در نشست خبری کاخ سفید درباره کرونا دونالد ترامپ با یکی از خبرنگاران به صورت لفظی درگیر شد.
کد خبر: ۸۳۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸ 30 March 2020

به گزارش تابناک سمنان: به نقل از پایگاه خبری هیل، نشست خبری ویژه شیوع بیماری کرونا در رز گاردن کاخ سفید به درگیری لفظی میان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و یکی از خبرنگاران حاضر انجامید.

در این نشست یکی از خبرنگاران از ترامپ درباره اظهارات اخیراش در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز سوال کرد. رئیس جمهور آمریکا در آن مصاحبه گفته بود برخی درخواست‌های فرمانداران ایالتی در ارتباط با شیوع کرونا غیر ضروری است. ترامپ در ابتدا چنین اظهاراتی را تکذیب کرد، این در حالیست که بسیاری از رسانه‌های آمریکا در آن زمان اظهاراتش را پوشش داده بودند. بعد از آن ترامپ به اتهام زنی به خبرنگار آمریکایی متوسل شد و رفتار او را تهدیدآمیز دانست.

رئیس جمهور آمریکا خطاب به این خبرنگار گفت: چرا به شکل مثبت تری رفتار نمی‌کنید. به همین دلیل است که دیگر هیچکس به رسانه اعتماد نمی‌کند.

این خبرنگار در پرسشی دیگر از ترامپ پرسید کدام متخصصان بخش سلامت به شما گفته اند که مردم بیشتر به دلیل پیامد‌های اقتصادی خواهند مرد تا از بیماری کرونا؟ ترامپ بدون آنچه پاسخ این سوال را بدهد بار دیگر ادعا‌های خود را مطرح کرد. ترامپ بدون ارائه مستنداتی برای این ادعا، فقط به تکرار آن اکتفا کرد.

رئیس جمهور آمریکا این روز‌ها به دلیل اظهاراتش درباره شیوع ویروس کرونا به طور مداوم با خبرنگاران درگیری لفظی دارد. در ابتدا ترامپ مدعی شد که شیوع کرونا در آمریکا تحت کنترل است، ادعایی که در کمتر از چند هفته نقض شد.

آمریکا در حال حاضر جایگاه نخست را از نظر میزان ابتلا به ویروس کرونا در میان کشور‌های دنیا دارد. پیشتر دکتر آنتونی فائوچی، مدیر "موسسه ملی بیماری‌های عفونی و آلرژی" آمریکا در گفت‌وگو با سی ان ان تخمین زد ممکن است همه گیری کرونا جان بین ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار نفر را در آمریکا بگیرد.

این مطلب در شرایطی بیان می‌شود که مقامات نیویورک، نیواورلئان و دیگر شهر‌های بزرگ آمریکا هشدار داده اند تجهیزات پزشکی‌شان به زودی به اتمام خواهد رسید.

آمریکا هم اکنون بیش از ۱۲۳ هزار مورد آلودگی به ویروس کرونا را به ثبت رسانده، که بیشترین تعداد در بین کشور‌های جهان است. از زمانی که نخستین مورد آلودگی به ویروس کرونا اواخر ماه ژانویه در آمریکا تایید شد، رئیس جمهور این کشور از یک سو مخاطرات این بیماری را کم دانسته و از سوی دیگر از آمریکایی‌ها خواسته اقداماتی برای کند کردن شیوع آن اتخاذ کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار