مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش؛
مشاور امور زنان وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت و پرورش دانش آموزان کارآفرین و خلاق برای ایجاد اشتغال پایدار در آینده رویکرد این وزارتخانه است.
کد خبر: ۸۲۱۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴ 08 February 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرحناز مینایی‌پور  در آیین اختتامیه‌ رویداد کارآفرینی دانش آموزی در حوزه فناوری اطلاعات «تینوتک» در ایلام افزود: یکی از رویکردهای مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبحث اقتصادی و حرفه‌ای است و برگزاری رویدادهایی با این محور در دستور این وزارتخانه قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: ایلام در این حوزه ظرفیت‌های بکری دارد که می‌توان با برگزاری چنین برنامه‌هایی استعدادهای آنان را به شکوفایی رساند.

مدیر پروژه طرح توسعه نگرش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات نیز اظهار کرد: طرح توسعه نگرش کارآفرینی در حوزه فناوری اطلاعات از سال گذشته در استانهای تهران، هرمزگان، چابهار و مناطق کم برخوردار مشهد و ایلام در حال برگزاری است.

ساعده سلوکی هدف از اجرای این طرح را توسعه نگرش کارآفرینی و فرهنگسازی با محوریت کسب و کارهای حوزه آی تی برشمرد و گفت: در این رویدادها در دو بخش کمپ برنامه‌نویسی و برنامه نویسی همراه با کارآموزی در دستور کار قرار گرفته است تا دانش آموزان بتوانند فضای بازار کار را در حورزه آی تی درک کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح از اسفند پارسال تاکنون نزدیک به یک هزارو ۵۰۰ نفر دانش آموز مشارکت داشته اند، تصریح کرد: دو طرح برنامه‌نویسی در این زمینه در تهران برگزار و در فاز سوم ۱۵ دانش آموز مقطع سوم متوسطه در حال کارآموزی هستند و خود را برای وارد شدن به شرکت‌های آی تی آماده می‌کنند.

سلوکی با بیان اینکه فاز دوم این طرح برنامه‌نویسی است، ادامه داد: توسعه این فاز در سطح کشور در دستور کار قرار دارد و افراد مسلط بر برنامه نویسی رایانه جامعه هدف این برنامه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز با تاکید بر اینکه کشور امروز نیازمند تربیت انسان‌های ماهر است، افزود: تشویق دانش‌آموزان بویژه مناطق حاشیه‌ای در دستور کار این سازمان قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام نیز با اشاره به محدود شدن بدنه دولت اظهار کرد: تشویق به کارهای خصوصی بویژه حوزه IT موثرترین و زودبازده‌ترین عرصه برای کسب و کار است.

عباس بیرامی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس مسئولیت اجتماعی خود سالانه سقفی از ایجاد اشتغال را متعهد شده و در حوزه دانشجویی تحرک بخشیدن به فارغ‌الحصیلان IT با همکاری جهاددانشگاهی در استان ایلام در حال اجرا است.

این رویداد با همکاری ورزش و جوانان استان، جهاد دانشگاهی استان، آموزش و پرورش و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار