تابناک / فرماندار رضوانشهر از مردم این شهرستان به خاطر امکان نداشتن برق و یا مسدود بودن راه های روستایی آنان طی دو روز گذشته عذرخواهی کرد
کد خبر: ۸۲۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 14 February 2020

تابناک / فرماندار رضوانشهر از مردم این شهرستان به خاطر امکان نداشتن برق و یا مسدود بودن راه های روستایی آنان طی دو روز گذشته عذرخواهی کرد

محمد مهدی مظفری ظهر امروز در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار به خبر روز جاری نشر یافته در پایگاه خبری “خزر آنلاین”مبنی بر این که:”تماس های خبرنگار خزرآنلاین طی روزهای گذشته با فرماندار رضوانشهر و کسب خبر در خصوص نحوه کمک رسانی به مردم گرفتار در برف بی نتیجه بوده است”واکنش نشان داد.

وی در پاسخ به ادعا پایگاه خبری “خزر آنلاین”جهت پاسخ گویی ،اظهار کرد: من زمان بارش برف و پس از آن در مناطق روستایی و صعب العبور حضور داشتم و درگیر بودم و تلفن همراه آنتن دهی نداشت و ارتباطات بنده کم رنگ بود.

این مسئول با بیان این که دو شبانه روز نخوابیده است ،خاطر نشان کرد:در کمک رسانی به مناطق روستایی و حتی هل دادن و کشیدن وسایل نقلیه سبک مشارکت داشته است،افزود:بنده وظایف اداری خودم را دارم انجام می دهم و امکان شخصی تماس گرفته باشد و نتوانسته باشم پاسخ بدهم .

مظفری با تاکید بر این که به تماس های تلفنی ناشناس و ضبط نشده هم پاسخ می دهد،متذکر شد: گاهی اوقات به دلیل وجود مشغله کاری امکان پاسخ گویی وجود ندارد و یا صدای زنگ تلفن نشنیده باشد،اگر دوستان دل خوری و ناراحتی دارند از آنان عذر خواهی می کنم.

وی در تبیین اقدامات صورت گرفته از سوی فرمانداری رضوانشهر پس از ساعات اولیه بارش برف در این شهرستان،اظهار کرد:با توجه به تمهیدات صورت گرفته قبل از بارش برف ،اقدامات لازم برای سامان دهی برفی که روی زمین نشسته بود،انجام شد.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر ،اذعان کرد:علی رغم محدودیت ادوات موجود در فرمانداری،اقدامات لازم با بهره گیری از توان و ظرفیت دهیاران،کارخانجات و پیمان کاران ،ادارات و نهادها صورت گرفت و پای کار آ مدیم.

مظفری با اشاره به ورود وسایل نقلیه مختلف در محور پونل به سمت تالش و بالعکس سبب گرفتاری ماندن مردم در بین راه شدند،ابراز کرد:حدود دو شب پیش دسترسی ها بسیار سخت بود و وسایل نقلیه ای که فاقد زنجیر چرخ بودند،متاسفانه باعث مسدود شدن محور مذکور شدند.

وی ابراز کرد:علی رغم این که بارش سنگین برف تداوم داشت،فرمانداری رضوانشهر به ناچار از ظرفیت خودروهای سنگین ،تجهیزات و ادوات شرکت های سد و جنگل شفارود استفاده شد و نسبت به نجات دادن افراد در راه مانده اقدام کرد.

این مسئول متذکر شد: بیش از ۲۰۰ دستگاه خودرو در طول محور مذکور گیر کرده بود با از خود گذشتگی نیروهای سپاه،راه و راهداری ،شهرداری و…نجات یافتند،حتی ما در یک نقطه از نیروهای شهرداری برای عبور از بحران جاده های اصلی کمک گرفتیم و تا این جا ختم به خیر شد .

مظفری با اعتقاد بر این که در زمان بروز حوادث ،ضرورت دارد اولویت ها مشخص بشود،اظهار کرد: توسط شهرداران محورها ،کوچه های اصلی و فرعی باز شد.

وی با ابراز تاسف از این که با توجه به صعب العبور بودن مناطق ییلاقی ،راه حدود ۲۰ روستا بسته است،خاطر نشان کرد:تمام ظرفیت های موجود در شهرستان به ۲۰ روستای مذکور عزیمت کردند و در حال کمک می باشند.

فرماندار رضوانشهر با تاکید بر این که هر توع وسیله نقلیه ای نمی تواند در مناطق صعب العبور تردد کند،یاد آور شد:به ناچار از خودروهای مجهز به زنجیر چرخ یا گریدرهای سنگین در این محورها استفاده گردید تا بتوان راه ۲۰ روستای مورد نظر بازگشایی بشود.

مظفری درباره آخرین وضعیت آثار تاریخی رضوانشهر پس از بارش برف،اذعان کرد:رضوان شهر دارای یک اثر تاریخی به نام:”اسپی مزگت”بوده که در حال مرمت است.

وی ادامه داد: از وضعیت فعلی این اثر به دلیل عدم ارائه گزارش از سوی سرپرست اداره میراث فرهنگی رضوانشهر اطلاعی ندارم.

فرماندار رضوان شهر از مردم این شهرستان به خاطر امکان نداشتن برق و یا مسدود بودن راه های روستایی آنان طی دو روز گذشته عذرخواهی کرد .

مظفری ،اظهار کرد:فرمانداری رضوانشهر از تمام ظرفیت موجود برای بازگشایی محورها استفاده می کند،ضمن این که اکیپ های خوبی از استان های مختلف برای رفع مشکلات مربوط به برق از استان اردبیل و شهرستان های هم جوار حضور پیدا کرده اند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد تا امروز پنج شنبه برق ۲۰ روستای شهرستان رضوان شهر وصل بشود ،راه های مواصلاتی هم بر روی عموم به سمت تالش،فومن و انزلی باز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار