تابناک / برنامه های شهرداری در طرح استقبال از بهار با حضور مدیر خدمات شهری شهرداری رشت تشریح شد.
کد خبر: ۸۲۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴ 29 February 2020
 
  تابناک / برنامه های شهرداری در طرح استقبال از بهار با حضور مدیر خدمات شهری شهرداری رشت تشریح شد.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، مدیر خدمات شهری شهرداری رشت در جلسه مربوط به برنامه های استقبال از بهار که ظهر دوشنبه در دفتر معاونت این حوزه برگزار شد اظهار کرد: در این راستا برنامه های مختلفی از مناطق دریافت شده است.

حامد بشر دانش گفت: کارهای اجرایی باید تا بیست و دوم انجام گرفته و گزارش باید به طور مرتب به شهرداری گزارش شود.

وی افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت در زمینه نصب المان ها تاکنون مطلوب عمل کرده است.

مدیر خدمات شهری شهرداری رشت خاطر نشان کرد: سازمان های وابسته به شهرداری باید از روند پیشرفت اقدامات، گزارش تصویری به دفتر شهردار این کلانشهر ارائه کنند.

بشر دانش، سیما و منظر شهر و بازارچه های شب عید را دارای اهمیت فراوان دانست و با توجه به برخی برنامه های بازدارنده ترافیکی از سوی پلیس راهور در روزهای پایانی سال، بر اجرایی شدن هرچه سریع تر برنامه های در دست اقدام منطقه های خدمت رسان شهرداری تاکید کرد.

وی ضمن بر شمردن وظایف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، با اشاره به اسکان مسافران در اطراف پارک های شهر بر کنترل سرویس های بهداشتی نیز تاکید کرد.

به گفته مدیر خدمات شهری شهرداری رشت ظرفیت افزایش مکان برای نصب چادر مسافران در رشت وجود دارد.

بشر دانشت تصریح کرد: شهرداری رشت از شهرداری های پیشرو درپ رداخت حقوق به کارکنان است و این مهم حاصل تلاش یک مجموعه ۴ هزار نفره است.

وی تاکید کرد: مسافران باید دست کم از طریق تلویزیون های شهری، فضای سبز و پاک شهر متوجه اقدامات شهرداری رشت شوند.

در این نشست، معاون سازمان میادین و تره بار شهرداری رشت نیز با بیان اینکه، بازارچه های شب عید از اهمیت بالایی برخوردارند اظهار کرد: بازارچه های آسیب دیده از برف، بازسازی شده اند.

محجوب گفت: با سازمان تعاونی روستایی استان برای توزیع میوه در ۱۰ نقطه شهر هماهنگ شده است و این تعداد با رایزنی ها، بیشتر نیز خواهد شد.

وی افزود: تلاش می شود در راستای اعتماد سازی مردم، توزیع میوه ها در بازارچه ها انجام شود.

به گفته معاون سازمان میادین و تره بار شهرداری رشت، نرخ گذاری میوه ها در کار گروه تنظیم بازار انجام می شود.

معاون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری رشت، در ادامه جلسه به گزارش اقدامات این حوزه در طرح استقبال از بهار پرداخت.

بابک بهاری گفت: برگزاری جشنواره خلاقانه با سازه های چوبی در سبزه میدان از ۱۵ اسفند تا ۲۵ فروردین، نقاشی دیواری در چند نقطه شهر، نورپردازی، برپایی ۶ سفره هفت سین در نقاط مختلف شهر، المان رشت انگلیسی، نصب چند سردیس از خیران شهر و کاشت گل، از جمله برنامه های این سازمان است.

در این جلسه همچنین نماینده حوزه آتش نشانی نیز از تمهیدات بهارانه این حوزه گزارش کرد.

حبیب موحدی گفت: بازدید ایمنی از بازارچه های توزیع میوه، پارک های شهر، بوستان ها و پارک های بازی، هتل ها، مکان اسکان مسافران و محل اسکان ماموران آتش نشانی، از جمله برنامه های سازمان آتش نشانی رشت است.

وی با توجه به حوادث ناگوار در چهارشنبه سوری هر سال، گفت: سازمان آتش نشانی برای برگزاری جشنواره ایمنی با موضوع نه به چهارشنبه سوری خطرناک، در تلاش برای تدارک برنامه ویژه است.

در ادامه، معاون فنی و اجرایی سازمان پسماند شهرداری رشت، پاکسازی ورودی و خروجی شهر در هر روز و اهدای گل سنبل به شهروندانی که زباله خشک به کانکس تحویل می دهند را از جمله برنامه های این سازمان برشمرد.

حمید محسنی گفت: تحویل بروشور آموزشی، پلاستیک بازیافتی و کیسه های زباله خودرو به مسافران در ورودی های شهر و پارک ها، اجرای نمایش خیابانی با موضوعات پسماند از دیگر برنامه های تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: پاکسازی همه روزه ی تمام بخش های شهر، شستشوی همه روزه ی مخازن و جداول نیز در دستور کار سازمان‌ پسماند قرار دارد.

 

حسین قهرمانی، نماینده حوزه روابط عمومی شهرداری رشت نیز، اهدای گل به مسافران در بدو ورود به شهر، توزیع بروشورهای نوروزی، نواختن موسیقی توسط گروه موسیقی شهرداری رشت در پارک های شهر را از جمله برنامه های روابط عمومی در طرح استقبال از بهار عنوان کرد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت نیز ضمن ارائه گزارشی از پیش برنامه های تدارک دیده شده این سازمان، با اشاره به ولادت حضرت علی(ع) از جشن روز پدر در پیاده راه فرهنگی خبر داد.

محمدی اظهار کرد: سومین نشست نسل ماندگار، برگزاری شب شعر به مناسبت بزرگداشت پروین اعتصامی، برگزاری جشنواره بومی- محلی، لافند بازی و نوروزی خوانی، برگزاری برنامه رادیو نوروز، جشنواره نوروزی محله در ۵ محله رشت، جشن بزرگ ۱۲ فروردین از دیگر برنامه های پیش بینی شده این سازمان است.

وی افزود: جشنواره عکس بهاری با موضوع زیبایی های شهر در نیمه دوم اسفند از پانزدهم اسفندماه تا نیمه نخست فروردین در زمره دیگر برنامه های سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری رشت قرار دارد.

 

 
 
 
 
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار