چند خبر کوتاه؛
تابناک / استاندار گیلان در پیامی؛ آغاز سال 1399 هجری شمسی را به ملت شریف استان تبریک گفت و با قدردانی از مشارکت فعالانه و ارزشمند مردم عزیز و خدمتگزاران آنان در عرصه سلامت به ویژه کادر درمان، ابراز امیدواری کرد که سال جدید، سالی همراه با سلامتی و توفیق روزافزون در سایه همدلی، همکاری، مشارکت و تلاش بیشتر خدمتگزاران به مردم فهیم گیلان باشد.
کد خبر: ۸۳۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 21 March 2020

پیام نوروزی استاندار گیلان به مناسبت آغاز سال 1399

 

تابناک / استاندار گیلان در پیامی؛ آغاز سال 1399 هجری شمسی را به ملت شریف استان تبریک گفت و با قدردانی از مشارکت فعالانه و ارزشمند مردم عزیز و خدمتگزاران آنان در عرصه سلامت به ویژه کادر درمان، ابراز امیدواری کرد که سال جدید، سالی همراه با سلامتی و توفیق روزافزون در سایه همدلی، همکاری، مشارکت و تلاش بیشتر خدمتگزاران به مردم فهیم گیلان باشد.

 

متن کامل پیام نوروزی دکتر ارسلان زارع استاندار گیلان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام به همه بینندگان گرامی

یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

مناسبت خجسته آغاز سال یک‌هزار و سیصد و نود و نه هجری خورشیدی، جشن عید نوروز و بهار طبیعت را صمیمانه به همه مردم عزیز خصوصاً گیلانیان مهربان و فهیم تبریک و تهنیت عرض می کنم.

ملت بزرگ ایران سال ۱۳۹۸ را با همه فراز و نشیب ها در پی تشدید تحریم های بین المللی، با استقامت و تلاش خدمتگزاران به آنان، دستاوردهای بزرگی نصیب خود کردند و در استان گیلان هم بیش از دو هزار پروژه عمرانی و اقتصادی که برای اجرای آنها بالغ بر چهار هزار میلیارد تومان هزینه شده، اجرایی گردید.

 در روزهای اخیر شاهد مشارکت فعالانه و ارزشمند مردم عزیز و خدمتگزاران آنها در عرصه سلامت به ویژه کادر درمان استان بودیم که ضمن قدردانی، آرزو می کنم سال جدید سالی همراه با سلامتی و توفیق روزافزون در سایه همدلی، همکاری، مشارکت و تلاش بیشتر خدمتگزاران به مردم فهیم، هوشمند و عزیز استان گیلان باشد.

 

 

تداوم لغو مرخصی فرمانداران در ایام نوروز / فرمانداران با تلاشی مضاعف مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا را اجرا کنند

 
 

استاندار گیلان گفت: لغو مرخصی فرمانداران استان که از بهمن ماه آغاز شده، همچنان در ایام عید نوروز نیز ادامه دارد.

 

دکتر ارسلان زارع در نشستی با فرمانداران سراسر استان که معاونان استاندار نیز حضور داشتند؛ با گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای مسیر ایثارگری اجتماعی خدمت، پزشکان و کادر درمانی در مبارزه با کرونا گفت : گیلان همچنان جزو پنج استان کانون شیوع کروناویروس است و پراکندگی این بیماری در همه مناطق استان و شهرستان هاست.

دکتر زارع با بیان اینکه گیلان از لحاظ زیرساختی در حوزه ی بهداشت و درمان از متوسط کشور پایین تر است گفت: کمبود این زیرساخت ها در شرایط بحرانی نه فقط در مرکز استان، بلکه در همه ی شهرستان ها بیشتر دیده شد.

استاندار گیلان افزود : در روزهای گذشته با تلاش های صورت گرفته اعتبارات خوبی برای تأمین و خرید امکانات و تجهیزات بیمارستان های استان از طرف دولت تخصیص یافت اما در همین ایام شاهد همکاری های شایسته مردم بودیم و خیران نیز کارهای ارزشمندی در خرید و تأمین ملزومات حفاظت فردی و تجهیزات پزشکی انجام دادند.

دکتر زارع گفت: در ایام عید، فرمانداران از خانواده های گرامی شهدای خدمت مقابله با کرونا دیدار کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن سال نو، فرمانداران با تلاشی مضاعف در نوروز، مصوبات ستاد مدیریت بیماری کرونا را در شهرستان ها اجرا کنند تا روند نزولی ورود بیماران به بیمارستان ها ادامه یابد.

 استاندار گیلان افزود: لغو مرخصی فرمانداران گیلان که از بهمن ماه آغاز شد همچنان در ایام عید نیز ادامه دارد.

 

 

تولید روزانه ماسک در گیلان ۶۰ برابر شده است

 
 

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا روزانه دو هزار ماسک در استان تولید می‌شد ، گفت: این میزان در حال حاضر ۶۰ برابر شده و به ۱۲۰ هزار ماسک در روز افزایش یافته و اگرچه این تعداد با میزان مورد نیاز متناسب نیست، اما قدردان واحدهای تولیدی و نیز گروه‌های جهادی در این خصوص هستیم.

دکتر ارسلان زارع  در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا با قدرشناسی مجدد از تلاش مستمر اعضای ستاد، دست اندرکاران مقابله با بیماری کرونا و به ویژه کادر درمانی و نیروهای انتظامی و خدماتی افزود: از خداوند متعال می‌خواهم که هم استانی های عزیزمان این سال را با سلامتی به پایان برسانند و در سال جدید، توفیق و بهروزی روزافزون نصیبشان شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در فروردین ماه شاهد سیر نزولی بیماری کرونا و در اردیبهشت ماه به حداقل رسیدن مبتلایان باشیم، گفت: برای دستیابی به این مهم نیازمند همکاری موثر مردم به عنوان مهمترین مولفه در پیشگیری و قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه دید و بازدیدهای نوروزی و هرگونه تجمعی می‌تواند موجب شیوع ویروس کرونا باشد، اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم با حضور در منازل ضمن استفاده از برنامه های شاد و مفرح که در ایام نوروز و عید مبعث پیامبر مهربانی ها پخش می شود، از ابزارهای موجود همچون ارسال پیام تبریک و نیز تماس های صوتی و تصویری از طریق فضای مجازی استفاده کنند تا با این اقدام به کادر درمانی فداکار بیشتر کمک کنند.

وی با تبریک پیشاپیش عید باستانی نوروز و تقارن آن با عید مبعث گفت: عید مبعث زمینه تعالی بشر را در طول تاریخ توسط پیامبر مهربانی برای جهانیان به ویژه ایرانیان که پیرو دین مبین اسلام هستند، به ارمغان داشته است.

استاندار گیلان به دستورات پیامبر و بزرگان دین اسلام مبنی بر اهمیت دادن به موضوع سلامت خود، خانواده و دیگران اشاره و خاطرنشان کرد: توصیه خود مراقبتی و دیگرمراقبتی همواره مورد تأکید کارشناسان بهداشت و درمان بوده که در راستای آموزه های دینی است.

وی تصریح کرد: کارگروه رسانه و فضای مجازی نیز در تولید محتواها، پیوند دین و دیانت و آموزه های دینی برای رعایت بهداشت فردی و اهمیت دادن به سلامت خود، خانواده و دیگران را مورد توجه قرار دهد و از بستر شبکه های اجتماعی و رسانه ملی برای انعکاس آن استفاده شود.

دکتر زارع با بیان اینکه گیلان همچنان جزو پنج استان کانون بیماری کروناست، گفت: تست غربالگری در ورودی‌ها و خروجی‌های استان همچنان با قوت با همکاری هلال احمر، نیروی زمینی ارتش، نیروی انتظامی و شبکه بهداشت و درمان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه باتوجه به توصیه های رسانه‌ای موثری که به مردم منعکس شد، شاهد کاهش سفرها هستیم، افزود: کماکان از مردم انتظار داریم تا از سفر به استان گیلان خودداری و این موضوع را به ماه های آتی موکول کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت پای کار بودن داروخانه‌ها براساس کشیک در ایام تعطیلات باتوجه به شرایط خاص کنونی تأکید و تصریح کرد: باتوجه به نیاز مردم به اقلام بهداشتی، انتظار داریم واحدهای تولیدی مرتبط به صورت مستمر در ایام تعطیلات نیز با نوبت بندی نیروها برای تأمین اقلام مورد نیاز مردم به تولید بپردازند.

وی با بیان اینکه در استان گیلان قبل از این بیماری روزانه دو هزار ماسک تولید می‌شد اما این میزان در حال حاضر به 120 هزار ماسک در روز افزایش پیدا کرده ، افزود: اگرچه این تعداد با میزان موردنیاز متناسب نیست اما قدردان واحدهای تولیدی و نیز گروه‌های جهادی در این خصوص هستیم و انتظار است این تولید مستمر باشد.

استاندار گیلان با بیان اینکه محموله دیگری از اقلام بهداشتی و محافظت شخصی کادر درمانی از طریق وزارت بهداشت امروز به استان می‌رسد، گفت: باید تلاش شود تا با افزایش میزان تولید مواد مورد نیاز از جمله ماسک و توزیع آن، بازار روند عادی داشته باشد.

وی اظهار کرد: خدمتگزاران مردم در ستاد مقابله با بیماری کرونا در ایام نوروز تعطیل نیستند و در کنار کادر درمانی پایکار برای خدمت به آنان هستند.

 

 

استقبال مردم گیلان از پویش "در خانه بمانیم"

 

استاندار گیلان با تصریح اینکه لازم است هم وطنان از سفرهای نوروزی پرهیز کنند، گفت: مردم استان از پویش "در خانه بمانیم" ، استقبال کرده اند.

دکتر ارسلان زارع شامگاه پنجشنبه در برنامه زنده تلویزیونی "روی خط خبر" که از شبکه خبر پخش می‌شد، اظهار داشت: طبق اطلاع رسانی های عمومی که در گیلان انجام شد و نیز به سبب فهم بالای مردم استان و تعلق خاطری که برای سلامتی خود و دیگران داشتند؛ توصیه های بهداشتی و مراقبتی متخصصان و کارشناسان مورد ملاحظه قرار دادند و طی روزهای گذشته ، حدود 80 درصد مردم به پویش در خانه بمانیم، توجه کردند و علیرغم اینکه در سال های گذشته در چنین ایامی، شاهد حضور گسترده مردم در بازارها و معابر عمومی بودیم، امروز شاهد حضور کمتر آنان هستیم.

وی ادامه داد: با اجرای طرح خوب بسیج ملی مبارزه با کرونا ، گیلان توانست با همکاری و مشارکت ارزنده مردم استان، ظرف هفت روز، رکورددار کشور باشد و مردم نیز به خوبی درک کردند که در کانون شیوع این بیماری هستند و به همین سبب، کمتر از هفت روز، مشارکت آنان به 82 درصد رسید که مرهون تلاش های بهورزان، مراقبان سلامت و بسیجیان است.

دکتر زارع اضافه کرد:  نه تنها مسئولان استان بلکه فعالان مدنی و همه مردم گیلان ، از نخستین روزهای اسفندماه، از هم وطنان خواستند علیرغم میهمان نوازی و خونگرمی مردم گیلان، به سبب  گسترش و شیوع این ویروس، امسال  در نوروز به گیلان سفر نکنند.

وی ادامه داد: طبق گزارش اداره کل راهداری استان؛ تعداد خودروهای ورودی  و خروجی به استان در قیاس با سال گذشته و بهمن ماه، کاهش 60 درصدی نشان می دهد و امیدواریم در روزهای آتی نیز هم وطنان به جهت ضرورت توجه به سلامتی خود و دیگران، از سفر به این استان پرهیز کنند.

استاندار گیلان با اشاره به توصیه های کارشناسان مبنی بر سفر نکردن هم میهنان که در رسانه ها نیز انعکاس یافت، گفت: با ترددها و حضور در اماکن عمومی، زمینه انتقال ویروس بیشتر فراهم می شود و حتما باید از سفر پرهیز شود و امیدوارم با صبوری مردم و گذشت مدت زمانی دیگر، در سراسر کشور بر این بیماری فائق آییم و پس از آن جشن شادمانی و شکست کرونا را بگیریم چراکه یقینا در فرصت های بعدی مثل فصل تابستان، میزبانان خوبی برای هم وطنان در گیلان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز کادر درمان استان به سبب فشارهای کاری عمده ای که از ابتدای اسفندماه به آنان وارد آمده، خسته هستند و امکان پذیرش بیماران بیشتر در بیمارستان های دولتی یا خصوصی دشوار است به همین سبب با وجود آنکه به ثبات نسبی رسیده ایم، هم اکنون هم مبتلایانی داریم که تحت درمان هستند و این روند ادامه دارد.

استاندار گیلان افزود؛ اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به استان ها کمک کرد یک‌باره با انبوهی از مبتلایان نیازمند به بستری شدن در بیمارستان ها مواجه نشوند و طبق غربالگری و پایش اجرا شده در این طرح که به روش ثبت نام در سامانه یا تماس با شماره 4030 و یا مراجعه مستقیم انجام می شود؛ آنانی که نیاز به ویزیت و بستری شدن دارند، شناسایی شده و درمان شده اند.

وی اضافه کرد: از مجموع 82 درصد پایش شده مردم استان گیلان؛ تعدادی بستری که به مرور طی این روزها در مراکز درمانی پذیرش شدند و درمان آنان در حال انجام است و البته لازم است متذکر شویم که طی روزهای اخیر و در آستانه سال نو، تعدادی از همین افرادی که در اجرای این طرح شناسایی و بستری شده بودند، درمان شده و با سلامت کامل به منازل خود برگشته اند.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار