تابناک / در دوره قبلی انتخابات مجلس که گرایش اکثریت رای دهندگان به سمت و سوی اصلاح طلبان بود، محمدنژاد خود را نامزدی اصلاح طلب خوانده و مدعی بود حامیانش او را بعنوان نامزد اصلاح طلب می شناسند.
کد خبر: ۸۱۹۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 03 February 2020

تابناک / در دوره قبلی انتخابات مجلس که گرایش اکثریت رای دهندگان به سمت و سوی اصلاح طلبان بود، محمدنژاد خود را نامزدی اصلاح طلب خوانده و مدعی بود حامیانش او را بعنوان نامزد اصلاح طلب می شناسند.

 

پرویز محمدنژاد؛ دیروز اصلاح طلب، امروز اصولگرا، فردا ...؟

 

حالا هم که پیش بینی ها حکایت از کسب اکثریت کرسی های بهارستان توسط اصولگرایان دارد، محمدنژاد با پذیرش میثاق نامه اصولگرایان، به گزینه مورد حمایت یک تشکل مطرح اصولگرایی در استان تبدیل شده است. با این اوصاف اگر در آینده جریان سیاسی سومی، با نفی سیاست های اصلاح طلبی و اصولگرایی، اعلام موجودیت کند و مورد استقبال مردم قرار گیرد، هیچ بعید نیست محمدنژاد را در قامت حامیان این جریان سوم سیاسی هم ببینیم!

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان، کاندیداهای مورد حمایت خود را در برخی از حوزه های انتخابیه استان گیلان معرفی نمود. در این لیست و از حوزه انتخابیه لنگرود، پرویز محمدنژاد با کسب بیشترین آرا، به عنوان گزینه مورد حمایت این تشکل مهم اصولگرایی استان معرفی شد.

بنا به آن چه که سیاوش آقاجانی، سخنگوی شورای ائتلاف گیلان گفته بود، پذیرش میثاق نامه این تشکل اصولگرایی در کنار اصلح بودن و مقبولیت، دو بخش مهم مکانیزم شورای ائتلاف نیروهای انقلابی است.

از اظهارات آقاجانی چنین برداشت می شود که اساسا شرط حضور در نظرسنجی، پذیرش میثاق نامه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان است. میثاق نامه ای که با توجه به ماهیت اصولگرایی این شورا به احتمال قریب به یقین منطبق بر آرمان های اصولگرایی بوده و در نتیجه افرادی مثل محمدنژاد را که با پذیرش آن مجوز حضور در نظرسنجی را پیدا کرده اند، می بایست گزینه هایی نزدیک به جریان اصولگرایی یا حداقل پایبند به میثاق نامه اصولگرایان به حساب آورد.

با این حال بد نیست بدانیم که به اذعان برخی رسانه های خبری، محمدنژاد در دوره قبلی انتخابات مجلس و در زمانی که پیش بینی می شد گرایش اکثریت رای دهندگان به سمت و سوی اصلاح طلبان است، با عنوان نامزد حامی اصلاح طلبان، خود را گزینه ای اصلاح طلب به حساب می آورد تا آن جا که وقتی مهدی رجایی، نماینده وقت حزب اعتدال و توسعه لنگرود ،لاهوتی را بعنوان گزینه مشترک اصلاح طلبان و اعتدالیون دانست، محمدنژاد در گفتگو با یکی از رسانه های محلی استان مدعی شد که نظرات رجائی نظر شخصی او می باشد و حامیانش او را بعنوان نامزد اصلاح طلب می شناسند! (اینجا را بخوانید)

حالا که سیاست های دولت برخواسته از اصلاحات به خصوص در حوزه اقتصاد مردم را به شدت از اصلاحات رویگردان کرده و گفته می شود اصولگرایان به احتمال فراوان اکثریت کرسی های انتخابات مجلس آتی را دست می گیرند، محمدنژاد با پذیرش میثاق نامه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گیلان به عنوان یک تشکل اصولگرایی، سر از لیست گزینه های مورد حمایت اصولگرایان در می آورد!

در دوره قبلی انتخابات مجلس که گرایش اکثریت رای دهندگان به سمت و سوی اصلاح طلبان بود، محمدنژاد خود را نامزدی اصلاح طلب خوانده و مدعی بود حامیانش او را بعنوان نامزد اصلاح طلب می شناسند. حالا هم که پیش بینی ها حکایت از کسب اکثریت کرسی های بهارستان توسط اصولگرایان دارد، محمدنژاد با پذیرش میثاق نامه اصولگرایان، به گزینه مورد حمایت یک تشکل مطرح اصولگرایی در استان تبدیل شده است. با این اوصاف اگر در آینده جریان سیاسی سومی، با نفی سیاست های اصلاح طلبی و اصولگرایی، اعلام موجودیت کند و مورد استقبال مردم قرار گیرد، هیچ بعید نیست محمدنژاد را در قامت حامیان این جریان سوم سیاسی هم ببینیم!

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار