رییس سازمان صمت گیلان گفت: برای جلوگیری از کرونا تمهیدات ویژه‌ای برای افزایش تولید اقلام بهداشتی در برخی از واحدهای صنعتی رشت اندیشیده شده است.
کد خبر: ۸۲۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴ 22 February 2020

افزایش تولید اقلام بهداشتی برای پیشگیری از کرونا در گیلان

 

فرهاد دلق‌پوش در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در روزهای اخیر تقاضاها به منظور پیشگیری از بیماری کرونا مردم برای خرید ماسک و تجهیزات بهداشتی افزایش یافته بود و از آنجایی که تولید این محصولات نمی تواند جوابگوی تقاضای کنونی باشد، تهمیدات ویژه برای افزایش تولید این محصولات اندیشیده شده است.   

وی به افزایش ظرفیت خط تولید یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی سپیدرود اشاره کرد و افزود: به طور میانگین روزانه بیش از ۳۵۰۰ ماسک در رشت تولید می‌شد که قرار است میزان تولید این واحد صنعتی افزایش یابد.

دلق‌پوش با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت واحدهایی که ماده ضد عفونی تولید می‌کنند، در حال برنامه ریزی است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه واحدهای صنعتی که اقلام بهداشتی تولید می‌کنند، کمبود مواد اولیه ندارند.

رئیس سازمان صمت گیلان با بیان اینکه دو طرح صنعتی که مجوز ساخت‌شان صادر شده است را نیز تشویق کردیم برای تولید اقلام مورد نیاز هرچه سریعتر وارد مدار تولید شوند، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کردیم، علاوه بر ماسک، تولید لوازم و تجهیزات بهداشتی همچون ماسک و الکل سفید و دیگر مواد ضدعفونی کننده مورد نیاز مردم افزایش یابد.

وی تصریح کرد: شهروندان گیلانی در صورت مشاهده گران فروشی این اقلام اعم از تجهیزات پزشکی و یا کالاهای دیگر با سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت تماس گرفته و اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار