تابناک / شیوع کرونا ممنوعیت سفر به سیاری از استان‌های کشور یا در برخی استان‌ها تعدادی از شهرهای آن‌ها را رقم زده است. با توجه به تعطیلی مدارس و هشدارها مبنی بر خارج‌نشدن افراد از منازل، اما برخی افراد زودتر از موعد آماده سفر شدند. همین اقدام موجب شد تا فرمانداران و استانداران استان‌های گردشگرپذیر اعلام کنند پذیرای مسافران نوروزی نخواهند بود.
کد خبر: ۸۲۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 07 March 2020
تابناک / شیوع کرونا ممنوعیت سفر به سیاری از استان‌های کشور یا در برخی استان‌ها تعدادی از شهرهای آن‌ها را رقم زده است. با توجه به تعطیلی مدارس و هشدارها مبنی بر خارج‌نشدن افراد از منازل، اما برخی افراد زودتر از موعد آماده سفر شدند. همین اقدام موجب شد تا فرمانداران و استانداران استان‌های گردشگرپذیر اعلام کنند پذیرای مسافران نوروزی نخواهند بود.
 
 
 البته در برخی استان‌ها فقط به کنترل ورودی‌ها اقدام شده است.

امکان پذیرش مسافر نوروزی در اصفهان وجود ندارد 
«عباس رضایی»، استاندار اصفهان اعلام کرد: هر سال به منظور جذب مسافران نوروزی ستاد تسهیل مسافران نوروزی در اصفهان فعالیت می‌کرد ولی امسال به واسطه شرایط به‌وجود آمده، این ستاد فعالیت خود را به سمت پیشگیری از ورود مسافر به اصفهان در ایام نوروز معطوف خواهد کرد.رضایی بیان کرد: امسال امکان پذیرش و اسکان مسافر در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن وجود ندارد.
مطبوعات فارس: مسافران نوروزی به شیراز نیایند
مطبوعات استان فارس و شهر شیراز در شماره پنج‌شنبه ۱۵ اسفند خود با توجه به روند افزایشی شیوع ویروس کرونا در کشور و استان از مسافران نوروزی خواستند به شیراز نروند.روزنامه سبحان نیز در شماره ۵۱۱۲ خود تیتر یک خود را به مطلبی به نقل از شهردار شیراز با عنوان «ممنوعیت اسکان میهمانان نوروزی در شیراز» اختصاص داده است.روزنامه افسانه دیگر روزنامه استان فارس نیز در شماره ۴۱۰۴ خود، تیتر یک این روزنامه را با عنوان «اسکان مسافران نوروزی در شیراز ممنوع شد» منتشر کرد و به نقل از شهردار شیراز بیان کرده است: تمهیداتی برای ممنوعیت برپایی چادر در سطح شهر و خودداری از اسکان مسافران در کمپ‌های اقامتی انجام‌ شده است.
 تعطیلی تمام اماکن گردشگری، تاریخی و اقامتی فارس
«عبدالرضا قاسمپور»، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا بیان کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، استان فارس امکان پذیرایی از مسافران نوروزی را ندارد، بنابراین ازهموطنان درخواست می‌کنیم به این استان سفرنکنند.به گفته او هرگونه فعالیت گردشگری در استان فارس ممنوع است و هیچ کدام از شهروندان حق ندارند منازل، باغ ها، ویلاها یا هر مکان دیگر را به مسافران و گردشگران اجاره دهند.
به تخت‌جمشید نیایید
«بهمن مردانی»،  مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرودشت استان فارس از ضدعفونی کردن روزانه مجموعه جهانی تخت جمشید در راستای مقابله با بیماری کرونا خبر داد.او گفت: تلاش داریم تدابیری انجام شود تا آسیب‌های احتمالی بیماری کرونا در مجموعه جهانی تخت جمشید را به حداقل برسانیم. ضدعفونی کردن محوطه، سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌های پرسنل، گیت ورودی و بلیت‌فروشی مجموعه ازجمله اقدامات پیشگیرانه در مجموعه  جهانی تخت جمشید است که  مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مرودشت به آن اشاره‌کرده و تأکید دارد که به‌صورت روزانه انجام می‌شود.
استاندار یزد: پذیرایی از مهمانان نوروزی را به فراموشی بسپارید
 استاندار یزد با انتشار پستی در فضای مجازی از جهش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این استان طی روزهای آینده با توجه به مهیا شدن امکان انجام آزمایشات مربوط به این بیماری خبر داد.با وجود وضعیت مناسب استان یزد در آمار رسمی کرونا اما تعداد افراد مشکوک بستری، موجب نگرانی هایی شده بویژه اینکه با راه اندازی دستگاه آزمایش در استان، با جهش آماری در روزهای آینده روبرو خواهیم شد. تا جایی که ممکن است در خانه بمانید و پذیرایی از مهمانان نوروزی را به فراموشی بسپارید.
مدیرکل میراث فرهنگی : مردم از سفرهای نوروزی به یزد پرهیز کنند
«سید مصطفی فاطمی»، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا به لحاظ حفظ بهداشت همگانی، به افراد برای سفر به استان توصیه نمی‌شود.او اظهار کرد: تمامی مراکز اقامتی اضطراری استان یزد در ایام نوروز ازجمله مدارس، خانه‌های مسافر و مهمانسرای اداره‌های دولتی از چرخه پذیرش مسافر خارج شدند.از آغاز شیوع بیماری کرونا در استان یزد تا اواخر هفته گذشته ۵۰۷ نفر به علت بیماری‌های تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شدند که ۱۳۹ نفر بهبود و ترخیص شدند.
 ورود اتوبوس‌های شهری به خراسان شمالی ممنوع شد
استاندار خراسان شمالی با تأکید بر غربالگری مسافران گفت: مسافران بین‌شهری در خراسان شمالی باید فقط در پایانه‌های مسافربری پیاده و سوار شوند و همه آنها از طریق تب‌سنج، غربالگری شوند. اتوبوس‌های مسافربری نیز حق ورود به شهرها را ندارند و در شهرهای دارای کمربندی، از کنارگذرها استفاده کنند.
استاندار همدان: از پذیرش مسافران نوروزی معذوریم
«سیدسعید شاهرخی» استاندار همدان گفت: هیچ‌گونه اسکانی در استان نداریم. مهمانسراهای ادارات، مدارس و ستاد اسکان استان و خانه مسافرها از پذیرش مسافر ممنوع هستند.او ادامه داد: مهمانسراهای ادارات، مدارس و ستاد اسکان استان و خانه مسافرها از پذیرش مسافر ممنوع هستند.شاهرخی بیان کرد: هرگونه خروج از محل مأموریت، تحت هر عنوانی اعم از مأموریت اداری یا مرخصی معاونان استاندار، فرمانداران، بخشداران، شهرداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و مدیران کل ستادی استانداری همدان ممنوع است.
استاندار گیلان: پذیرای میهمانان نوروزی نخواهیم بود
«ارسلان زارع»، استاندار گیلان بیان کرد: و غربالگری در ورودی‌ها و خروجی‌های گیلان با همکاری نیروی انتظامی و هلال احمر تشدید می‌شود.او افزود: این مساله به معنای ممنوعیت سفر به گیلان است؛ البته چنانچه معدود افرادی که ناگزیر به ورود به استان هستند و دارای هرگونه علائم جزئی مشکوک هم باشند؛ بی تردید دو هفته قرنطینه می شوند.زارع گفت: مردم باید به این باور برسند که حضور آنان در خانه، مهم‌ترین مولفه در پیشگیری از گسترش و شیوع ویروس کروناست و در این راستا به طور جدی از مردم می خواهم جز در موارد اضطراری، از منزل خارج نشوند.
استاندار هرمزگان: به گردشگران خدمات ارائه نمی‌شود
«فریدون همتی»، استاندار هرمزگان بیان کرد: بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، گردشگر در هرمزگان پذیرفته نمی شود و تا اطلاع ثانوی به گردشگران در استان، خدمات ارائه نخواهد شد.همتی اظهار کرد: از مردم می‌خواهیم برای حفظ سلامت خود و دیگران، از انجام سفر و ترددهای درون و برون استانی غیرضروری به طور جدی پرهیز کنند.او ادامه داد: از هرمزگانی‌ها می‌خواهیم تا به استان هایی که این ویروس در آنها آلودگی بیشتری دارد، مسافرت نکنند تا دامنه آلودگی این ویروس کاهش یابد.
مهم‌ترین توصیه‌ به مسافران هرمزگان | چمدان‌ها را نبندید و بیخیال دریا و شرجی شوید
«حسین فرشیدی»، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: سفرهای نوروزی نزدیک است و خریدهای نوروزی در راه است اما خواهش می‌کنم از عید و سفرهای غیرضروری در استان و کشور بپرهیزید.
فرشیدی گفت: اگر افرادی که علامت این ویروس را نداشته باشند اما اگر از نظر کارشناسان بهداشتی مبتلا به کووید ۱۹ شناخته شده‌اند این افراد در منزل نیز با رعایت بهداشت فردی می‌توانند باشند.
سفرهای نوروزی به اورامان ممنوع اعلام شد
شورای اسلامی شهر هورامان تخت در پی تلاش‌های ملی و منطقه‌ای برای مقابله با اپیدمی کرونا ویروس، ۱۶ اسفند اعلام کرد که در ایام نوروز ۹۹ از پذیرش و میزبانی میهمانان نوروزی پرهیز می‌کند.شورای اسلامی شهر هورامان تخت از این‌که ناچار به این تصمیم‌گیری شده از علاقه‌مندان به سفر به اورامان پوزش و عذرخواهی کرده و گفته مهمان‌نوازی جزو لاینفک فرهنگ کهن هورامان بوده و هست ولی نظر به شیوع گسترده بیماری کرونا در سطح کشور و لزوم توجه به توصیه‌های ایمنی و پیشگیری و به برای ارج‌نهادن به سلامت هموطنان عزیز و عمل به توصیه‌های بهداشتی و پزشکی و امنیتی و براساس مصوبات فرادستی، در ایام  تعطیلات نوروزی پیش‌رو، این شهر و شهروندان از پذیرش میهمانان نوروزی معذور بوده و اقامتگاه‌ها و خانه‌های استجاری در منطقه هورامان برای پذیرش میهمانان پیش‌بینی نشده است.
گردشگران و مسافران به دنا مسافرت نکنند
«عبدالحمید پناهی»، فرماندار دنا گفت: در تعطیلات امسال هیچگونه اسکان نوروزی نداریم. مردم شهرستان دنا به‌ویژه شهروندان شهر سی سخت سوئیت ها و منازل خود را به مسافران اجاره ندهند.او ادامه داد: با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در کهگیلویه و بویراحمد، به دنبال دستور ویژه استاندار، تمامی مراکز گردشگری و تفریحی در شهرستان دنا تا شانزدهم اسفندماه تعطیل است.
نگرانی‌ مازندرانی‌ها از مهمانان ناخوانده: امکانات نداریم، نیایید
براساس تصمیم ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا، تمامی مسیرهای ورودی مازندران روی مسافران و افراد غیربومی بسته شده و در حال حاضر فقط خودروهای حامل سوخت و مواد غذایی اجازه ورود از مبادی مازندران را خواهند داشت.قرارگاه پدافند زیستی استان هم هرگونه چادرخوابی و برپایی کمپ در استان را ممنوع کرد و به شهرداران، بخشداران، دهیاران و سایر دست اندرکاران ذیربط هشدار داد که اجازه هیچ گونه برپایی چادر و کمپ را ندهند و در صورت مشاهده تخلف دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با آنها برخورد خواهند کرد.
از سفر به اردبیل خودداری کنید | تمام مراکز اقامتی تعطیل است
«ابراهیم امامی» فرماندار نیر بیان کرد: مراکز اقامتی اضطراری شهرستان نیر در ایام نوروز از جمله مدارس، خانه‌های مسافری و میهمانسراهای اداره‌های دولتی از چرخه پذیرش مسافر خارج شدند.او گفت: با توجه به توقف رزرو اینترنتی بلیت مسافران نوروزی به محض عادی شدن شرایط اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص انجام خواهد شد.
کاهش ۴۴ درصدی تردد مسافران از پایانه‌های آذربایجان‌شرقی
معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در پی‌کاهش رغبت مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای مسافرت، میزان تردد مسافران از پایانه‌های استان ۴۴ درصد کاهش یافته است. «کاظم تیمورزاده» ادامه داد: تردد مسافران در مرز نوردوز نیز از اول تا ۱۳ اسفند سال جاری با ۹۸ درصد کاهش به ۷ هزار و ۹۵۳ نفر رسیده است در حالی که در مدت مشابه سال گذشته ۴۸۶ هزار مسافر از این مرز عبور کرده بودند. او اضافه کرد: در مرز جلفا نیز از یکم تا ۱۰ اسفند تعداد مسافران عبوری کاهش محسوسی نداشته ولی از ۱۰ اسفند به علت ایجاد محدودیت از سوی جمهوری خودمختار نخجوان برای تردد مسافران، تعداد مسافران عبوری نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.  
 ممنوعیت سفر به لرستان
«سیدموسی خادمی» استاندار لرستان اظهار کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا هیچگونه پذیرش مسافر در لرستان نخواهیم داشت.او بیان کرد: ویروس کرونا همانند سراسر کشور در لرستان شیوع پیدا کرده است و جزو استان‌های آلوده به ویروس کرونا هستیم و تعداد مبتلایان بالاست. ممکن است این فرآیند در روزهای آینده ادامه داشته باشد.خادمی اظهار کرد: اگر مردم پیشگیری کنند سرعت انتشار کاهش می‌یابد لذا باید مردم از تجمعات اجتناب کنند.
 ممنوعیت پذیرش مسافر در هتل‌های قزوین
«علیرضا خزائلی»،  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: واحدهای اقامتی قزوین موظف شده‌اند تا ضمن ارائه خدمات مناسب به میهمانان پذیرش شده، همه نکات و موارد بهداشتی مربوط به پیشگیری از ویروس کرونا را تا زمان خروج آنان رعایت کنند.او اظهار کرد: دستورالعمل ابلاغ شده از سوی معاونت گردشگری کشور با هدف پیشگیری از شیوع و ابتلای گردشگران داخلی و خارجی به ویروس کرونا تدوین شده و اجرای آن ضروری است.
ورود به بخش کهک تا اطلاع بعدی ممنوع شد
بخشدار بخش کهک گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، از ورود و همچنین توقف گردشگران و مسافران به بوستان‌های شهر کهک جلوگیری به عمل می‌آید و بوستان لاله نیز بسته می‌شود.
استان کرمانشاه
هوشنگ بازوند، استاندار کرمانشاه گفت:  به دلیل پیشگیری از ویروس کرونا آمادگی پذیرش مسافرین نوروزی در کرمانشاه را نخواهیم داشت.همچنین امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: تمام اماکن و محوطه‌های تاریخی و موزه‌های این استان به علت شیوع ویروس کرونا در ایام نوروز ۹۹ تعطیل است.همچنین امیر شاه آبادی، فرماندار هرسین گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بازدید گردشگران و مسافران از مجموعه جهانی بیستون ممنوع است. این تصمیم در راستای حفاظت از سلامت شهروندان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ شده است.
ورود گردشگران به پاوه ممنوع شد
فرماندار پاوه از ممنوعیت ورود گردشگران به این شهرستان از امروز(۱۷ اسفند) خبر داد و گفت: تقاضا داریم مردم از سفر به این منطقه خودداری کنند.
استان بوشهر
گراوند، استاندار بوشهر گفت: هرگونه کمپ شهرداری‌ها و نصب چادر در سواحل و دیگر مکان‌ها تا اطلاع ثانوی ممنوع است و شهرداری با همکاری نیروی انتظامی موظفند برای اجرای این مصوبه اقدام کنند. همچنین اجاره خانه‌های مبله در استان  تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.
استان ایلام
سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام گفت:برای پیشگیری، کنترل و مقابله با کرونا پذیرش و اسکان مسافران نوروزی در قالب کمپ، مدارس، ورزشگاه‌ها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها و امثال آن ممنوع است.او از همه مسافران نوروزی داخل و خارج استان خواست سفرهای نوزوزی خود را به زمانی دیگر و وقتی که موج کرونا فروکش کرد موکول کنند و در این ایام در استان محل سکونت خود باشند.
استان خراسان رضوی
یوسف بیدخوری، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان رضوی اقامت مسافران نوروزی را در واحدهای غیررسمی اقامتی از جمله اماکن ورزشی و گردشگری، مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی، اقامتگاه‌های دولتی و زائرسراها و همچنین برپایی چادرهای مسافرتی را در تعطیلات نوروز ممنوع اعلام کرد.
استان سمنان
علیرضا آشناگر، استاندار سمنان گفت:باوجود آمادگی همه جانبه تمامی دستگاه‌های اجرایی استان برای پذیرایی از مسافران و گردشگران نوروز ۹۹، به‌دلیل مقابله با شیوع کرونا یروس و حفظ جان مردم، با پوزش از عموم مردم اعلام می‌دارد: امسال شرایط پذیرایی از مسافران ارجمند را نداریم و از تمام هموطنان گرانقدر درخواست می‌کنیم از سفر به "استان سمنان" خودداری کنند.
استان سیستان و بلوچستان
ابوذر کوثری، معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر گفت:با توجه به شیوع بیماری کرونا در این شهرستان تمامی مهمان‌پذیرها، هتل‌ها و مکان‌های گردشگری در ایام عید نوروز تعطیل و پذیرش هر گونه مسافر و میهمان در این مکان‌ها ممنوع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار