یک جمله هم از مدیرکل گردشگری استان؛
تابناک / مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان که خود بیماری کرونا را به تازگی شکست داده، وضعیت استان را حاد و وضعیت قرمز عنوان کرد و از مردم خواست که برای مدتی وارد این استان نشوند.
کد خبر: ۸۳۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴ 21 March 2020
تابناک / مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان که خود بیماری کرونا را به تازگی شکست داده، وضعیت استان را حاد و وضعیت قرمز عنوان کرد و از مردم خواست که برای مدتی وارد این استان نشوند.
 
 
«شهرود امیر انتخابی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در گفت و گویی در مورد وضعیت استان در روزهای کرونایی گفت: وضعیت استان وخیم است و ابلاغیه در مورد پیشگیری و مقابله با کرونا در حوزه گردشگری دریافت کردیم که در روزهای آینده تاسیسات گردشگری کاملاً تعطیل می‌شوند و در ایام نوروز نیز پذیرای گردشگران نخواهند بود.
 
وی ادامه داد: شرایط استان خاص است و وضعیت قرمز اعلام شده اما به دلیل اینکه ما در روزهای گذشته  مهمان های ویژه ای داشتیم مجبور بودیم برخی از هتل ها رو باز نگه داریم اما چون وضعیت حاد اعلام شده از این پس خدما گردشگری و اقامتی استان تا پایان تعطیلات نوروز بسته است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان درباره اقدامات صورت گرفته برای نیامدن مسافر به استان عنوان کرد: ما در ورودی استاناطلاع سانی می کنیم و به صورت پیامک در ورودی استانها یا به صورت ابلاغ استاندار به مردم اعلام کرده ایم و در کل با روش نرم برخورد کردیم اما برخورد جدی صورت نگرفته است.
 
وی اضافه کرد: ما در ورودی شهرها نمی‌توانیم جلوی بسیاری از افراد را بگیریم که وارد استان نشوند چون بسیاری از آنها بومی خود استان هستند یا ویلا و خانه دارند و ما نمیتوانیم جلوی آنها را بگیریم.
 
امیر انتخابی درباره وضعیت تاسیسات گردشگری استان گفت: مردم برای رفاه و نشاط اجتماعی به سفر میروند و نوروز بزرگترین رویداد است که مردم ایران می توانستند در این ایام استراحت کنند و روزهای خوبی را داشته باشند و برنامه‌های خوبی برای جشنواره های نوروزی اندیشیده بودیم که خستگی از تن مردم در بیاوریم ولی نشد اما این نوید را می‌دهیم که انشالله این ایام را جبران کنیم.
 
وی درباره ورود گردشگر بیان کرد: ما از مردم تقاضا می کنیم برای مدتی وارد استان گیلان نشوند زیرا وضعیت استان بحرانی است و هنوز توانایی این را نداریم که از خود مردم گیلان که دچار بیماری کرونا و تنگی نفس شدند مراقبت کنیم و نگران این هستیم که نتوانیم در ایام نوروز از مسافرانی که وارد استان می شوند پذیرایی  و حفاظت کنیم
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان گفت: ما مهمان نواز هستیم و اخیرا در فضای مجازی صحبت هایی شده که مردم گیلان و مازندران با گردشگرانی که بخواهند وارد این استان ها شوند برخورد بد و جدی می کنند و جوسازی های اشتباه در مورد استان گیلان و مازندران صورت گرفته اما ما فقط نگرانم که نتوانیم از مهمانان به خاطر  بحران و فاجعه ملی که صورت گرفته به نحو احسن پذیرایی کنیم.
 
امیر انتخابی در پایان گفت: بنده ۲۰ روز به خاطر بیماری کرونا بستری بودم  و از مردم میخواهم که جدی بگیرند چون خیلی از افراد مخصوصا در کلانشهرها فکر نمی‌کنند که خودشان هم مبتلا می شوند و در شهرهای بزرگ به خاطر ارتباطات کمتر این موضوع قابل لمس نیست که اطرافیانشان مریض شده و آنها ببینند وضعیت چه میزان وخیم است.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار