تابناک / همزمان با آغاز رسمی تبلیغات،‌ تنور انتخابات در صومعه‌سرا گرمتر شد
کد خبر: ۸۲۳۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ 15 February 2020

تابناک / همزمان با آغاز رسمی تبلیغات،‌ تنور انتخابات در صومعه‌سرا گرمتر شد

 
مائده فلاحتکارضیابری؛ کمتر از ۶ روز به یکی از بزرگ‌ترین رخدادهای کشور یعنی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمان باقی مانده و در این فاصله تنور انتخابات در شهرستان صومعه‌سرا رفته رفته داغ‌تر شده و شور و حال انتخاباتی در آن هر لحظه در حال بالا رفتن است.

 

با توجه به گسترش دسترسی به اینترنت و فضای مجازی و عمومیت یافتن آن، علاوه بر دنیای حقیقی و محافل عمومی این روزها این فضا نیز در شهرستان صومعه‌سرا متاثر از رخداد انتخابات است و حامیان کاندیداها با تشکیل گروه‌های تلگرامی و ایجاد پیج‌های ایسنتاگرامی در صدد جمع و متقاعد کردن افراد برای رای دادن به کاندید مورد نظرشان هستند.

 

با توجه به اینکه دوره‌های قبل، از آغازین روزهای قانونی تبلیغات، شهر و در و دیوار پر از عکس و پوسترهای کاندیداها بود اما انگار این دوره کاندیداها تمرکز بیشترشان بر روی فضای مجازی و جلب آرای مردم است.

 

 

کانال‌های تلگرامی فضایی برای بیان شعارها و وعده وعیدهای کاندیداها به مردم شده و رقابتی بین افراد در این فضاها شکل گرفته که می‌خواهند از یکدیگر سبقت بگیرند تا دوم اسفند مشخص شود کرسی خانه ملت به نام چه کسی می‌افتد.

 

موضوع رد و تایید صلاحیت چهره‌های سیاسی از بحث‌های داغ و پرحاشیه‌ای است که در برخی گروه‌های انتخاباتی شبکه‌های مجازی انجام می‌شود و عده‌ای که نتوانسته‌اند صلاحیت خود را دریافت کنند، هنوز مردم را چشم‌به‌راه و امیدوار نگه داشته‌اند که تا چندروز مانده به انتخابات حتما تایید صلاحیتمان را می‌گیریم.

 

از ماه‌ها پیش قبل از اینکه تبلیغات قانونی انتخابات فرا برسد بازار انتخابات در شهرستان صومعه‌سرا داغ بود و متینگ‌های خانگی توسط داوطلبان برپا می‌شد و از شب گذشته که آغازین ساعات قانونی تبلیغات بود، تنور انتخابات داغتر شد.

 

از نکات قابل توجه اين ميتينگ‌ها، حمايت‌هاي مديران شهرستاني است که فعالیت چشمگیری برای یکی از کاندیداهای این دوره می‌کنند و بارها مورد انتقاد رسانه‌ها و مردم قرار گرفته‌اند.

 

 

*رقابت ۸ کاندید در یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی صومعه‌سرا

«سیدجلال سیدمحمدی» با بیان اینکه تبلیغات انتخاباتی از روز پنج‌شنبه(۲۴ بهمن) آغاز شده و تا۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه دارد اظهار کرد: در شهرستان صومعه‌سرا هشت کاندیدا تایید صلاحیت شده‌اند.

 

فرماندار صومعه‌سرا افزود: دشمنان انقلاب و کشور به این انتخابات چشم دوخته‌اند و با توجه به اتفاقات اخیر تحلیل می‌کنند انتخابات سرد و عدم مشارکت مردمی را داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه حضور، مشارکت و حرکت انقلابی مردم همیشه در صحنه ایران زمین نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند گفت: انتخابات یک کار تیمی است و سه هزار نفر در حوزه‌ها در برگزاری انتخابات شهرستان مشارکت خواهند داشت.

 

سیدمحمدی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۲۰۷ شعبه اخذ رای در شهرستان داشته باشیم تصریح کرد: کاندیدها به جای تخریب یکدیگر باید به معرفی خود، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایشان بپردازند.

 

 

* مهمترین مسئله پیش‌روی مردم ایران انتخابات است

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» با بیان اینکه مهمترین مسئله پیش‌روی مردم ایران انتخابات است خاطرنشان کرد: مهمترین محک و آزمایش برای آگاهی، بصیرت و مسئولیت‌پذیری ما انتخابات است که باید حضور گسترده و انتخاب شایسته داشته باشیم.

 

امام جمعه صومعه‌سرا اظهار کرد: باید سعی کنیم نمایندگانی با ویژگی‌های شهید سلیمانی را به مجلس بفرستیم که آمریکا و استکبار نسبت به آنان و مواضعشان طمع نورزد.

 

وی افزود: انتخابات دوم اسفند امسال اولین انتخابات در گام دوم انقلاب اسلامی است و با توجه به موقعیت زمانی آن، یک نوع رزمایش قدرت مشارکت سیاسی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری گفت: همه مردم روز جمعه( ۲اسفند) با حضور حداکثری خود پای صندوق‌های رأی تمام نقشه‌های شوم دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب را نقش بر آب می‌کنند و ملت عزیز ایران از این آزمون هم روسفید بیرون می‌آیند.

 

 

* نظام برآمده از رأی مردم است

«سیدحسن حسینی» با بیان اینکه امام راحل بعد از انقلاب اسلامی با برگزاری انتخابات، سرنوشت ملت را در اختیار خود مردم قرار داد تصریح کرد: یقیناً امسال نیز همانند دوره‌های گذشته در راه تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل، به‌صورت گسترده در انتخابات پیش‌رو شرکت کرده و در برابر یاوه‌گویان خواهیم ایستاد.

 

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه نظام برآمده از رأی مردم است خاطرنشان کرد: باید در همه برهه‌ها خودمان سرنوشت خود را رقم بزنیم و احساس مسوولیت کنیم که یکی از راه های مشارکت در تعیین سرنوشت انتخابات است.

 

وی اظهار کرد: مردم ایران اسلامی در این انتخابات باید نامزدی اصلح و ولایتمدار برای مجلس انتخاب کنند تا مجلسی پویا و انقلابی داشته باشیم که زمینه ارتقای سطح زندگی و معیشتی مردم را فراهم آورد.

 

گفتنی است، فاروق آقاجانی بوئینی، سیدکاظم دلخوش اباتری، جواد دل زنده‌دار اباتری، محمدنقی رنجبر چوبه، یونس مرادی‌پور، سیدعباس موسوی مناره بازاری، وحید مهدوی لیفشاگرد و انوش مهربان مرجقل جزء هشت کاندیدای تایید صلاحیت شده شهرستان صومعه‌سرا هستند که در انتخابات به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار