سید حسن نصرالله در رد اتهام‌های علیه حزب‌الله گفت: «برخی از همان ابتدا می‌گفتند دولت، ارتش و دستگاه قضا در دست حزب‌الله است. آیا واقعا چنین مسئله‌ای منطقی است؟. دولت هیچ موقع دست حزب‌الله نبوده حتی برای یک روز. برخی مواقع ما به تصمیمات دولت در برخی مسائل (از این جهت که به نفع ما نبود و تحفظ داشتیم) اعتراض می‌کردیم».
کد خبر: ۸۳۲۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 21 March 2020
 
سید حسن نصرالله در رد اتهام‌های علیه حزب‌الله گفت: «برخی از همان ابتدا می‌گفتند دولت، ارتش و دستگاه قضا در دست حزب‌الله است. آیا واقعا چنین مسئله‌ای منطقی است؟. دولت هیچ موقع دست حزب‌الله نبوده حتی برای یک روز. برخی مواقع ما به تصمیمات دولت در برخی مسائل (از این جهت که به نفع ما نبود و تحفظ داشتیم) اعتراض می‌کردیم».
 

دولت هیچ موقع دست حزب‌الله نبوده حتی برای یک روز/ترامپ از جنس آدم ها نیست

تحریریه تابناک جهان:سید حسن نصرالله، دبیر کل جنبش حزب‌الله لبنان شامگاه جمعه (یک فروردین) در مورد تحولات لبنان و منطقه سخنرانی کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود به موضوع آزادی جاسوس رژیم صهیونیستی از زندان‌های لبنان و شایعات پیرامون آن پرداخت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنرانی خود به موضوع آزادی جاسوس رژیم صهیونیستی از زندان‌های لبنان و شایعات پیرامون آن پرداخت. نصرالله گفت: باید در مورد «عامر فاخوری» جاسوس بیگانگان صحبت کنم تا افکار عمومی در سایه شایعات روشن شود. دشمن به دنبال از بین بردن اعتماد بین مقاومت و مردمی است که سند حقیقی آن هستند. اطلاعی نداریم که در مورد آزادی فاخوری معامله‌ای انجام شده باشد و اینکه ما نمی‌دانیم، یعنی معامله‌ای هم در کار نیست.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ارزشمندترین چیزی که بین مقاومت و طرفداران آن وجود دارد، اعتماد است؛ بنابراین وظیفه داریم با آن‌ها شفاف باشیم. آمریکایی‌ها برای آزادی بی‌قید و شرط فاخوری بر مسئولین لبنانی فشار آوردند. آمریکا بر قضات ما فشار آورد، برخی از آن‌ها نپذیرفتند، اما در نهایت برخی به این فشار‌ها تن دادند. طی دو ماه گذشته برخی طرف‌ها در دولت مسئله فاخوری را در سایه تهدیدات آمریکا با ما بررسی کردند.

مهم ترین محورهای سخنرانی سید حسن نصرالله به شرح ذیل است:

سید حسن نصرالله گفت که دشمن و رقیب مقاومت اسلامی در لبنان به دنبال ایجاد شکاف بین مقاومت و مردم است و به اعتمادی که بین آن‌ها وجود دارد، چشم دوخته تا از این ناحیه ضربه بزند.

او در ادامه به مداخلات و تهدیدات آمریکا در رابط به بازداشت فاخوری اشاره کرد و گفت که از شش ماه پیش که این مزدور بازداشت شد، آمریکا شروع به تهدید کرد و فشارهایی را بر دولت لبنان آغاز کرد تا او آزاد شود.

سید حسن گفت که آمریکایی‌ها مستقیما برخی از شخصیت های سیاسی و دولتی لبنان را شدیدا تهدید کردند که در صورت عدم تبرئه و آزادی فاخوری، تحریم‌هایی علیه آن‌ها وضع خواهد شد.

او گفت: «قطع کمک های نظامی و تسلیحاتی به ارتش لبنان، وضع تحریم‌های اقتصادی و ممانعت از ارسال کمک‌های سایر کشورها به لبنان، از جمله تهدید و فشارهایی بود که آمریکا برای آزادی بدون قید و شرط فاخوری به آن ها متوسل شد».

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه این جنبش در لبنان دارای هدف و آرمان است، اظهارداشت که حزب‌الله از آنجایی که بی‌طرف نیست، با آزادی فاخوری مخالفت کرد.

او تسلیم شدن در برابر فشارهای آمریکا در این قضیه را تحول خطرناکی دانست که در آینده زمینه را برای مداخلات بیشرت آمریکا فراهم خواهد کرد.

سید حسن نصرالله مسئله مزدور اسرائیلی را مسئله ملی برای لبنان دانست و گفت که بهتر بود در این قضیه، موضعی برای خدا و آخرت گرفته می شد و در برابر فشارها و تهدیدها استقامت میشد. او گفت که باید در این قضیه از قضاتی که در راستای منافع لبنان حکم صادر می‌کنند، حمایت لازم میشد.

دبیر کل حزب الله گفت که شخصا خبری آزادی فاخوری را از رسانه ها شنیده است ولی همین که این مسئله رسانه ای شد حملات رسانه‌ای گسترده و اتهاماتی صورت گرفت و حزب الله و مقاومت از این تهمت‌ها بی‌نصیب نبود.

او گفت که دوگانه شیعی در لبنان (حزب الله و جنبش امل) هیچ اطلاعی از این تصمیم دادگان نظامی لبنان نداشت والا در این قضیه مداخله می‌کرد و اجازه نمی‌داد او از اتهام‌هایش تبرئه شود.

سید حسن نصرالله در رد اتهام‌های علیه حزب‌الله گفت: «برخی از همان ابتدا می‌گفتند دولت، ارتش و دستگاه قضا در دست حزب‌الله است. آیا واقعا چنین مسئله‌ای منطقی است؟. دولت هیچ موقع دست حزب‌الله نبوده حتی برای یک روز. برخی مواقع ما به تصمیمات دولت در برخی مسائل (از این جهت که به نفع ما نبود و تحفظ داشتیم) اعتراض می‌کردیم».

او گفت هرکسی که اصرار دارد مسئولیت آزادی فاخوری را به گردن حزّب‌الله بیاندازد در زمین دشمن و رقیب بازی می‌کند. سید حسن نصرالله گفت که «ما در این قضیه ولیّ دم هستیم (که شهروندان لبنانی را قتل عام کرده است)».

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: «تصمیم به آزادی مزدور فاخوری در دولت لبنان بررسی نشده و در داخل مجموعه دولت چنین تصمیمی گرفته نشده است».

او با بیان اینکه برخی بجای ریختن خشم خود در این قضیه بر سر آمریکا جلاد، بر سر قربانی می‌ریزند، تأکید کرد که دلیل اینکه لبنان تحت سلطه آمریکا نبوده و نیست، وجود قضات شجاع است که تصمیمات شجاعانه‌ای می‌گیرند.

سید حسن نصرالله گفت که باید در این قضیه فاخوری تسلیم نشد و آن را دوباره به عنوان پرونده یک تروریست و کسی که از قانون و عدالت گریخته، دوباره فعال کرد و پیگیرد آن شد.

او گفت که هیأت دادگاه نظامی لبنان بهتر بود به جای تبرئه مزدور اسرائیل، از سمت خود استعفا می‌کرد.

محور دوم سخنرانی سید حسن نصرا لله (کرونا)

سید حسن نصرالله در ادامه به چالش کرونا اشاره کرد و گفت که دولت باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از شیوع این ویروس تشدید کند.

او گفت که همه باید در لبنان، از شهروند این کشور گرفته تا فلسطینی و آواره سوری به وظایف خود عمل کنند و از شیوع آن جلوگیری کنند. سید حسن نصرالله گفت که جنبش حزب‌الله از ابتدا مخالف اعلام حالت اضطراری نبود و اینکه برخی مدعی‌اند که این جنبش با این کار مخالف بوده، دروغی بیش نیست.

دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه این حزب از هرگونه تصمیم دولت در قرنطینه کردن منطقه شیعه‌نشین موافق است، اظهار داشت: «خیلی زشت است که تعامل با ویروس کرونا براساس گرایش‌های فرقه‌ای و طائفه‌ای باشد».

او گفت که باید در این شرایط خود را در جنگ با کرونا تصور کنیم و حزب‌الله در راستا آماده است در این زمینه به دولت کمک کند.

سید حسن نصرالله از مشارکت ۲۰ هزار نفر از طرفداران حزب‌الله در راستای مقابله با کرونا خبر داد و گفت که اغلب نیروهای حزب‌الله که به سوریه می‌روند یا برمی‌گردند، تحت نظارت و مراقب هستند مبادا ویروس دراین ترددها منتقل شود.

وی گفت که همه زوار و دانشجویانی وابسته به حزب‌الله به هنگام برگشت از ایران، آزمایش می‌شوند و تدابیر شدیدی در این باره اتخاذ شده است.

سید حسن نصر الله در ادامه درباره شیوع سه منطقه دنیا در سایه سیطره تفکر نژادپرستانه و غیرانسانی هشدار داد و گفت که نوار غزه، یمن و ایران به دلیل همین تفکر شرایط سختی دارند.

او گفت : «روز به روز ثابت می‌شود که ترامپ نژاد پرست بوده و از جنس آدم‌ها نیست؛ چرا که وی به دنبال واکسن کرونا در آمریکاست ولی در عین حال، آخرین هم و غم او چیزی است که مردم سایر نقاط جهان در تلاش با کرونا متحمل سخنژتی های فراوانی می‌شوند».

سید حسن نصرالله افزود: «دولت و ملت ایران در زیر سایه سنگین تحریم ها به مقابله با کرونا ادامه می‌دهند. وقت آن رسیده که جامعه بین‌الملل برای لغو تحریم‌های ظالمانه آمریکا در زمینه تجهیزات ضروری پزشکی، بر سر ترامپ نژاد پرستِ خون‌ریز فریاد بزند».

دبیر کل حزب الله لبنان در پایان از همه خواست صدای صدای مردم غزه، فلسطین، مردم یمن و ۸۵ میلیون ایرانی باشند که در مقابله با کرونا متحمل مشکلات و رنج‌های زیادی به دلیل تحریم‌های آمریکا شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار