مدیر کل گمرک استان فارس گفت: صادرات استان فارس در ۱۱ ماهه امسال به ۳۷۲ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۸۲۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ 26 February 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:خداداد رحیمی مدیرکل گمرک استان فارس اظهار داشت:۳۳۸ هزار و ۲۱۰ تُن کالا به ارزش ۳۷۲ میلیون و ۹۰۳ هزار و ۱۳۱ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده استکه نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۰ درصد و ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او با بیان این مطلب افزود: در مدت مذکور کالا‌های صادراتی به ۶۹ کشور جهان صادر شده است.

رحیمی ادامه داد: عمده کشور‌هایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آن‌ها صادر گردیده است عبارتند از: عراق-افغانستان-امارات متحده عربی-روسیه-کویت-ترکیه-قطر- هند -آلمان-پاکستان صادر شده است.

مدیر کل گمرک استان فارس بیان کرد: این کالا‌ها و محصولات عبارتند از اوره-محصولات لبنی-رب گوجه فرنگی–لوله فایبر گلاس- شیره و عصاره شیرین بیان-دستگاه‌های مبدل حرارتی-آرد گندم-خیار-خرما-ماهی که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

او اظهار داشت: در یازده ماهه امسال دربین کالا‌های صادراتی استان فارس اوره ازلحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۰ و ۱۷۵ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

رحیمی همچنین افزود: در یازده ماهه امسال مقدار ۱۹ هزار و ۱۹۴ تن کالا به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۵۲۳ دلار از طریق گمرکات استان فارس به کشور وارد شده است که این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۹ و ۲۱ درصدافزایش را نشان می‌دهد.

او بیان کرد: کالای وارداتی از ۴۳ کشور جهان وارد شده که عمده آن‌ها از چین، آلمان-ترکیه- برزیل-امارات متحده عربی- فرانسه -ایتالیا-دانمارک-انگلستان-آمریکا اشاره کرد.

رحیمی به تعداد مسافرین ورودی از طریق مرز هوایی استان فارس اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد ۲۴۸ هزار و ۱۹۵ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان فارس به کشور وارد شده که از این تعداد ۱۶۵ هزار و ۶۲۳ نفر ایرانی و ۸۲ هزار و ۵۷۲ نفر گردشگر خارجی بوده اند.

او همچنین افزود: تعداد ۲۶ هزار و ۱۷۵ نفر مسافر از طریق مرز هوایی استان از کشور خارج شده اند که از این تعداد ۱۷۷۳۲۱ نفر ایرانی و ۸۲۸۵۴ نفر خارجی بودند.

مدیر کل گرکات فارس گفت: همچنین شهروندان استان فارس طی مدت یاد شده تعداد ۵۳۷۱ بسته پستی به ارزش ۵۳ هزار و ۷۸۳ دلار به خارج از کشور ارسال کردند.

برچسب ها: صادرات ، واردات ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار