ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری مورد رصد قرار خواهند گرفت و افراد مشکوک به بیماری کاملا مشخص می‌شوند؛ کسانی که مشکوک نیستند به منزلشان بر می‌گردند و موارد مشکوک باید در مراکز مقدماتی مورد معاینه و رسیدگی اولیه قرار بگیرند.
کد خبر: ۸۳۰۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۹ 13 March 2020

رصد کل ملت ايران تا ۱۰ روز آينده/ شهرها را تا ۲۴ ساعت آينده خلوت می‌کنیم

 

درپی دستور فرمانده کل قوا به رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، ساعاتی پیش نخستین جلسه قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا علیه السلام نیرو‌های مسلح (پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا) برگزار و تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

به گزارش «تابناک»، در این جلسه که در مقر ستاد کل و به ریاست رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح برگزار می‌شد، در حضور فرماندهان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس اداره بهداشت و درمان ستادکل نیرو‌های مسلح و معاونان ستادکل نیرو‌های مسل، پس از تصمیم‌گیری درباره جزئیات تشکیل این قرارگاه و ساختار آن، دستور کار قرارگاه برای مقابله با کرونا تعیین گردید.
 
 

سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح در این باره به خبرنگاران گفت: رصد ملی و یافتن افراد مشکوک و افرادی که احتمال بیماری در آن‌ها وجود دارد مهم است. ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده کل ملت ایران یک بار از طریق فضای مجازی، تماس تلفنی و در صورت ضرورت با مراجعه حضوری مورد رصد قرار خواهند گرفت و افراد مشکوک به بیماری کاملا مشخص می‌شوند. کسانی که مشکوک نیستند به منزلشان بر می‌گردند و موارد مشکوک باید در مراکز مقدماتی مورد معاینه و رسیدگی اولیه قرار بگیرند؛ این موضوع را ما بر عهده گرفتیم که تا هزار مورد درمانگاه ثابت و سیار نیرو‌های مسلح را به بخش کشوری در سراسر کشور کمک کنیم تا این رصد بالینی صورت گیرد.

وی با اشاره به دیگر تصمیمات قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع)، گفت: از جمله تصمیمات دیگر این بود که کمیته انتظامی و امنیتی ما به همراه وزارت کشور و استانداران روال خلوت کردن فروشگاه‌ها و خیابان‌ها و جاده‌ها که با تصمیم ملی اتخاذ می‌شود انجام می‌دهند که این کار هم در ۲۴ ساعت آینده سازماندهی خواهد شد. از ملت عزیز خواهش می‌کنم که به توصیه‌ها و درخواست‌های وزارت بهداشت عمل کنیم و با کمکی که می‌کنند این زنجیره انتقال بیماری را قطع کنیم. اگر زنجیره ادامه پیدا کند، طبعتا کنترل بیماری طولانی‌تر خواهد شد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح گفت: در بخش لجستیک چه ماسک تخصصی N۹۵ که برای کادر بیمارستانی مورد نیاز هست و چه لباس مخصوص آنها، وزارت دفاع خط تولید بسیار مفصلی را ایجاد کرده است، در مورد کیت تشخیصی این توان وجود دارد که هر مقدار لازم است تولید شود. در خصوص ماسک‌های عمومی هم میزانی را که اعلام کردند از طریق مجموعه وزارت دفاع، سازمان‌های نیرو‌های مسلح و مجموعه‌های مردمی که از طریق بسیج اصناف و بسیج کشور سازماندهی شده و با تصمیم امروز توسعه چشمگیر پیدا خواهد کرد، به سرعت موضوع تجهیزات محافظتی مردمی را برطرف خواهیم کرد.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح همچنین عنوان کرد: از جمله مسائل اساسی و مشکل، کادر درمانی است که زحمت کشیدند در این چند روز، سازماندهی کردیم که بسیجیان، دانشجویان دانشجویان پزشکی و همچنین سربازان متخصص و بازنشستگانی که علاقه‌مند هستند و تخصص دارند بلافاصله به کار گرفته شوند و کسانی که نیاز به آموزش فشرده دارند نیز این کار انجام شود و در خدمت کادر‌های درمانی باشند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار