استاندار گیلان با اشاره به ضرورت توسعه بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت و تقویت بخش‌های درمانی تامین اجتماعی استان گفت: در حوزه ارائه تسهیلات مالی و تجهیزاتی بخش درمان تامین اجتماعی نیازمند ۳۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.
کد خبر: ۸۳۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵ 22 March 2020

تجهیز بخش‌های درمان تامین اجتماعی گیلان نیازمند 30 میلیارد تومان‌ اعتبار است

 

ارسلان زارع امروز در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تولید ملزومات بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان گیلان اظهار داشت: تولیدکنندگان، اصناف و بازاریان نیز برای اجرای تصمیمات ستاد مقابله با کرونا در استان همکاری خوبی داشتند که از آنان تشکر می‌کنم.

استاندار گیلان ضمن گرامی داشتن یاد شهدای عرصه سلامت و همه درگذشتگان خاطرنشان کرد: تلاش و فداکاری‌های کادر درمان تامین اجتماعی و پرسنل بیمارستان رسول اکرم(ص) و سایر مراکز درمانی دولتی و خصوصی در استان هرگز فراموش نخواهد شد و از آنها بابت زحمات و تلاش‌ شبانه‌روزی‌شان تشکر می‌کنم.

زارع با اشاره به ارسال تجهیزات به مجموعه تامین اجتماعی استان گیلان و حمایت‌های خوب مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور از کادر درمان استان گفت: سازمان تامین اجتماعی کشور از همان روزهای آغاز شیوع ویروس کرونا در استان برای کمک و حمایت از کادر درمان گیلان اعلام آمادگی کرد و در تامین اقلام حفاظتی کادر درمان نیز به گیلان کمک شد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان به ضرورت توسعه بیمارستان رسول اکرم(ص) رشت و افزایش تخت‌های درمانی اشاره و بیان کرد: در حوزه ارائه تسهیلات مالی و تجهیزاتی بخش درمان تامین اجتماعی نیز انتظار داریم که بیشتر به گیلان کمک شود و 30 میلیارد تومان نیز برای خرید ملزومات لازم و اجرای برنامه‌های تامین اجتماعی در استان کمک شود.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا نه‌تنها ایران بلکه کشورهای مختلف جهان را درگیر خود کرده است افزود: مهم‌ترین نکته در قطع زنجیره این ویروس در واقع رعایت نکات بهداشتی و توجه جدی به توصیه‌های کارشناسان است و طبق آمار، هر جامعه‌ای که به توصیه‌های بهداشتی، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی بیشتر توجه کردند میزان آسیب‌هایشان نیز کمتر شد.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش اطلاع رسانی‌ها و آگاهی‌بخشی عمومی از طریق رسانه‌ها و فعالان مدنی و اجتماعی در استان گیلان تصریح کرد: در شرایط فعلی در خانه ماندن و عدم حضور در تجمعات و ترددهای غیرضروری مهم‌ترین عامل برای قطع زنجیره این ویروس و بهترین شیوه برای حفظ سلامت مردم است.

زارع به کاهش 50 درصدی تردد خودروها و مسافران در روزهای پایانی سال 98 در کشور و کاهش 70 درصدی تردد خودروها و مسافران در گیلان اشاره و بیان کرد: در راستای اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان که با فعالیت 3 هزار و 500 بهورز و 8 هزار بسیجی اجرا شد، حدود 82 درصد مردم استان گیلان در این طرح مشارکت داشته و پایش شدند.

وی با اشاره به لزوم انجام اقدامات اساسی برای کاهش ترددها و تجمات مردمی در شهرستان‌ها با همکاری و مدیریت فرمانداران، همراهی مردم و همکاری اصناف و اتحادیه‌های تولیدی و توزیعی گیلان گفت: بسیاری از مراکز خرید استان، پاساژها، قلیان‌سراها، باشگاه‌های ورزشی، استخرها، بازارهای هفتگی و بازارهای سرپوشیده سنتی نیز تا 13 فروردین ماه تعطیل شدند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن قدردانی از کسانی‌که در این روزهای بحرانی در تهیه ملزومات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها همکاری خوبی داشتند عنوان کرد: عده‌ای نیز با تغییر خطوط تولید و یا فعال کردن خطوط تولیدی جدید همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشتند که از آنان تشکر می‌کنم.

استاندار گیلان افزود: مردم استان گیلان بدانند که خدمتگزاران آنها از جمله دست‌اندرکاران بهداشت و درمان و تامین‌کنندگان اقلام بهداشتی در این روزها به طور شبانه‌روزی در حال خدمت هستند و در این مسیر از هیچ تلاشی برای قطع زنجیره کرونا و مقابله جدی با آن دریغ نمی‌کنند.

زارع با اشاره به ضرورت تحقق شعار راهبردی جهش تولید در سال جاری و پیش بینی برنامه‌های اساسی برای تحقق آن خاطرنشان کرد: امیدواریم که امسال با تلاش و فعالیت‌های جهادی و با توجه به نیاز جامعه‌مان شاهد جهش تولید در بخش‌های مختلف استان گیلان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار