استاندار آذربایجان غربی؛
استاندار آذربایجان غربی گفت: عقب ماندگی‌های آذربایجان غربی به سرعت در حال جبران است.
کد خبر: ۸۲۰۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 06 February 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در آئین کلنگ زنی گاز رسانی به ۳۶روستای نوار مرزی شهرستان ارومیه در جمع مردم روستای دیزج مرگور، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و یاد و نام شهدا، به پروژه‌های افتتاحی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: در دهه فجر امسال ۲هزار و ۲۰۰میلیارد تومان پروژه در نقاط مختلف استان به بهره برداری می‌رسد که در تداوم بهره برداری از ۴هزار میلیارد تومان پروژه در هفته دولت، نوید بخش تحولات خوبی در استان است.

وی با بیان اینکه امروز با افتتاح بیمارستان‌های مختلف شاخص بهره مندی از تخت بیمارستانی از میانگین کشوری پیشی گرفته است افزود: پیش بینی شده که در سفر اویل سال بعد رئیس جمهور به استان سه پروژه بزرگ بیمارستانی دیگر از جمله بیمارستان آیت الله خوئی، بیمارستان جامع زنان ارومیه و بیمارستان تکاب نیز به بهره برداری برسد.

شهریاری در ادامه به احداث زیرساخت‌های آموزشی در استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲هزار و ۶۵۰کلاس درس در دست ساخت است که با افتتاح این پروژه سرانه استان به میانگین کشوری خواهد رسید.

استاندار آذربایجان غربی به پتانسیل منطقه سیلوانا و تعریض و آسفالت جاده ارومیه به سیلوانا در محور راژان به دیزج اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی که در کشور بوجود آمد و نیز کم کاری پیمانکار بهسازی مسیر روستای هاشم آباد تا دیزج با تاخیر شروع شده است. امیدواریم تا به زودی بر اساس پیگیری‌های انجام شده عملیات آسفالت ریزی شروع شود.

محمدمهدی شهریاری گفت: عملیات ساخت سالن ورزشی ۲هزار نفری سیلوانا که جزو مصوبات سفر رئیس جمهور بود با تامین اعتبار به زودی آغاز می‌شود.

وی در خصوص مطالبه مردم دیزج در خصوص تبدیل این روستا به شهر نیز گفت: بر اساس قانون روستا‌های بالای ۳هزار نفر جمعیت در نقاط مرزی و ۵هزار نفر در شهر‌ها به شهر تبدیل می‌شوند لذا مراحل اجرایی تبدیل دیزج به شهر نیز از سال بعد آغاز می‌شود.

شهریاری در خصوص درآمد‌های حاصل از فروش سوخت نیز گفت: بر اساس شیوه جدید وزارت نفت متولی فروش سوخت شده و ۲۰درصد از سهمیه فروش را به حساب استان واریز می‌کند که متاسفانه در ۶ماه گذشته ریالی واریز نکرده با این همه به زودی از محل درآمد‌های فروش سوخت در گذشته به حساب ساکنان ۲۰کیلومتر نوار مرزی مبلغ ۲میلیون ریال واریز می‌شود.

مقام عالی استان کمک ۱۰میلیارد تومانی برای بهبود وضعیت معیشت خوابگاه‌های شبانه روزی دانش آموزی و تامین اعتبار ۲میلیارد تومانی برای کمک هزینه پیش دبستانی‌های نوار مرزی را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: سال قبل از محل فروش سوخت، هزینه تحصیل تمام پیش دبستانی‌ها پرداخت شد. امسال به دلیل اینکه هنوز وزارت نفت سهمیه استان را پرداخت نکرده، خانواده‌ها دچار مشکل شده بودند که مقرر شد به زودی با پرداخت ۲میلیارد تومان از هزینه کرد خانواده‌ها در این خصوص جلوگیری شود.

شهریاری با قدردانی از تلاش مرزبانان و مرزنشینان، بسیج و سپاه، نیروی انتظامی و سربازان گمنام در تامین امنیت، وحدت و همدلی را رمز غلبه بر توطئه‌های دشمنان دانست و افزود: دستاورد‌های درخشانی از پیروزی انقلاب تا به امروز در کشور رخ داده و امروز هم با وجود تحریم‌های مختلف جوانان در عرصه‌های دانش بنیان و فناوری تحولات درخشانی رقم زده اند که به زودی در بطن زندگی مردم جاری و ساری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار