تابناک / روز گذشته شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از نقش رسانه‌ها و تقویت اتحاد ملی برایمان گفت! این توصیه های امیرانتخابی در حالی است که عملکرد وی در حوزه گردشگری استان, با بحث ها و چالش های جدی مواجه بوده است. بازخوانی گفت و گوی تابناک با مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری خانه ملت :
کد خبر: ۸۳۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 17 March 2020

تابناک / روز گذشته شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از نقش رسانه‌ها و تقویت اتحاد ملی برایمان گفت!

 

وقتی جای مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با مدیر کل ارشاد عوض می شود! شهرود امیرانتخابی از نقش رسانه‌ها و تقویت اتحاد ملی برایمان گفت!

 

این توصیه های امیرانتخابی در حالی است که عملکرد وی در حوزه گردشگری استان, با بحث ها و چالش های جدی مواجه بوده است.

 

بازخوانی گفت و گوی تابناک با مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود و عضو کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری خانه ملت :

 

 

بارها گفتم مدیرکلی میراث فرهنگی در قواره امیرانتخابی نیست؛ از مونسان خواستم تکلیف را روشن کند!

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری خانه ملت در واکنش به تخریب خانه کودکی هوشنگ ابتهاج به تابناک گفت؛ میراث های فرهنگی و طبیعی (ملموس و ناملموس) هر کشوری ظرفیت جذب گردشگران جهانی را دارد و گیلان ما نیز با توجه به داشتن گستره وسیعی از این میراث ها، با ثبت، معرفی و ترویج آنها می تواند به صنعت گردشگری اش رونق بیشتری بخشد.

 

لاهوتی تصریح کرد: رتبه صنعت گردشگری ایران از نظر ایمنی و امنیت در جهان رتبه ۸۷، بهداشت رتبه ۷۹، منابع انسانی و بازار کار رتبه ۱۰۵، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات رتبه ۹۴ و میزان مناسب بودن محیط تجاری رتبه ۷۹ را بدست آورده است و ایران فقط ۰.۸ درصد درآمد جهانی در این صنعت را داراست. این آمار با توجه به ظرفیت های موجود نظیر مکانهای تاریخی، استعداد طبیعی، ویژگیهای مرم شناختی، فرهنگی و جغرافیایی توانمندی زیادی برای توسعه توریسم دارد، قابل تامل است.

 

لاهوتی با اظهار تأسف نسبت به بی‌توجهی مسئولان دولتی به میراث فرهنگی و آثار باستانی، دولت را موظف به توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی میراث فرهنگی کرد و گفت: توجه به میراث فرهنگی ماندگار، اصالت ما را رقم می‌زند و با نابودی میراث تیشه به ریشه خودمان می‌زنیم.

 

عضو کمیسیون میراث فرهنگی و گردشگری خانه ملت در پایان اظهار کرد: بارها گفتم مدیرکلی میراث فرهنگی در قواره امیرانتخابی نیست و از مونسان و سالاری خواستم تکلیف را روشن کنند! ؛ مدیرکل فعلی گردشگری گیلان به هیچ عنوان توان اداره گردشگری استان را ندارد و با اقدامات خود اندک سرمایه گذاران موجود را هم مایوس می کند و چندین مرتبه هم به استاندار گیلان گفتم که گزینه فعلی در قواره گردشگری استان نیست و نباید فرصت ها را از دست دهیم.

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار