سخنگوی هیئت رئیسه مجلس وضعیت بیمارستان‌های گیلان به ویژه در شرق استان را به دلیل کمبود تجهیزات و حجم بالای بیماران وخیم خواند و گفت: برای شکست کرونا در گیلان به کار جهادی نیاز داریم.
کد خبر: ۸۳۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴ 13 March 2020

وضعیت وخیم بیمارستان‌های استان گیلان؛ شکست کرونا به کار جهادی نیاز دارد

 

اسدالله عباسی  از نبود دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان‌های شرق گیلان و فوت تعداد زیادی از افرادی که دارای مشکلات حاد تنفسی یا بیماری زمینه‌ای هستند انتقاد کرد و اظهار داشت: کرونا هنوز در گیلان جدی گرفته نشده و ما برای شکست کرونا در استان به کار جهادی و قوی‌تر از این‌ها نیاز داریم.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه افرادی که دچار عارضه حاد تنفسی یا بیماری زمینه‌ای هستند به علت نبود دستگاه اکسیژن در بیمارستان و ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند و کسی هم پاسخگو نیست عنوان کرد: تجهیزات و امکانات بیمارستان‌های گیلان به ویژه در شرق استان فرقی نکرده و هنوز کمبودهای زیادی وجود دارد.

عباسی مشکلات عدیده بیمارستان‌های لاهیجان، لنگرود و رودسر و قدرت پاسخگویی پایین آن‌ها به مراجعه کنندگان و بیماران را مورد اشاره  قرار داد و تصریح کرد: به غیر از این معضل ما در گیلان چالش بزرگ دیگری هم داریم و آن هم این است که با وجود تمام تلاش‌ها زنجیره انتقال کرونا بین افراد سالم و افراد بیمار هنوز قطع نشده است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس از پیگیری‌های خود برای حل مشکلات بیمارستان رودسر در بحث تجهیزات و امکانات درمانی خبر داد و ابراز داشت: قول‌هایی در مورد راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز و سی‌تی‌اسکن به ما داده شده که امیدواریم با توجه به وضعیت حاد فعلی بدون فوت وقت و در اسرع وقت محقق شوند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با تأکید براینکه طبق گزارشاتی که به وی رسیده در بیمارستان پیروز لاهیجان بسیاری از بیماران به خاطر داشتن نارسایی تنفسی و نبود دستگاه اکسیژن جان خود را از دست می‌دهند تصریح کرد: در حال حاضر مخازن کپسول مورد نیاز بیمارستان رودسر روزانه به رشت جهت شارژ مجدد انتقال داده می‌شود.

وی اعمال محدودیت‌های ایاب و ذهاب در گیلان و خودداری مردم از ترددهای غیرضرور در سطح شهرها و محیط بیرون را خواستار شد و گفت: به اعتقاد بنده موضوع ویروس کرونا هنوز نه از طرف مسئولان استان گیلان و نه از سوی خود مردم آن جدی گرفته نشده است به همین دلیل هر روز آمار مبتلایان ما بیشتر و بیشتر می‌شود. 

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نبود یک سازو کار مناسب و عدم وجود افراد متخصص جهت کفن و دفن بیمارات فوت شده کرونایی در گیلان را نیز از مواردی که استان را تهدید می‌کند خواند و افزود: مشکل کمبود ماسک و محلول‌های ضدعفونی کننده تاحدودی در گیلان رفع شده اما حجم ترددها همچنان در سطح استان بالا است. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه امسال استثنائاً مردم باید سنت خریدهای شب عید را کنار بگذارند خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی، کادر بهداشت و درمان، استاندار و نماینده وزیر در گیلان تلاش‌های بسیار زیادی تاکنون انجام داده‌اند اما با توجه به وضعیت بحرانی استان باید اقدامات مؤثرتری اجرا شود.

وی مدیریت بحران را با مدیریت شرایط عادی کاملاً متفاوت تلقی کرد و با بیان اینکه هم‌اینک در گیلان مدیریت بحران اعمال نمی‌شود اظهار داشت: گزارشات زیادی در مورد وضعیت بیمارستان‌های گیلان به بنده می‌رسد از طرفی قرار است روز شنبه یعنی فردا جلسه‌ای در هیئت رئیسه مجلس در باب همین موضوعات برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
شما که این همه سال نماینده بودی چرا بیمارستان رودسر رو تجهیز نکردی؟تازه یادت افتاده امکانات نیست؟!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار