تابناک گیلان/ دو روز پیش یعنی ۲۴ اسفند ماه بود که رییس دفتر آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی از ابتلای این عضو مجلس خبرگان رهبری به بیماری کرونا خبر داد؛ رویه ای که در این بیماری دامنگیر بسیاری از مسئولان و مقامات هم در کنار مردم عادی و حتی منجر به از دست دادن جان آن‌ها هم شده است. تا جایی که تاکنون بیش از ده نفر از مسئولان شناخته شده بر اثر ابتلا به کرونا، جان باخته اند.
کد خبر: ۸۳۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱ 16 March 2020

تابناک گیلان/ دو روز پیش یعنی ۲۴ اسفند ماه بود که رییس دفتر آیت‌الله سیدهاشم بطحایی گلپایگانی از ابتلای این عضو مجلس خبرگان رهبری به بیماری کرونا خبر داد؛ رویه ای که در این بیماری دامنگیر بسیاری از مسئولان و مقامات هم در کنار مردم عادی و حتی منجر به از دست دادن جان آن‌ها هم شده است. تا جایی که تاکنون بیش از ده نفر از مسئولان شناخته شده بر اثر ابتلا به کرونا، جان باخته اند.

 

به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز نیز خبر آمد که آیت الله سیدهاشم بطحایی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری سحرگاه دوشنبه براثر ابتلا به ویروس کرونا دار فانی را وداع گفته است، اما دفتر این عضو فقید مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد که وی بر اثر ایست قلبی درگذشته است.

دو روز پیش، «محمدجواد محمدی نوری» رییس دفتر آیت‌الله بطحایی گلپایگانی، با اعلام خبر ابتلای نماینده تهران در مجلس خبرگان به بیماری کرونا، اظهار کرد: ایشان در قم در بیمارستان شهید بهشتی بستری شده‌اند. او گفته بود که در حال حاضر توسط بخشی از کادر پزشکی و درمانی بیمارستان در مراقبت‌های ویژه بستری و مراقبت‌های درمانی برایشان آغاز شده است، اما اقدامات درمانی در نهایت کارگر نیفتاده و این عضو مجلس خبرگان سحرگاه امروز بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داد. روسای مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای، درگذشت آیت الله بطحایی را تسلیت گفتند.

عضو مجلس خبرگان بر اثر «کرونا» درگذشت/ شمار مسئولان جان‌باخته بر اثر «کرونا» به 15 نفر رسید + اسامی

آیت الله سید هاشم بطحایی گلپایگانی متولد سال ۱۳۲۰ در گوگد گلپایگان بود و علاوه بر نمایندگی مردم تهران در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در دوره‌ای امام جمعه گلپایگان نیز بود. او همچنین در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد، اما صلاحیت وی توسط شورای نگهبان رد شد.

زندگی نامه و سوابق کاری آیت الله بطحایی

این عضو مجلس خبرگان، تحصیلات ابتدایی خویش را در گلپایگان گذراند. در سال ۱۳۳۵ جهت فراگیری علوم دینی وارد حوزه علمیه قم شد و در کنار تحصیل علوم حوزوی، تحصیلات کلاسیک خود را نیز ادامه داد. در سال ۱۳۴۰ دیپلم گرفت و در سال ۱۳۴۱ در رشته فلسفه دانشگاه تهران پذیرفته و موفق به کسب مدرک کارشناسی‌ارشد، شد. پس از سپری کردن خدمت وظیفه مجدداً به حوزه علمیه برگشته و ضمن استخدام در آموزش و پرورش قم در سمت دبیری در حوزه مشغول به ادامه تحصیل شد و از کلاس درس حضرات آیات سید روح‌الله خمینی، سید محمدرضا گلپایگانی، هاشم آملی و سید محمدحسین طباطبایی به مدت ۲۷ سال استفاده کرد و در سال ۱۳۵۵ برای گرفتن دکترا در رشته فلسفه به مصر رفته و در سال ۱۳۶۰ دکترا در رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. وی در سال ۱۳۶۵ از آموزش و پرورش به آموزش عالی منتقل شد و در گروه حقوق مجتمع آموزش عالی قم (پردیس) تا امروز مشغول تدریس کرده بود.

وی در کنار تدریس در دانشگاه، در حوزه علمیه قم به تدریس درس خارج در بحث‌های قضا، شهادت، حدود، دیات و عقود تملیکی اشتغال داشت. آیت الله بطحایی از اساتید دانشگاه تهران بود که با روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد مانند بسیاری از سایر اساتید دانشگاهی مخالف سیاست‌های او بازنشسته شد. او پس از بازنشستگی در نامه‌ای خطاب به احمدی‌نژاد ضمن تأکید بر این که بادآورده نیست، از یک طرف از سوابق علمی خود گفته و از طرف دیگر هم تشریح کرده بود که او را بر اساس اغراض داخلی بازنشسته کرده‌اند.

تاکنون دو نماینده منتخب مجلس یازدهم، یک عضو مجلس خبرگان رهبری، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مشاور رئیس قوه قضائیه، سفیر سابق ایران در واتیکان، تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی (ره) تهران، رئیس دفتر آیت الله شبیری زنجانی از مراجع عظام تقلید، یکی از دبیران کل احزاب، یکی از اعضای فرهنگستان زبان فارسی و مسئول اسبق بررسی و تحلیل معاونت سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از معروف‌ترین مسئولانی بوده اند که بر اثر کرونا جان باخته اند.

حسین شیخ‌الاسلام، یکی از این چهره‌هاست؛ شیخ‌الاسلام معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بود که سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی، معاونت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نمایندگی ایران در سوریه را در کارنامه خود داشت.

«سید محمد میرمحمدی» عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم صبح (دوشنبه) دوازدهم اسفنددر بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت. مادر وی که همشیره آیت الله شبیری زنجانی بود نیز بر اثر ابتلا به «کرونا» در شهر مقدس قم جان باخت.

احمد تویسرکانی، رئیس سابق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مشاور رئیس قوه قضائیه هم چند روزی در بیمارستان بستری بود، هنوز مشخص نیست فوت وی به دلیل ابتلا به بیماری کرونا بوده و یا سابقه بیماری قلبی موجب درگذشت وی شده است.

حجت الاسلام سید هادی خسروشاهی، سفیر پیشین ایران در واتیکان، محقق و دانشمندی فرزانه بود که طی چند روز در قم گرفتار بیماری کرونا شد، کهولت سن نیز موجب شد تا تلاش پزشکان به نتیجه مطلوب نرسد و ایشان صبح روز هشتم اسفند بر اثر این بیماری درگذشت.

حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محسن حبیبی، تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی (ره) تهران و داماد آیت الله سیدابراهیم خسروشاهی (ره)، پس از یک دوره بیماری، در ۸۱ سالگی بر اثر ابتلا به کرونا به لقاء‌الله پیوست.

محمد علی رمضانی دستک کاندیدای منتخب مردم آستانه اشرفیه و بندر کیاشهر در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دهم اسفند بر اثر کرونا دار فانی را وداع گفت.

رضا پورخانعلی مدیر جهاد کشاورزی رودبار به دلیل داشتن علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان رازی بستری بود که به علت وخامت حالش درگذشت.

مجتبی فاضلی رئیس دفتر آیت الله شبیری زنجانی بر اثر بیماری کرونا در گذشت.

فاطمه رهبر منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی صبح روز هفدهم اسفند بر اثر ابتلا به بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت.

محمدرضا راه چمنی، دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی و نماینده ادوار مجلس امروز در اثر بیماری کرونا درگذشت.

«فرزاد تذری» مسئول اسبق بررسی و تحلیل معاونت سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از پایه گذاران هفته نامه «صبح صادق» صبح امروز در بیمارستان بقیه الله (عج) تهران بر اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

دکتر اسماعیل یزدی، از برجسته‌ترین جراحان فک در خاورمیانه و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی از دیگر چهره‌هایی بود که دو روز پیش، ۲۴ اسفند ماه بر اثر بیماری کرونا درگذشت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار