کد خبر: ۸۲۱۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵ 10 February 2020


۲۲ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در دهه فجر افتتاح شد

 

تابناک / معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در دهه فجر و افتتاح پروژه‌های عمرانی در سراسر کشور گفت: در دهه فجر امسال ۱۶ هزار و ۴۵۶ پروژه کلنگ زنی و افتتاح شد که حدود ۵۲۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

۲۲ هزار و ۵۰۰ پروژه عمرانی در دهه فجر افتتاح شد / جوان سازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری از اولویتهای بودجه سال آینده دولت و وزارت کشور می باشد / فرم قراردادهای مدت معین دهیاران و کارکنان دهیاری‎های کشور برای سال ۹۹ ابلاغ شد / کرکه آبادی: آغاز تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی واجد شرایط به رسمی آزمایشی در شهرداری‏ها


دکتر مهدی جمالی نژاد در گفت‌وگویی، ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، گزارش مدیریتی پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال را تشریح کرد و گفت: در ابتدای سال طبق تفاهمی که بین وزارت کشور و بسیج سازندگی منعقد شد مقرر گردید تا طی سال جاری ۴۰ هزار پروژه کم هزینه و زود بازده نیز به بهره برداری برسد که از این تعداد ۶۰۰۰ پروژه هم در دهه فجر افتتاح شد.

وی ادامه داد: با احتساب ۶۰۰۰ پروژه کم هزینه و زودبازده و ۱۶ هزار و ۴۵۶ پروژه کلنگ زنی و افتتاح شده در این ایام، تعداد پروژه‌های بهره برداری شده در دهه فجر به ۲۲ هزار و ۵۰۰ پروژه رسید.

به گفته وی، پروژه‌های عمرانی که قرار است در دهه فجر امسال به بهره برداری برسد نسبت به سال گذشته ۷۴ درصد رشد ریالی داشته است.

به گفته جمالی نژاد، از ۴۰ هزار پروژه کم هزینه و زود بازده کل کشور که قرار است تا پایان امسال به تصویب برسد، ۶ هزار پروژه در ایام دهه فجر افتتاح شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعداد پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال را ۱۴ هزار و ۹۰۹ پروژه اعلام کرد و افزود: اعتبار این تعداد پروژه قابل افتتاح ۳۵۴ هزار میلیارد ریال است. همچنین تعداد پروژه‌های کلنگ زنی شده طی این مدت ۱۵۴۷ مورد بوده است که ۱۶۱ هزار میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور استان‌های برتر با لحاظ تعداد پروژه افتتاحی طی دهه فجر را استان آذربایجان شرقی با ۱۳۲۲ پروژه اعلام کرد و گفت: استان خراسان رضوی نیز با ۶۸ هزار میلیارد ریال اعتبار پروژه قابل افتتاح، جزو استان‌های برتر با لحاظ میزان اعتبارات پروژه‌های قابل افتتاح بوده است.

معاون وزیر کشور، استان‌های خراسان جنوبی، سمنان و مرکزی را جزو سه استان برتر با لحاظ تعداد پروژه به نسبت جمعیت عنوان کرد و گفت: استان‌های تهران، گیلان و البرز نیز جزو استان‌های برتر با لحاظ تعداد پروژه به نسبت مساحت بودند.

به گفته وی، از نظر نسبت جمعیت نیز استان‌های برتر با لحاظ اعتبارات پروژه‌های قابل افتتاح، استان‌های خراسان جنوبی ، یزد و هرمزگان هستند.

وی در مقایسه مجموع افتتاح و کلنگ زنی طی سال‌های ۹۷ و ۹۸ از نظر اعتبار هزینه شده اظهار کرد: سال گذشته ۳۰۱ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده مجموع افتتاح و کلنگ زنی‌های پروژه‌های دهه فجر بوده است که امسال با رشد ۷۴ درصدی به ۵۲۴ هزار میلیارد ریال افزایش رسیده است.

 

 

جوان سازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری از اولویتهای بودجه سال آینده دولت و وزارت کشور می باشد

 

تابناک / همزمان با نهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر، مراسم رونمایی از اتوبوس های جدید ناوگان اتوبوسرانی شهری کرج با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد و دکتر جمالی نژاد گفت: جوان سازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری از اولویتهای بودجه سال آینده دولت و وزارت کشور می باشد.


جمالی نژاد در این مراسم که 21 بهمن برگزار شد، ضمن تقدیر از مدیریت شهری کرج به خاطر برنامه ریزی و اجرای طرح نوسازی اتوبوس گفت: در این طرح قرار است یکصد دستگاه اتوبوس، شامل 70 دستگاه اتوبوس جدید و 30 دستگاه اتوبوس بازسازی شده، به ناوگان اتوبوسرانی شهری این کلانشهر اضافه شود.


وی افزود: در نخستین مرحله از اجرای طرح فوق، ۱۴ دستگاه اتوبوس جدید و 4 دستگاه اتوبوس بازسازی شده وارد ناوگان اتوبوسرانی شهری کرج شد.


وی ادامه داد: سال گذشته برای نخستین بار اعتباراتی در قالب اوراق مشارکت به شهرداری کرج برای تامین اتوبوس اختصاص پیدا کرد که امیدواریم در سال جدید هم این اتفاق دوباره برای این کلانشهر رقم بخورد.


جمالی نژاد همچنین گفت: دولت تلاش می کند نوسازی و بهسازی ناوگان اتوبوسرانی شهری سرعت گیرد و تصمیماتی هم در این زمینه گرفته شده است که امیدواریم با پیگیری های تمامی دستگاه ها و وزارتخانه های ذیربط این امر هرچه زودتر اجرایی شود.

 

 

فرم قراردادهای مدت معین دهیاران و کارکنان دهیاری‎های کشور برای سال ۹۹ ابلاغ شد

 


تابناک / در راستای ضابطه مند نمودن و ایجاد وحدت رویه در امور اداری و حقوق و مزایا در دهیاری‏ها، نمونه قراردادهای مدت معین دهیاران و کارکنان دهیاری‎ها اعم از تمام وقت و پاره وقت تدوین و به استانداران سراسر کشور ابلاغ شد.

فرم قراردادهای مدت معین دهیاران و کارکنان دهیاری‎ها در اجرای مصوبه مورخ26 شهریورسال 98 هیأت‏وزیران، موضوع اصلاحیه آیین‎نامه استخدامی دهیاری‎های کشور و تکلیف مقرر در تبصره (2 ) ماده (1 ) مصوبه مزبور تهیه شد.

در ادامه پس از تشکیل نشست‎های کارشناسی مشترک و بحث و تبادل نظر میان دفاتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان با دفاتر تخصصیِ معاونت امور دهیاری‎ها و جمعی از مدیران‏کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری‎ها و دهیارانِ منتخب پیرامون نمونه قرارداد دهیاران و کارکنان دهیاری‎ها و در نهایت اعمال نظرات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ نمونه قراردادهای مدت‏معین دهیاران و کارکنان دهیاری‎ها نهایی شد.

در این راستا نمونه قراردادهای مدت‏معین دهیاران و کارکنان دهیاری‎ها در 4 قالب: «دهیاران تمام وقت، دهیاران پاره وقت، کارکنان دهیاری تمام وقت، کارکنان دهیاری تمام وقت( مشترک)» تدوین و با امضای رئیس سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‎های کشور به استانداران سراسر کشور ابلاغ و مقرر شد از ابتدای سال 1399 و پس از ابلاغ مصوبه سال آتی شورای عالی کار، قرارداد نیروهای مذکور در قالب جدید تنظیم، صادر و اجرا گردد.

 

 

آغاز تبدیل وضعیت کارکنان پیمانی واجد شرایط به رسمی آزمایشی در شهرداری‏ها

 


تابناک / مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فنآوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از آغاز تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان پیمانی واجد شرایط شهرداری‏های کشور، دارای هشت سال سابقه خدمت در شهرداری و سازمان‏های وابسته،‌ به رسمی آزمایشی براساس هماهنگی صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد.


عباس کرکه آبادی با بیان مطلب فوق گفت: در اجرای ماده 6 آئین نامه اجرایی قانون نحوه تعدیل نیروی انسانی و در راستای ارج نهادن به سرمایه‏ های انسانی و همچنین ایجاد ثبات و امنیت شغلی، افزایش انگیزه خدمتی کارمندان پیمانی شهرداری‏ها و سازمان‏های تابعه، با تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان پیمانی واجد شرایط در شهرداری‏های استان‏های کرمان، فارس، کرمانشاه، گیلان، سمنان، مازندران، زنجان و کلانشهر شیراز به رسمی آزمایشی به تعداد 320 نفر موافقت گردید.

وی افزود: تبدیل وضعیت استخدامی فوق براساس استعلام اخذ شده از سازمان اداری و استخدامی کشور، درخصوص کارکنان پیمانی که دارای مجوز اولیه استخدام بوده و هشت سال سابقه خدمت در شهرداری و سازمان‏های وابسته دارند، با درخواست کتبی ایشان و پس از طی مراحل گزینش و رعایت مقررات مربوطه به استخدام رسمی آزمایشی صورت می‏پذیرد.

وی اضافه کرد: پرونده‏های واجدین شرایط تبدیل وضعیت فوق ابتدا در جلسات شورای اداری و استخدامی شهرداری‏های استان‏های مذکور مطرح، بررسی و پس از موافقت شورای مذکور جهت اخذ مجوز استخدام به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال گردید که پس از بررسی در چندین جلسه کارشناسی با تبدیل وضعیت استخدامی کارمندان واجد شرایط پیمانی به رسمی آزمایشی موافقت و به دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری ها و کلانشهرهای ذیربط ابلاغ شد.

کرکه آبادی همچنین خاطر نشان کرد: دفاتر امور شهری و شوراهای استانهای ذیربط می‏بایست صورتجلسات موافقت با تبدیل وضعیت مذکور را جهت سیرِ مراحلِ قانونی به شهرداری‏های استان خود ابلاغ نمایند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار