: ۸۳۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ 31 August 2019
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: اشتباه ترامپ این است که ایران را با کره شمالی اشتباه گرفته است. ایرانیان به هیچ وجه در شرایطی که کره شمالی مذاکره می‌کند، مذاکره نمی‌کنند؛ لذا شرایط کنونی برای مذاکره ایران با آمریکا مناسب نیست.

حشمت الله فلاحت پیشه نماینده اسلام آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار اعتدال به دستاورد‌های سفر ظریف به فرانسه اشاره کرد و گفت: آقای ظریف کار خود که کمک به ارتقای دیپلماسی عمومی و حفظ دیپلماسی رسمی است را انجام می‌دهد. در این زمینه مواضع وزیر امور خارجه کشورمان با مواضع آقای مکرون نزدیک شد و چنین مواضعی در گروه ۷ غلبه پیدا کرد که دستاورد خوبی بود. به طوری آمریکایی‌ها مجبور به پاسخگویی شدند.

او در ادامه تاکید کرد:، اما آیا معنای این اقدامات در شرایط کنونی رسیدن به مذاکره است؟ معتقدم که ایران باید گام سوم کاهش تعهدات برجامی را محکم بردارد. مذاکره چه در زمان ترامپ و چه بعد از ترامپ تنها زمانی ممکن خواهد بود که ۹۱۵ تحریمی که از ۱۲۴۸ تحریم، برداشته شده بود و ترامپ احیا کرد، بار دیگر برداشته شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: چنانچه ۹۱۵ تحریمی که ترامپ آن را احیا کرد، برداشته نشود مذاکره صورت نمی‌گیرد.

فلاحت پیشه با اشاره به طولانی شدن صحبت‌های میان روحانی و مکرون، گفت: طولانی شدن صحبت‌های روحانی و مکرون چند دلیل داشت. یکی اینکه یک جمله را آقای روحانی و آقای مکرون در دو جای متفاوت تکرار کردند و محافلئ رسانه‌ای در دنیا و ایران فکر کردند که این جمله یک جمله توافقی است. در صورتیکه این جمله یک تعارف دیپلماتیک بود.

او تصریح کرد: شخص آقای روحانی و اختیاراتش برای مذاکره با آمریکا و ترامپ کفایت نمی‌کند. آقای مکرون در قالب فرهنگ سیاسی فرانسه صحبت می‌کند. در فرانسه که تقریبا با سایر کشور‌های غربی متفاوت است یک عبارتی وجود دارد که سیاستمداران توان صحبت و کارکردن با مخالف را داشته باشند، در فرانسه مردم به چنین سیاستمدارانی رای می‌دهند که می‌توانند با مخالف کار کنند.

این نماینده مجلس گفت:، اما در مناسبات ایران و آمریکا، عملا آمریکا چنین شرایطی را از بین برده اند و به حدی نا امنی و عدم اطمینان ایجاد کردند که در حال حاضر ایرانیان به مذاکره با ترامپ اعتماد ندارد.

او در پایان با بیان اینکه شرایط کنونی برای مذاکره ایران با آمریکا مناسب نیست، تاکید کرد: اشتباه ترامپ این است که ایران را با کره شمالی اشتباه گرفته است. ایرانیان به هیچ وجه در شرایطی که کره شمالی مذاکره می‌کند، مذاکره نمی‌کنند؛ لذا شرایط کنونی برای مذاکره ایران با آمریکا مناسب نیست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار