تابناک به محض انتشار خبر شیوع ویروس کرونا، تلاشگران شهرداری رشت در معاونت ها، مدیریت ها، مناطق و سازمان های تابعه شهرداری از نیروهای صف و ستاد همه متحد و همدل لباس رزم بر تن کرده و برای حفاظت، سلامت و آسایش شهروندان این شهر به طور شبانه روز دست به کار و تلاش زدند.
کد خبر: ۸۲۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳ 29 February 2020
 
  تابناک  به محض انتشار خبر شیوع ویروس کرونا، تلاشگران شهرداری رشت در معاونت ها، مدیریت ها، مناطق و سازمان های تابعه شهرداری از نیروهای صف و ستاد همه متحد و همدل لباس رزم بر تن کرده و برای حفاظت، سلامت و آسایش شهروندان این شهر به طور شبانه روز دست به کار و تلاش زدند.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، در روزهایی که خیلی ها استراحت و حضور در خانه را ترجیح می دهند و تلاش می کنند کمتر در معرض خطر آلودگی ها باشند، اما تلاشگران شهرداری از آسایش و رفاه خود می زنند و با وارد شدن به کانون های اصلی آلودگی حتی جان خود را به خطر می اندازند تا آسایش و رفاه را به همه افراد جامعه هدیه کنند.

نیروهای سخت کوش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، کارگران سبز پوش سیما، منظر و فضای سبز شهری، پاکبانان نارنجی پوش خدمات شهری و سازمان مدیریت پسماندها، زحمتکشان سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری در سرویس دهی تاکسی ها، ون ها، مینی بوس ها و اتوبوس ها، تلاشگران سازمان آرامستان ها و حتی دست اندرکاران بخش فرهنگی و آگاهی بخشی به جامعه در مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همه در کنار هم صف واحدی را برای مقابله با ویروس کرونا ایجاد کرده و به سهم خود ادای وظیفه می کنند.

از خدمات سفید پوشان جبهه مبارزه با کرونا در بیمارستان‌ها گرفته تا نارنجی پوشان، سبز پوشان و تلاشگران شهرداری رشت، همه و همه نشان دادند که سلامتی و آسایش مردم و شهروندان این شهر، خط قرمز فعالیت های آنها است.

در شهری بزرگ‌ همچون رشت نظافت و ضدعفونی سرویس‌ های بهداشتی سطح شهر، ضدعفونی کردن وسایل و تجهیزات بازی کودکان، ست های ورزشی، مبلمان و دیگر تاسیسات بوستانها به وسیله سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، ضدعفونی کردن‌ مبلمان شهری، عابر بانک ها، ایستگاه های اتوبوس و... به وسیله سازمان آتش نشانی، ارائه خدمات حمل و نقل با ناوگان حمل‌ و نقل عمومی ازجمله تاکسی، ون، مینی بوس و اتوبوس‌ های شهری و همچنین ضد عفونی کردن آنها به طور مرتب با مواد شوینده و گندزدایی این ناوگان به وسیله سازمان حمل و نقل بار و مسافر، جمع آوری زباله ها از معابر شهری و گندزدایی از دفنگاه زباله سراوان به همت سازمان مدیریت پسماند های شهرداری، دفن اصولی و بهداشتی و مطابق دستورالعمل های موجود به وسیله سازمان آرمستان ها و ارائه خدمات آموزشی، اطلاع رسانی و آگاهی بخش به جامعه به همت مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در کنار فعالیتهای جاری و عمرانی به ویژه با اقداماتی که معاونت حمل و نقل و امور زیربنایی شهرداری و مدیران مناطق پنجگانه انجام‌می دهند، گوشه هایی از اقدامات گسترده شهرداری با محوریت ستاد مقابله با ویروس کرونا بوده است.

شایان ذکر است مجموعه اقدامات انجام شده در بخش ها و سازمان هایی که عنوان شد همچنین مورد رضایت مردم و توجه رسانه های گروهی استان قرار گرفته و هر یک از این رسانه ها به سهم خود دست به تهیه و انتشار گزارش هایی از فعالیت های تلاشگران شهرداری رشت زدند.

در یکی از این‌ گزارش ها به نقل از یک خدمتگزار شهری در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تاکید شده که هر جا شهروندان این شهر نیاز به کمک و همراهی داشته باشند "ما جانمان را فدای مردم می‌کنیم."

در این گزارش عنوان شده که یکی از پرسنل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت درباره وضعیت آماده‌ باش این روزهای سازمان متبوع‌ خود در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرده‌ است: ضدعفونی اماکن عمومی همچون عابر بانک ‌های سطح رشت، پل ‌های عابر پیاده و مبلمان شهری در دستور کار سازمان آتش‌ نشانی قرار دارد.

وی افزوده است: آتش‌ نشانان همواره ثابت کرده اند که در دفاع از جان و مال شهروندان لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند و حالا در زمان بحران کنونی که ویروس خطرناک‌ کرونا سلامتی جامعه را نشانه رفته در مقابله با این ویروس، شهروندان این شهر را تنها نمی‌گذارند.

در نوشته ای دیگر به نقل از یکی از تلاشگران سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری از شهروندان این شهر خواسته شده تا از حضور در اماکن عمومی برای حفاظت خود در برابر ویروس کرونا جداً خودداری کنند.

وی با تأکید بر آماده باش نیروها و اینکه در چند شیفت کاری مشغول خدمت به شهروندان هستند، افزود: با امید به کنترل و مهار ویروس تا ریشه کن شدن این بیماری همواره در کنار شهروندان هستیم و با تمامی اقداماتی که در راستای کنترل بیماری کرونا در دست انجام است، تلاش می کنیم در حفظ زیبایی و طراوت شهر نیز بکوشیم و با کاشت گل و گیاه ضمن اینکه سیما و چهره شهر را دگرگون می کنیم به‌ "استقبال از بهار" هم می رویم که یقیناً این موضوع در تقویت روحیه و شادابی اجتماعی و همچنین حس زیبایی شناختی شهروندان نیز تأثیر به سزایی دارد.

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت در پایان باید این نکته را متذکر گردد که انجام فعالیت و کار مداوم و سخت که به صورت سه شیفت کاری در شبانه روز با همه نیروها و امکانات در شهرداری رشت برای مقابله با ویروس خطرناک کرونا در حال انجام است و قطعاً تا ریشه کنی کامل تداوم خواهد یافت، بدون عشق به مردم و بدون همراهی و همکاری آنها ثمربخش نخواهد بود. از یک سو این تلاشگران شهرداری با اتکال به خدا وارد این میدان رزم شده اند و از دیگر سو چشم امید به همراهی شهروندان دارند، آنها را در این روزهای سخت تنها نگذارید و با رعایت اصول و موازین بهداشتی به هر طریق که می توانید کمک کار آنها باشید تا از این پیچ خطرناک زندگی به سلامت و موفقیت عبور کنیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار