در میان حجم اخبار منتشرشده در خصوص ویروس کرونا، در این صفحه به آخرین مطالب منتشرشده در این حوزه پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۸۲۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵ 01 March 2020

در میان حجم اخبار منتشرشده در خصوص ویروس کرونا، در این صفحه به آخرین مطالب منتشرشده در این حوزه پرداخته می‌شود.

خبرگزاری علم و فناوری : با اعلام آمار اولیه مبتلایان به ویروس کرونا و تعداد جانباختگانی که مبتلا به آن بوده اند در روز چهارشنبه 30 بهمن ماه، حجم بسیار بالایی از اخبار صحیح و غلط در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شد که نه تنها به افزایش آگاهی درباره ویروس کرونا منجر نشده است، بلکه سبب گسترش شایعات و افزایش استرس و اضطراب در میان مردم نیز شده است.

خبرگزاری علم و فناوری به منظور اطلاع‌رسانی شفاف و جلوگیری از ایجاد سردرگمی در مخاطبان، مهمترین اخبار موثق روزانه مرتبط با کرونا را در یک بسته خبری در اختیار مردم قرار خواهد داد.

********************************

* کروناویروس، کره جنوبی را به وضعیت قرمز رساند

معاون وزیر بهداشت کره جنوبی با اعلام وضعیت قرمز شیوع کرونا در این کشور به مردم هشدار داد در خانه بمانند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری و به نقل از رویترز، کره جنوبی روز شنبه ۲۹ فوریه، به دنبال اعلام «وضعیت قرمز» شیوع ویروس کرونا از شهروندان خواست در خانه هایشان بمانند.

این کشور در حالی این هشدار را مطرح کرد که تعداد مبتلایان جدید اعلام شده به ویروس کرونا از روز گذشته تا امروز ۸۱۳ نفر بوده و در کل تعداد مبتلایان ۳۱۵۰ نفر اعلام شده‌ است.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در کره‌ جنوبی با افزایش چشمگیری روبه‌رو بوده است. اخرین آمار مرگ و میر این کشور ۱۷ نفر بوده و روزانه تعداد مبتلایان رو به افزایش است. اولین فرد مبتلا در این کشور در ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) اعلام شد.

معاون وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد: «از شما می‌خواهیم در هیچ برنامه‌ عمومی، گردهمایی‌ مذهبی و اعتراضی شرکت نکنید. به وضعیت قرمز شیوع ویروس رسیده‌ایم. لطفا در خانه بمانید و از تماس با بقیه افراد خودداری کنید.»

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های کره بیان کرد ۶۵۷ مورد جدید مبتلا به این ویروس در روز گذشته از کلیسای شهر دئگو در جنوب‌ شرقی این کشور بوده که به عنوان مرکز اصلی شیوع این ویروس نیز گزارش شده و ۷۹ نفر نیز از استان جئونسانگنام بوده‌اند.

********************************

* کالبد شکافی نخستین قربانی ویروس کرونا در چین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، دولت چین نتایج نخستین قربانی ویروس کرونا را منتشر کرد.
درمان شدن تعداد زیادی از مبتلایان به ویروس کرونا در چین
© SPUTNIK / ALESSANDRO ROTA
سعی مبتلایان به ویروس کرونا در چین در شیوع و انتقال آن به افراد سالم +ویدئو، عکس

- این ویروس در ابتدا دستگاه تنفسی و آلوئول ريوي را تحت تأثیر قرار می‌دهد و منجر به پنومونی «ذات الریه» می‌شود.

- در اکثر مبتلایان، ویروس COVID-19 به دلیل اینکه همانند آنفولانزا در رسته بیماری های تنفسی می باشد از ریه‌ها آغاز و در همانجا نیز پایان می‌ رسد و نشانه هایی مشخص از آسیب به سایر بافت ها و اندام‌های بدن دیده یافت نشده است. این ویروس‌ معمولاً از طریق ترشحات ناشی از عطسه یا سرفه سرایت می‌ کند که می‌تواند ویروس را به افرادی که در تماس با فرد آلوده هستند، سرایت دهد.

- ویروس کرونا می تواند باعث بروز اختلالات تنفسی شدید و عفونت حاد ریوی شود. ابتلا به این ویروس ابتدا با تب و سپس سرفه‌های خشک نمایان می شود.

- اکثر افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند پس از دو هفته همانند ویروس آنفولانزا سلامتی کامل خود را به دست می‌آورند.

گفتنی است که نخستین قربانی این ویروس یک مرد 85 ساله بود که در ماه ژانویه در بیمارستانی در چین درگذشت. بر اساس آخرین آمارها، در کل حدود ۸۳۰۰۰ در جهان به نوع جدیدی از ویروس کرونا آلوده شده اند. از این تعداد، بیش از ۲۸۰۰ نفر فوت کرده و بیش از ۳۶۵۰۰ نفر نیز درمان شده اند.

************************************

* ساعت کاری در ادارات استان تهران کاهش یافت ... کارمندان دور کاری کنند

فرمانده عملیات مدیریت کرونا گفت: کلیه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند، قرار شد بر اساس پروتکل اجرایی خود آن دستگاه، از طرفیت دور کاری استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، علیرضا زالی ، فرمانده عملیات مدیریت کرونا در تهران طی نامه‌های جداگانه‌ای به مقامات مربوطه در استان تهران دستورهای زیر را ابلاغ کرد:

- ساعت کاری تا اطلاع ثانوی به ۸ الی ۱۳ تقلیل می یابد

تبصره: کارکنان شش روز کار در هفته ساعت کاری به ۸ الی ۱۲ تقلیل می‌یابد .

- افراد آسیب پذیر مشروحه ذیل با تایید پزشک معتمده دستگاه با استفاده از مرخصی استعلاجی حداقل حضور در محل کار خودرا داشته باشند:

افراد بیماری‌های زمینه‌ای مثل بیماری قلبی عروقی، ریوی، دیابت، بیماری کبدی مزمن، بیماری کلیوی مزمن افراد با سابقه سرطان، وجود هرگونه بیماری نقص ایمنی ( مادرزادی یا اکتسابی) افراد با سابقه استفاده طولانی از کورتون، بیماری ایدز ، مادران باردار یا شیرده دارای کودک زیر 10 سال.

دکتر زالی با اشاره به ماحصل مصوبات ستاد مقابله با کرونا در شهر تهران گفت: با هماهنگی استاندار ، برای اینکه میزان ترددهای درون شهری را تغییر دهیم با توجه به ویژگی‌های این کلانشهر وحجم گسترده دستگاه‌های اجرایی در این شهر، سعی شد همه این ویژگی‌ها در نظر گرفته شود. در این راستا در رابطه با کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی و دستگاه‌های عمومی غیردولتی که تحت مصداق سازمان خدمات کشوری هستند، بر اساس این بخشنامه که از امروز ابلاغ خواهد شد، فعالیت کلیه دستگاه‌ها از 8 تا 13 تعیین می‌شود. دستگاه‌هایی که شش روز در هفته کار می کنند این عدد 8 تا 12 می‌شود.

وی افزود: کلیه رستوران‌ها که در دستگاه‌های مختلف اجرایی استان در روزهای گذشته توزیع غذا را انجام می‌دادند، با توجه به زمانبندی انجام شده، اعطای ناهار به پرسنل حذف می‌شود و در اصل از آوردن غذا از رستوران‌ها ممانعت به عمل می‌آید. همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی که می‌توانند از ظرفیت دورکاری استفاده کنند، قرار شد بر اساس پروتکل اجرایی خود آن دستگاه، از طرفیت دور کاری استفاده شود.

********************************

* پنجمین محموله کیت‌های تشخیصی ویروس کرونا از چین وارد ایران شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری،پنجمین محموله کیت های تشخیصی کروناویروس از کشور چین وارد ایران شد. این محموله که شامل ۲۰ هزار قطعه کیت است توسط نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران تحویل نماینده وزارت بهداشت گردید تا برای توزیع در سراسر کشور آماده شوند.

********************************

* مدارس سراسر کشور تا دوشنبه ۱۲ اسفندماه تعطیل است

بنابراعلام دکتر نمکی وزیر بهداشت و سخنگوی کمیته ملی پیشگیری از شیوع کروناویروس کشور:
تمامی مدارس کشور در یک بازه زمانی سه روزه و در روزهای شنبه،یک شنبه و دوشنبه (دهم، یازدهم و دوازدهم اسفندماه) تعطیل می باشد.

********************************

* تعداد مبتلایان به کرونا در اصفهان به ۱۸ نفر رسید

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان به ۱۸ نفر خبر داد و گفت: تعداد بیماران فوت شده، یک نفر است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آرش نجیمی روز جمعه اظهار داشت: نتیجه آزمایش کرونای ۱۰ بیمار جدید در استان اصفهان مثبت اعلام شد و بدین ترتیب مجموع تعداد افراد مبتلا به این بیماری در این خطه تا امروز ۱۸ نفر است.

وی با تاکید بر اینکه این آمار، جدا از شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل است، خاطرنشان کرد: بیمار فوت شده، یک زن ۶۴ ساله با بیماری زمینه‌ای در شهر اصفهان بود. نجیمی با بیان اینکه با کمبود نیروی انسانی در بیمارستان ها و مراکز درمانی برای کنترل و مقابله با این بیماری در استان اصفهان مواجه نیستیم، اظهار داشت: سه دستگاه آمبولانس فوریت‌های پزشکی در اصفهان به‌طور ویژه برای انتقال افراد مشکوک و بیماران کرونا تخصیص یافت.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت روز جمعه اعلام کرد: آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای جدید در کشور با افزایش ۱۴۳ مورد جدید به ۳۸۸ نفر رسید، ۷۳ نفر ظرف روزهای گذشته بهبود یافتند و ۳۴ نفر فوت کردند. کیانوش جهانپور گفت: میانگین سن بستری بیش از ۵۰ سال و میانگین سنی فوت شدگان بالای ۶۰ سال گزارش شده است.

بدین ترتیب تا کنون استان اصفهان حدود ۴.۶ از بیماران شناسایی شده مبتلا به کرونا در کشور را دارد و سهم آن از تعداد بیماران فوت شده، سه درصد است.

********************************

* گذشتن شمار مبتلایان به کرونا در کشور از مرز ۲۴۵ نفر ... ۲۶نفر از هموطنان تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا متاسفانه جان خود را از دست داده اند

دکتر جهان پور سخنگوی وزارت بهداشت آمار جدید مبتلایان به کرونا را اعلام نمود. به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، ظهر امروز پنج شنبه ۸ اسفند دکتر جهان پور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : شمار مبتلایان به کرونا از ظهر چهارشنبه ۷ اسفند تاکنون ۲۴۵ نفر گزارش شده است.

دکتر جهانپور در ادامه گفت: متاسفانه ۲۶ نفر نیز تاکنون جان خود را از دست داده اند و خوشبختانه ۵۴ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده اند.

********************************

* درگذشت بانوی فوتسالیست در قم به دلیل ویروس کرونا
یکی از بازیکنان فوتسال بانوان در استان قم به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

آمنه رسولی، نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان قم گفت : الهام شیخی، بازیکن سرشناس فوتبال نبوده و در فوتسال قم فعالیت می‌کرد که به دلیل سرماخوردگی شدید و مثبت شدن تست کرونا روز گذشته فوت کرد.

وی افزود: او به گفته یکی از اقوامش هفته گذشته دچار سرماخوردگی شدید شد و به بیمارستان مراجعه کرد. در آنجا تست کرونای این بانوی ورزشکار مثبت اعلام شد.

رسولی همچنین اظهار داشت: الهام شیخی با آن ورزشکار معروف دیگر که «شیخی» است، تشابه اسمی دارد. البته او بازیکن خوب و بااخلاقی بود.

نایب رئیس بانوان هیئت فوتبال استان قم درباره فعالیت‌های ورزشی این استان عنوان کرد: از زمان انتشار خبر شیوع ویروس کرونا همه سانس‌های سالن‌های ورزشی لغو شده است و به همه بازیکنان ابلاغ کرده‌ایم که در صورت فعالیت ورزشی و نادیده گرفتن اطلاعیه و اعلان‌ها با آنها برخورد شدیدی خواهد شد.

********************************

*مصوبات جدید ستاد ملی کرونا درباره تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها

وزیر بهداشت اعلام کرد که دانشگاه‌ها تا یک هفته دیگر تعطیل خواهند بود و درباره تعطیلی مدارس هم جمعه شب اطلاع‌رسانی می‌شود.

سعید نمکی درباره آخرین تصمیم‌های ستاد مبارزه با کرونا بیان کرد: به جای قرنطینه شهرها، محدودیت عبور و مرور افراد مشکوک به ابتلای ویروس کرونا اعمال می‌شود و در ورودی شهر‌ها که پر تردد است، اکیپ‌های وزارت بهداشت مستقر می‌شوند و درجه حرارت بدن را با تب سنج‌های دیجیتال می‌سنجند و افراد مشکوک متوقف می‌شوند.

رئیس ستاد ملی مدیریت و پیشگیری کرونا ادامه داد: از همه مردم می‌خواهم که برای مسافرت حرکت نکنند. وقتی چند روز محدودیت و منع رفتن به مدرسه اعمال می‌شود، افراد سفر نکنند و از نقاط آلوده یا غیرآلوده به نقاط دیگر کشور سفر نکنند. اگر فردی مشکوک به ابتلا باشد، ۱۴ روز به قرنطینه می‌رود.

وزیر بهداشت درباره تعطیلی مدارس گفت: درباره تعطیلی مدارس قرار شد مناطقی که موارد مثبت در آنجا شناسایی شده، جمعه شب تصمیم گیری شود تا در دوره سه روزه مدارس تعطیل شود و اگر نیاز به تمدید باشد، اعمال خواهد شد. فهرست مناطقی که آلوده تشخیص داده شده و منع رفتن به مدارس جمعه اعلام خواهد شد.

نمکی درباره تعطیلی دانشگاه‌ها نیز اظهار داشت: دانشجویان یک هفته نزد خانواده‌های خود رفتند و برای ما دشوار است که ابتلا یا عدم ابتلا تشخیص داده شود. در نتیجه ستاد تصمیم گرفت که دانشگاه‌ها یک هفته دیگر تعطیل باشد. البته همه این موارد باید به تایید رییس جمهوری برسد. دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود؛ به شرطی که اساتید به محل کار بروند و دروس مربوطه را به شکلی به دانشجویان ارائه بدهند تا شبهه نقل و انتقال ویروس به خوابگاه‌ها و کلاس‌ها وجود نداشته باشد.

********************************

* دو مورد از مبتلایان به کرونا در هرمزگان رو به بهبود هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تست کرونای یکی دیگر از بیماران مشکوک در استان مثبت اعلام شد و شمار مبتلایان به دو نفر رسید اما اکنون رو به بهبود است.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری از بندرعباس، فاطمه نوروزیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون دو مورد مثبت کرونا در هرمزگان مثبت بوده است که یک مورد آن یک مرد 42 ساله در بندرعباس و یک مورد بانودی 70 ساله قمی در جزیره قشم بوده است.

وی افزود: هر دو مورد اکنون تحت درمان قرار دارند و وضعیت سلامتی آنان رو به بهبودی است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شمار افراد مشکوک به کرونا در استان هرمزگان 26 نفر عنوان کرد و بیان داشت: تمامی موارد مشکوک را شناسایی و نمونه‌گیری انجام داده‌ایم و نتایج آن تا 24 ساعت آینده اعلام می‌شود.

*******************************

* افزایش تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده در استان البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز با اشاره به پیش بینی تمهیدات لازم برای مقابله با بیماری کرونا ویروس گفت: ۴۲ واحد صنعتی دراین استان در زمینه تولید ماسک، ژل ها و مایع ضدعفونی فعالیت دارند.

جهانگیر شاهمرادی همچنین افزود: علاوه براین واحدها ، هشت واحد صنعتی نیز اعلام آمادگی همکاری با توجه داشتن امکانات تولید مواد ضدعفونی داشته اند.

وی ادامه داد: هیچ مشکلی در تولید مواد ضدعفونی و بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا ویروس نیست ظرفیت های تولیدی در این زمینه استخراج شده است.

دراستان البرز سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعالیت دارند. تاکید مسوولان بهداشتی استان البرز بر عدم حضور مردم در سطح شهر و اماکن عمومی است. طبق گزارش های رسمی سه نفر در استان البرز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که یکی ازآنان جان باخت.

*******************************

* شمار مبتلایان به کرونا در کشور به عدد ۹۵ رسید ... متاسفانه ۱۵ نفر تاکنون بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند

دکتر جهان پور سخنگوی وزارت بهداشت آمار جدید مبتلایان به کرونا را اعلام نمود. به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، ظهر امروز دکتر جهان پور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : شمار مبتلایان به کرونا از ظهر دوشنبه ۵ اسفند تاکنون ۳۴ نفر گزارش شده است که تعداد کل مبتلایان را به عدد ۹۵ می رساند.

دکتر جهانپور در ادامه گفت: متاسفانه ۳ نفر نیز از دیروز جان خود را از دست داده اند که آمار تلفات این ویروس را به عدد ۱۵ افزایش می دهد.

*******************************

* دیپورت چند مسافران مشکوک به کرونا از فرودگاه امام خمینی

مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از دیپورت شدن چند مسافر مشکوک به مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به مانیتورینگ دوربین‌های حرارتی، چند مسافر مشکوک با تب بالا را پالایش کردیم و با تشخیص تیم مستقر بهداشت مرزی در فرودگاه، این مسافران دیپورت شدند و به کشور مبدأ بازگشتند.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری علی کاشانی در خصوص انتشار اخباری درباره عدم چک پزشکی مسافران پروازهای کانکشن در فرودگاه امام اظهار داشت: با توجه به نصب دوربین‌های حرارتی و غربال مسافرانی که دارای تب بالا هستند، دیگر نیازی نیست تست تب به صورت فرد به فرد از مسافران گرفته شود.

وی افزود: اگر مسافری با تشخیص دوربین‌های حرارتی دارای تب بالا غربال شود، سایر تست‌های مربوط به ویروس کرونا از آن مسافر گرفته می‌شود و تمام مسافران مشکوک از طریق این دوربین‌های حرارتی پالایش می‌شوند و آنها را از صف خارج می‌کنیم.

مدیر روابط عمومی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی از دیپورت شدن چند مسافر مشکوک به مبتلا به ویروس کرونا خبر داد و گفت: با توجه به مانیتورینگ دوربین‌های حرارتی، چند مسافر مشکوک با تب بالا را پالایش کردیم و با تشخیص تیم مستقر بهداشت مرزی در فرودگاه، این مسافران دیپورت شدند و به کشور مبدأ بازگشتند.

* ساعات طرح ترافیک در پایتخت کاهش می‌یابد

یکی از مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: ساعات طرح ترافیک به احتمال زیاد از دو روز آینده کاهش می‌یابد تا شهروندان جهت پیشگیری از کرونا کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

یکی از مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: به دلیل موضوع کرونا و جهت پیشگیری از این بیماری شهرداری پیشنهاد تغییر در ساعات طرح ترافیک را مطرح کرده است.

وی افزود: این موضوع روز آینده در جلسه شورای ترافیک مطرح می‌شود تا اعضای شورا از جمله استانداری، فرمانداری، پلیس راهور و ... نظراتشان را مطرح کنند.

یکی از مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طرح ترافیک بر اساس این پیشنهاد حذف نمی‌شود ولی ساعات آن کوتاه خواهد شد، گفت: این مسأله جهت پیشگیری از کرونا در نظر گرفته شده است.

همچنین امروز شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در صحن شورا اعلام کرد: خواسته من این است که طرح ترافیک در پایتخت حذف شود تا مردم از حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کنند و بتوانند با خودروهای شخصی خودشان به محل کار بروند.

********************************

* فوت 12 نفر در اثر ابتلا به کرونا

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت در نشست خبری ستاد پیشگیری و مراقبت از کرونا با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور، اظهار داشت: تاکنون در مجموع 12 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در کشور جان باخته اند.

وی از ابتلای 18 نفر دیگر به کرونا در کشور خبر داد و گفت: یک نفر در استان همدان، 8 نفر در قم، دو نفر در استان مرکزی ، سه نفر در تهران، دو نفر در اصفهان و دو نفر در گیلان به کرونا مبتلا شده اند.

رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: در مجموع تاکنون 61 نفر به ویرو س کرونا مبتلا شده اند.

*********************************

* تمام مدارس تهران فردا ۶ اسفند تعطیل است

سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرد: تمامی مدارس پایتخت برای مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا سه‌شنبه (ششم اسفندماه) تعطیل است.

مسعود ثقفی عصر دوشنبه اظهارداشت: تمامی مدارس دولتی، غیردولتی، مراکز پیش‌دبستانی، مهدهای کودک زیرنظر آموزش و پرورش و بهزیستی و تمامی مراکز آموزشی فردا تعطیل است.

ثقفی گفت: مدارس غیردولتی اگر تحت هر شرایطی این تعطیلات را زیرپا بگذارند و دانش‌آموزان به اجبار در مدارس حضور پیدا کنند، با آنها برخورد می‌شود.

بیماری کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و بر اساس آخرین آمار سازمان بهداشت جهانی، تاکنون ۷۸ هزار و ۸۶۶ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند و ۲ هزار ۵۹۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع مبتلایان به این ویروس تاکنون ۲۵ هزار و ۱۲۸ هزار نفر بهبود یافته‌اند.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در ایران به ۶۴ و تعداد افراد فوت شده به ۱۲ نفر رسیده است.

کرونا همان آنفلوآنزای معمولی است و حداقل ۵۰ سال است که این ویروس در دانشگاه های علوم پزشکی شناخته شده و چند سال قبل نیز با عنوان ویروس سارس گسترش یافت.

این خبر در حال بروزرسانی است ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار