تابناک / سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: مالکین غرفه‌های تجاری در مجمتع‌های تجاری منطقه آزاد انزلی از دریافت اجاره بهای اسفند و فروردین ماه اعلام انصراف کردند.
کد خبر: ۸۳۳۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲ 25 March 2020

تابناک / سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: مالکین غرفه‌های تجاری در مجمتع‌های تجاری منطقه آزاد انزلی از دریافت اجاره بهای اسفند و فروردین ماه اعلام انصراف کردند.

 

مهدی کاظمیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بخشودگی اجاره بهای اسفند و فروردین مالکین غرفه‌های تجاری فعال در سطح منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا کسب‌وکارهای زیادی دچار اختلالات فراوان مالی شده‌اند و در همین راستا پویش‌های مردمی متنوعی به منظور حمایت از مشاغل مختلف ایجاد شد تا با مهربانی به مقابله با بیماری مزبور پرداخته و علاوه‌بر ممانعت از گسترش آن، زمینه کاهش اثرات مخرب این ویروس بر زندگی مردم را فراهم نمایند.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: بعد از اقدام سازمان منطقه آزاد انزلی در خصوص بخشودگی اجاره بهای دو ماهه اسفند و فروردین و معوق سازی مطالبات سازمان در این مدت، مالکین تعدادی از غرفه‌های تجاری، با بخشش اجاره بهای ماه‌های اسفند و فروردین دست به دست هم داده تا در این شرایط خاص میزان آسیب‌پذیری هموطنان کاهش یابد.

وی یادآور شد: در راستای اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا حسب تاکید ریاست جمهوری و جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و انجام تمهیدات لازم جهت پیشگیری از این بیماری مراکز خرید شامل مجتمع‌های تجاری و مراکز گردشگری شامل اقامتی، پذیرایی و آکواریوم در منطقه آزاد انزلی تا نیمه فروردین ماه جاری تعطیل است.

کاظمیان ادامه داد: پیش از این سازمان منطقه آزاد انزلی برای سرمایه گذارانی که از طریق مزایده یا دیگر روش‌های قانونی، اقدام به خرید املاک یا غرفه‌های سازمان در مجتمع‌های تجاری منطقه کرده‌اند و سررسید چک‌های آنها در اسفند و فروردین ماه بوده نیز بدون دریافت هرگونه جریمه دیرکرد و یا سود بانکی نسبت به استمهال و تمدید چک‌های آنان به مدت دو ماه اقدام کرده است. در این ارتباط سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی مورد نظر می‌توانند از طریق تماس تلفنی با مدیریت مالی سازمان و یا مراجعه در اردیبهشت ماه سال آینده، نسبت به پیگیری، تغییر و تعویض چک‌ها یا اوراق و تعهدات مالی خود اقدام نمایند.

وی با اشاره به اقداماتی که تاکنون از سوی منطقه آزاد انزلی در راستای کمک به مبارزه با کرونا صورت گرفته، تصریح کرد: ۹ واحد تولیدی با تشویق و مجوز سازمان و وزارت بهداشت با تغییر خط تولید شروع به تولید محصولات سلامت محور مانند ماسک، لباس حفاظت شخصی و مواد ضدعفونی کردند، همچنین بخشش دو ماهه اجاره بهای املاک سازمان، معافیت عوارض سازمان در ورود تجهیزات پزشکی، آموزش و اطلاع رسانی نکات بهداشتی در سطح منطقه، خرید تجهیزات بیمارستان انزلی، ضدعفونی و گندزدایی معابر و محلات منطقه از دیگر اقدامات صورت گرفته منطقه آزاد انزلی در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار