نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس؛
تابناک / نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تقویت هر چه بیشتر جایگاه کالای ایرانی در جامعه را به‌عنوان یک عامل محرک اقتصادی مورد تأکید قرار داد و گفت: قوانین رفع موانع تولید بدون اعمال نظارت مجلس به درستی در کشور اجرایی نمی‌شوند.
کد خبر: ۸۳۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱ 21 March 2020

تابناک / نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تقویت هر چه بیشتر جایگاه کالای ایرانی در جامعه را به‌عنوان یک عامل محرک اقتصادی مورد تأکید قرار داد و گفت: قوانین رفع موانع تولید بدون اعمال نظارت مجلس به درستی در کشور اجرایی نمی‌شوند.

 
تعطیلی کسب و کارهای کوچک به علت شیوع کرونا؛ کالای ایرانی در انتظار حمایت‌‌ جدی‌ است

ولی داداشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه مجلس تاکنون برای حمایت از کالای ایرانی و رفع مشکلات تولیدکنندگان و صنعتگران قوانین زیادی را بررسی و به تصویب رسانده است اظهار داشت: قوانین رونق و رفع موانع تولید بدون اعمال نظارت مجلس به عنوان قوه قانونگذار به درستی در کشور اجرایی نمی‌شوند.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس نظارت بیشتر و دقیق‌تر مجلس دهم و یازدهم از قوانین تصویب شده در حوزه تولید و اقتصاد را خواستار شد و عنوان کرد: یکی از مشکلات ما در کشور عدم اجرای درست قوانین است که البته در صورت فعال‌تر شدن جنبه نظارتی مجلس می‌توان به بخش عظیمی از این مشکلات فائق آمد.

داداشی تورم و رکود اقتصادی را از جمله پدیده‌هایی که شدیداً به پایه‌های اقتصاد کشورمان آسیب زده تلقی کرد و ابراز داشت: ایجاد یک شرایط و بستر مطلوب برای جا انداختن مصرف کالای ایرانی در بین خانواده‌ها که تحقق آن به همگرایی و همکاری بیشتر بخش‌هایی مانند رسانه نیاز دارد باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم آستارا در مجلس حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را برای ایجاد تغییر و تحول در مسیر اقتصاد نوین و پیشرو لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: مقام معظم رهبری همواره به تولید علم و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید داشته‌اند از طرفی چرخه اقتصاد با وارد شدن علم و دانش کاربردی دچار تحولات مثبتی می‌شود.

وی وضع قوانین و مقررات بدون نظارت بر نحوه اجرای آن را امری عبث و بدون فایده تلقی کرد و با تأکید بر اینکه مجلس باید بر تقویت بعد نظارتی خود اهتمام ویژه‌تری داشته باشد افزود: در بسیاری از مواقع خود قانون مشکل خاصی ندارد اما ضعف‌های موجود در نحوه اجرا و عدم نظارت باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه تجارت می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با تأکید بر اینکه همزمان با شروع پدیده ویروس کرونا در سراسر کشور، قشرهای آسیب‌پذیر و کارگری جامعه به‌علت تعطیل شدن کسب‌وکارها آسیب‌های بسیار زیادی متحمل شدند ابراز داشت: امیدواریم مسئولان امر برای این وضع چاره‌اندیشی کرده و با تدوین بسته‌های اقتصادی به کمک مردم بشتابند.

نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر اینکه در حال حاضر یکسری افرادی که تولیدکننده هم نیستند برای دریافت ارز به راحتی وارد بانک مرکزی شده و امورات خود را انجام می‌دهند ابراز داشت: کشور ما هم‌اینک در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است بنابراین باید از تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان واقعی حمایت به‌عمل آید.

داداشی وضع برخی قوانین یا یکسری از تصمیماتی که در دولت به صورت آئین‌نامه‌‌ای اتخاذ و ابلاغ می‌شود را یکی از موانع اصلی حمایت از تولیدات داخلی دانست و خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان می‌توانند پایه‌های اقتصادی کشور را حتی در شرایط تحریم مستحکم کنند و وجود چنین موانعی در سر راه آنان به هیچ عنوان شایسته نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار