تابناک / استاندار گیلان بر اهتمام به برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم تاکید کرد.
کد خبر: ۸۲۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 19 February 2020

تابناک / استاندار گیلان بر اهتمام به برگزاری انتخاباتی قانونمند و سالم تاکید کرد.

 

ارسلان زارع، استاندار گیلان در هشتمین جلسه ستاد انتخابات استان، انتخابات را آبروی کشور و نظام اسلامی خواند و گفت: اهتمام به برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند و با حضور حداکثری مردم داریم.

او به تمهید مقدمات لازم برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ماه‌ها قبل اشاره کرد و افزود: ۴۵ هزار نفر در سراسر استان دست اندرکار برگزاری انتخاباتی باشکوه هستند.

استاندار با تأکید بر لزوم توجه به تأمین امنیت و سلامت انتخابات اظهار داشت: برای رقابتی شدن این دوره از انتخابات، هم رئیس جمهوری و هم وزیر کشور اقداماتی انجام دادند که تأثیر هم داشته است.

زارع با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته برای مشارکت حداکثری و نیز اهمیت بالابودن میزان مشارکت مردم گفت: باید شرایطی فراهم شود که هیچ نارضایتی نباشد و لازم است همچون همیشه، به سرعت به تقاضا‌های مردمی و رفع مشکلات شهروندان اقدام شود.

او اعتمادسازی را یکی دیگر از مولفه‌های مهمی دانست که باید مورد توجه باشد و رعایت اصل بی طرفی از سوی مجریان برگزاری انتخابات را مورد تأکید قرار داد.

استاندار گیلان به ضرورت توجه به ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی نامزد‌ها طبق جدول زمان بندی ارائه شده از سوی ستاد انتخابات تأکید کرد و خواستار انجام برنامه ریزی‌های درست و اصولی برای برگزاری فرآیند رأی گیری در شعبه‌های اخذ رأی، از نخستین ساعت مقرر شد.

استاندار گیلان بررسی زیرساخت‌های ارتباطی مرتبط با رأی گیری از واجدان شرایط شرکت در انتخابات را از دیگر انتظارات خود عنوان و تصریح کرد که همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها موظف به همکاری برای برگزاری انتخاباتی باشکوه هستند.

در این جلسه فرمانداران شهرستان‌های استان و نیز رئیسان کمیته‌های مختلف ستاد انتخابات گیلان حضور داشته و گزارش‌هایی ارائه دادند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

گیلان با ۱۶ شهرستان و ۱۱ حوزه انتخابیه اصلی، ۱۳ کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد.

در این دوره از انتخابات؛ یک میلیون و ۹۵۸ هزار و ۴۷۳ نفر واجد شرایط شرکت هستند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۹۸ نفر رأی اولی به شمار می‌روند.

۲ هزار و ۵۵۹ شعبه اخذ رأی نیز در استان در نظر گرفته شده که از این تعداد یک هزار و ۶۵۴ شعبه روستایی و ۹۰۵ شعبه شهری است و از مجموع این تعداد ۲ هزار و ۲۱۴ شعبه ثابت و ۳۴۵ شعبه سیار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار