تابناک / استاندار گيلان گفت: با تلاش همه جانبه مديران استان، تالار مركزي رشت تا پايان سالجاري به بهره برداري مي رسد.
کد خبر: ۸۲۴۲۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷ 19 February 2020
تالار مركزي رشت تا پايان سال جاري افتتاح مي شود

تابناک / استاندار گيلان گفت: با تلاش همه جانبه مديران استان، تالار مركزي رشت تا پايان سالجاري به بهره برداري مي رسد.

گزارش روز دوشنبه روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا حاكيست؛ مصطفي سالاري در ديدار با وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به بيان برخي مشكلات حوزه فرهنگ در گيلان و ظرفيت هاي استان در مسير اعتلاي فرهنگي پرداخت.
وي در اين ديدار به تشكيل كارگروه هاي تخصصي در استان به منظور ساماندهي در حوزه متعدد اشاره و تصريح كرد: با توجه به پيشينه گيلان در حوزه فرهنگ و هنر و مفاخر برجسته آن نيازمند تقويت زيرساخت هاي فرهنگي در گيلان هستيم.
سالاري همچنين با اشاره به برخي پروژه هاي فرهنگي كه روند اجراي آن طولاني شده و هنوز آماده بهره برداري نيست، پروژه تالار مركزي رشت را نمونه اي از اين امر خواند و گفت: اين تالار كه از مطالبات به حق مردم و جامعه هنري گيلان است، با تلاش و هم افزايي همه جانبه مديران استان تا پايان سالجاري به بهره برداري مي رسد.
نماينده عالي دولت در گيلان تصريح كرد: انعقاد تفاهم نامه همكاري در حوزه هاي مختلف راهكاري براي افزايش بازدهي و كيفيت افزايي به امور است كه در گيلان با جديت دنبال مي شود و در همين راستا تفاهم نامه هايي بين استانداري و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي منعقد خواهد شد.
همچنين اين ديدار سيد عباس صالحي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اعلام حمايت از برگزاري جشنواره ها و رخدادهاي متناسب با ظرفيت فرهنگي و هنري توسط استانداري گيلان، آن را موجب احياء ميراث معنوي استان و بالندگي در عرصه فرهنگ و هنر دانست و خواستار انعقاد تفاهم نامه هايي در اين راستا شد.
ساخت تالار مركزي رشت به عنوان يكي از زير ساخت هاي فرهنگي و با هدف ارائه بستر مناسب براي انجام فعاليت هاي فرهنگي، هنري و موسيقي در سال 1386 آغاز شد. در اين پروژه كه از پروژه هاي ملي استان است و با نظارت دفتر طرح هاي عمراني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در حال اجراست، عواملي مانند فقدان تأمين اعتبار پروژه، پيچيدگي هاي فني و رعايت موارد خاص آگوستيكي سالن كنسرت هال در طولاني شدن آن نقش بسزايي داشته است.
تالار مركزي رشت يكي از هشت تالار زير نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي است كه در فضايي به مساحت ١٢ هزار مترمربع شامل سالن كنسرت هال موسيقي با ظرفيت ٩٨٠ نفر، سالن تئاتر با ظرفيت ٥٤٠ نفر، سالن تمرين تئاتر با ظرفيت ٧٠ نفر و سالن موسيقي سنتي با ظرفيت ١٢٠ نفر در حال تكميل است.
مساحت فضاهاي فرهنگي - هنري گيلان، ٣٤ هزار و ٩٤٢ متر مربع است كه با افتتاح طرح ملي تالار مركزي رشت، ١٢ هزار متر مربع به فضاي فرهنگي استان افزوده مي شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار