رییس کمیته ملی المپیک گفت: دادگاه برای پرونده جودوی ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد.
کد خبر: ۸۳۶۸۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ 06 April 2020

نشست خبری سید رضا صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک به صورت آنلاین با رسانه ها برگزارشد.

صالحی امیری در ابتدای نشست بیان کرد: حدود ۱۰۰ ملاقات با مقامات IOC و OCA داشتم و تلاش کردم احقاق حق کنم. آقای ویزر (رئیس فدراسیون جهانی جودو) به اعتقاد من با کار سیاسی به دنبال انجام هدف سیاسی بود و ما سعی کردیم در دیدارهای مختلف از حقانیت ورزش ایران دفاع کنیم و تعلیق را بشکنیم. دادگاه تصمیم گیری برای جودو هم به دلیل کرونا لغو شد.

شفافیت مالی در سال ۹۹ بیشتر می شود

صالحی امیری در مورد بودجه کمیته المپیک گفت: سال ۹۸ محدودیت های مالی وجود داشت و در بحث بودجه با چالش روبرو بودیم که اوایل به دلیل تحریم ها بود. در هدفگذاری بودجه که داشتیم به آن رسیدیم. ۱۰۰ درصد تعهدات خود را در قبال فدراسیونها انجام دادیم و کمک های فوق العاده خارج از سقف به فدراسیون ها پرداخت کردیم. ما در حد توان و امکانات به نیازهای فدراسیون ها توجه کردیم. البته باور داریم نیاز فدراسیون ها بیشتر از این است.

او ادامه داد: شفافیت مالی اهمیت زیادی برای ما دارد و می‌تواند به ما کمک کند. در دو سال گذشته این مسیر را رفتیم و در سال ۹۹ مسیر را شفاف‌تر می کنیم.

*سال ۹۹ ادامه برنامه های سال گذشته است

صالحی امیری در مورد برنامه کمیته ملی المپیک در سال ۹۹ گفت: در سال ۹۹ دنبال ادامه استراتژی سال ۹۸ بودیم و اساس آن یک برنامه ۱۵ محوری بود و بر اساس آن پیش رفتیم و سال ۹۹ تداوم برنامه‌های سال ۹۸ خواهد بود.

او افزود: بحث انسجام و همدلی در مجموعه ورزش اهمیت زیادی داشت و به صورت جدی آن را در سال ۹۸ دنبال کردیم. الان بین ارکان ورزش، وزارت ورزش، کمیته، فدراسیون‌ها و رسانه‌ها که رکن ورزش هستند، انسجام و همدلی است. محور دوری از حاشیه بود و مبنا بر این بود که شرایط جدیدی را فراهم کنیم که هیچ حاشیه‌ای نباشد.

رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: ستاد عالی بازی‌ها ایجاد تک صدایی در مدیریت ورزش بین ما و وزارت ورزش بود که اولین جلسه فردا سه‌شنبه با محوریت وزیر ورزش و عضویت بنده خواهد بود. هدف از ستاد عالی بازی‌ها سیاست‌گذاری واحد در ورزش است. این شرایط طی دو سال گذشته پاسخ داد و برای بازی‌های آسیایی و المپیک جوانان و ... این همدلی را داشتیم که برای المپیک توکیو نیز ادامه خواهد داشت. در ذیل این ستاد، ستاد عملیاتی در کمیته با حضور نصرالله سجادی وجود دارد.

این خبر بروز می شود.


ایسنا

برچسب ها: صالحی امیری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار